تداوم تجارت با نرم افزار های مدیریتی

  • صفحه اصلی
  • تداوم تجارت با نرم افزار های مدیریتی

این محتوا می تواند برای اطمینان از تداوم تجارت و ماندن کارکنان در خانه در شرایطی که نیاز به واکنش فوری دارند، مانند اپیدمی جهانی یا بلایای طبیعی، مورد استفاده قرار گیرد. در محتوای قبلی در مورد اهمیت نرم افزار های مدیریتی در دوران اپیدیمی برای تداوم تجارت صحبت کردیم. در این محتوا از دیدگاه دیگری این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

دستورالعمل به طور کلی برای کار از راه دور یکسان و قابل اجرا است. به استثنای موقعیت های خاصی که تحت شرایط اضطراری قرار می گیرد. مانند کارکنان بیمارستان ها، پزشکان، پرستاران و …

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

ارجاع به “کار از راه دور” در این محتوا به دورکاری؛ هم در طول همه گیری جهانی COVID-19 و هم در شرایط عادی اشاره می کند. تمرکز در حال حاضر بر روی نرم افزار های مدیریتی و دورکاری است. نمونه هایی از نحوه اجرای موفقیت آمیز این برنامه ها توسط سازمان های مختلف ارائه شده است.

نکته:

هم کارفرمایان و هم کارگران باید در طراحی، اجرا و نظارت بر سیاست های دورکاری و جنبه های مختلف آن مشارکت داشته باشند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

سیاست های دولت ملی طراحی شده برای پاسخ به بحران سلامت عمومی و استانداردهای بین المللی کار تعیین شده در کنوانسیون ها و توصیه های مربوطه نیز در راهنما گنجانده شده است.

در میان این سیاست ها، موضوعی که در اولویت قرار دارد، بحث سلامت جسمی و روانی است. چرا که افراد برای انجام وظیفه نیاز دارند در ابتدا از امنیت جسمی و روحی برخوردار باشند. در دنیای برنامه نویسی؛ بحث مهم در دوران فراگیری کووید ۱۹، ارائه راهکارهای نرم افزاری برای رسیدن به این مهم است. روزانه نرم افزار های مدیریتی بسیاری به بازار عرضه می شوند. هدف تک تک این نرم افزار ها به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • کارآمدی از راه دور

  • تداوم تجارت

  • کاربری آسان

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

تداوم تجارت در عصر جدید

تداوم تجارت در عصر جدید

فوق العاده ترین نظم کاری در نسل ما می شود. دنیایی که ما به آن عادت کرده بودیم در اوایل سال ۲۰۲۰ به طور ناگهانی متوقف شد و دولت ها، با روشن شدن علم، مجبور شدند اقدامات جدی را برای نجات جان افراد انجام دهند. در این بین فکر کردن به موضوع تداوم تجارت، نجات مشاغل، جلوگیری از بیکاری افراد و … بحث داغ مجامع علمی بوده است.

چالش سیاست گذاران این است که به حفظ جان و سلامت مردم ادامه دهند. بدون اینکه در این روند صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد وارد شود. اقدامات فاصله گذاری فیزیکی، مانند تعطیلی مدارس، توقف پروازها، مهار جمعیت و تعطیلی مشاغل، تنها آغاز مبارزه با ویروس است و به عنوان ابزاری برای کند کردن شیوع آن عمل می کند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

تاثیر نرم افزار های مدیریتی در کنترل بیماری

کاهش محدودیت ها نباید جان افراد را در معرض خطر قرار دهد یا موج جدیدی از عفونت ها را که از نظر بسیاری بدتر از موج اول است، تهدید کند. این امر ظرفیت خدمات بهداشتی را افزایش دادهاست. اما پاسخ دهندگان اول در معرض خطر و فشار جدی قرار گرفته اند.

قبل از همه گیری جهانی، تنها بخشی از نیروی کار گهگاه در خانه کار می کردند. در اتحادیه اروپا، دورکاری معمولی یا گاه به گاه (دورکاری خانگی و دورکاری همراه) ۳۰٪ یا بیشتر در دانمارک، هلند و سوئیس، ۱۰٪ یا کمتر در جمهوری چک، یونان، ایتالیا و لهستان در حال تغییر بود. ۲۰ درصد از نیروی کار در ایالات متحده به طور منظم یا گاه به گاه در خانه یا سایر مکان های جایگزین کار می کنند. در مقایسه با ۱۶ درصد در ژاپن و تنها ۱٫۶ درصد در آرژانتین.

در مورد سامانه ارسال مرسولات پستی بخوانید.

بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۰، با شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورها یکی پس از دیگری به کارفرمایان دستور دادند تا در صورت امکان مشاغل خود را تعطیل کرده و از راه دور کار کنند و به کارفرمایان و کارگران زمان کمی برای آماده سازی داده شود. این عمل، که به عنوان راه حلی کوتاه مدت و موقت برنامه ریزی شده است، ماه هاست که ادامه دارد.

در این میان، بسیاری از سازمان ها از نرم افزار های مدیریتی برای تداوم تجارت خود استفاده کردند. شیوه ای که تا قبل از شیوع بیماری، بسیاری از کارفرمایان با آن آشنا نبودند یا به فکر استفاده از آن نبودند. اما با استفاده از این نرم افزار ها تا حد بسیار زیادی از شیوع بیماری بین کارکنان یک سازمان پیشگیری شده است.

تداوم تجارت، دورکاری و نرم افزار های مناسب سازمانی

تداوم تجارت، دورکاری و نرم افزار های مناسب سازمانی

اینکه آیا می توان به طور بالقوه شغلی را از راه دور اداره کرد، توسط عوامل متعددی تعیین می شود. بخشی از مشاغل مناسب برای کار از راه دور اندازه نیروی کار را تعیین می کند که انتقال غیرقابل ردیابی ویروس را با کار در خانه در طول همه گیری جهانی کاهش می دهد. اخیرا نتایجی پتانسیل کار در خانه را در کشورهایی با سطوح مختلف توسعه اقتصادی بررسی کردهاست. آنها به این نتیجه رسیدند که عواملی مانند ساختار اقتصادی و شغلی، دسترسی به اینترنت پهن باند و امکان داشتن رایانه های شخصی، وجود نرم افزار های مناسب سازمانی عوامل مهم کار در خانه هستند.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

سطح اقتصادی تاثیر زیادی در تصمیم گیری کشور ها دارد. در این بین کشور ها دو دسته می شوند: یک: آنهایی که امکان دورکاری برایشان فراهم است. دو: آنهایی که این امکان را ندارند.

  1. کشورهایی که اکثریت مشاغل در بخش هایی مانند ICT ، خدمات حرفه ای، امور مالی و بیمه هستند.

  2. کشورهایی با بخش هایی مانند: تولید، کشاورزی، ساختمان سازی و گردشگری.

دورکاری در زمان کرونا و تداوم تجارت