کاربرد نرم افزارهای مدیریتی در دوران کرونا

  • صفحه اصلی
  • کاربرد نرم افزارهای مدیریتی در دوران کرونا

این محتوا بررسی می کند که چگونه سازمان ها می توانند با کاربرد نرم افزارهای مدیریتی در همه گیری کرونا مقاوم تر شوند. شیوه های مدیریت را بهبود بخشند. فرهنگ اعتماد سازمانی را ایجاد کنند. موانع ایجاد یک اکوسیستم کار از راه دور موثر را که از سلامت و رفاه کارکنان محافظت می کند در حالی که به طور موثر تعهدات و اهداف سازمانی را برآورده می سازد، کاوش کنند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

در نتیجه دستور ماندن در خانه توسط دولت، تقریباً ۴ نفر از ۱۰ کارگر در اروپا کار از راه دور را آغاز کرده اند. بیشترین افزایش کار از راه دور در کشورهایی است که بیشتر تحت تأثیر ویروس قرار گرفته اند. در این کشور ها دورکاری قبل از همه گیری جهانی به خوبی توسعه یافته بود.

  • ۵۰ درصد: لوکزامبورگ، هلند، بلژیک و دانمارک.

  • حدود ۴۰ درصد: ایرلند، اتریش، ایتالیا و سوئد.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

در این کشورها، تعداد کارکنانی که ساعت کاری شان تغییر کرده، کمتر هستند. به طور متوسط​​، ۲۴ درصد از کسانی که قبلاً در خانه کار نکرده اند. همچنین ۵۶ درصد از کسانی که قبلاً گاهی در خانه کار کرده اند، از راه دور مشغول کار هستند.

این جهش در اعداد نشان می دهد که با استفاده از فناوری مناسب، ابزارها (مانند ابزارهای ارتباطی) و سازماندهی مجدد کار، می توان کارهای بیشتری را از راه دور بیش از آنچه قبلاً تصور می شد انجام داد.

دولت ها کارفرمایان را تشویق کرده اند تا با کاهش تراکم مسافران در شهرهای بزرگ، به کار از راه دور بپردازند تا به فاصله فیزیکی کمک کنند.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

در ژاپن، طبق نظرسنجی وزارت زمین، زیرساخت و گردشگر، به دلایل بسیاری از جمله استفاده گسترده از تمبر، مهر شخصی که به جای امضا در کاغذهای اداری، قراردادها، برنامه ها و حتی استفاده می شود.

در این دوران با استفاده از نرم افزار های مدیریتی می توان تا حدود زیادی از میزان خطرات کاست.

کارکنان سراسر کشور کمتر از ۱۳ درصد در مارس ۲۰۲۰ قادر به کار در خانه بودند. لازم به ذکر است که تعطیلی مدارس و سایر مراکز مراقبت، کار در خانه را برای والدین شاغل و مراقبین دشوار کرده است. بر اساس آخرین نظرسنجی Eurofound، به عنوان یک فاصله گذاری فیزیکی، ۲۶ درصد از کسانی که در خانه کار می کنند در خانواده هایی با کودکان زیر ۱۲ سال زندگی می کنند. همچنین ۱۰ درصد از آنها که در خانه کار می کنند با کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله زندگی می کند.

این کارکنان به سختی می توانند مسئولیت های کاری و مراقبت خود را متعادل کنند. آنها با پویایی جدیدی در مدیریت توازن زندگی کار و خانواده روبرو می شوند. کاربرد نرم افزار های مدیریتی در این دوران از راه دور و کار در منزل به کمک مدیران و کارکنان آمد.

در مورد سامانه مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

انتقال به نیروی کار کاملاً انعطاف پذیر به دلیل COVID-19 یک ضرورت بوده است. اما این تنها باور دیرینه ما را تسریع می کند که انعطاف پذیری کامل توسعه طبیعی پذیرش تنوع در همه جنبه های آن است. چالش واقعی رهبران تجاری مدرن در سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن، ایجاد توازن بین آزادی انعطاف پذیری نیروی کار و افزایش بهره وری است.

ایکس بلر ورنون مدیر عامل مشاغل خدمات مالی نیوزلند می گوید:

گام بعدی در مبارزه با همه گیری جهانی ممکن است زمانی شروع شود که موارد جدید کاهش مداوم داشته باشد. یا هنگامی که واکسن یا درمانی کارآمد در برابر ویروس کووید -۱۹ یافت شود.

در این مرحله، ابتدا بخش های اجباری، سپس سایر بخش ها با دقت بازگشایی می شوند. با این حال، سطح بالایی از عدم قطعیت مربوط به این دوره وجود دارد. سازمان ها باید از برخی مقررات دقیق در مورد بهداشت و ایمنی پیروی کنند.

ادامه محدودیت ها و فاصله گذاری فیزیکی در آسانسورها، دفاتر و اتاق های جلسات ممکن است بازگشت ایمن کل نیروی کار به محل کارفرما را تضمین نکند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

در نهایت و ریسک بالا، دورکاری، حداقل برای مدتی، یک جایگزین بسیار جذاب در طول همه گیری جهانی خواهد بود. زیرا گروه های آسیب پذیر نیاز به حمایت دارند.

مانند هر بحرانی، اصالت و تمایل بالایی برای همه ذینفعان، دولت ها، کارفرمایان، کارگران و شرکای اجتماعی برای بررسی نقش ها و مشاغل حداقل تا حدی در خانه مورد نیاز است. با این حال، استفاده گسترده از دورکاری ممکن است به اپیدمی جهانی ختم نشود.

دیجیتالی شدن بخشی از “نرمال جدید و بهتر” در سال های آینده خواهد بود که توسط ارتباطات پیشرفته و فناوری های ابری پشتیبانی می شود.

در این دوران با استفاده از نرم افزار های مدیریتی می توان تا حدود زیادی از میزان خطرات کاست.

در مورد سامانه ارسال مرسولات بخوانید.

کارفرمایان همچنین باید دیدگاه کارکنان خود را در مورد چالش ها و فرصت های دورکاری (خانواده و وضعیت زندگی، نقش آن، مهارت ها …) در نظر بگیرند. کارگران و نمایندگان آنها باید در تصمیم گیری از طریق گفتگوهای اجتماعی سازنده در اشکال مختلف مانند مشورت، تبادل اطلاعات یا مذاکره نقش فعال داشته باشند.

کاربرد نرم افزارهای مدیریتی در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا می کند. در این دوره جدید، کار از راه دور؛ مستلزم اتخاذ تصمیمات گسترده تری از نوع جدیدی از مدیریت است. مدیریتی که بیشتر قابل اعتماد و مبتنی بر نتایج باشد. شیوه جدیدی از کار که مستقل تر، انعطاف پذیرتر است و با شرایط و ترجیحات کارگران نسبت به قبل سازگارتر است.

در مورد سامانه ارسال مرسولات پستی بخوانید.

کاربرد نرم افزارهای مدیریتی در دوران همه گیری کرونا ماهیت خود را بیشتر نشان داده است. استفاده از این نرم افزارها مدیریت مشاغل را برای مدیریان و کارکنان راحت تر کرده است. علاوه بر این، افزایش بهره وری در این دوران با استفاده از نرم افزار های مدیریتی بر همگان آشکار شده است.

کاربرد نرم افزارهای مدیریتی