چگونه هنگام دورکاری در منزل منظم بمانیم؟ (بخش اول)

  • صفحه اصلی
  • چگونه هنگام دورکاری در منزل منظم بمانیم؟ (بخش اول)

منظم ماندن هنگام دورکاری در منزل بخش مهمی از بهره وری و انگیزه یک کارمند از راه دور است. مانند کار در دفتر، وقتی از خانه کار می کنید، باید تعادلی بین زندگی خانه و کار پیدا کنید. چالش اضافی این است که به عنوان یک کارمند از راه دور، بیشتر در زندگی خانگی خود غوطه ور هستید. با منظم ماندن و تعیین برخی قوانین، می توانید در ساعات کاری بر روی شغل خود هنگام دورکاری در منزل تمرکز کنید.

را ه های بهره وری در حین دورکاری در منزل

  • یک برنامه کاری ایجاد کنید

  • وظایف خود را برنامه ریزی کنید

  • قوانینی را برای خانواده خود تعیین کنید

  • عوامل حواس پرتی را محدود کنید

  • اعلان ها را خاموش کنید

  • یک فضای کار پسند بسازید

  • میز کار را مرتب نگه دارید

  • فضاهای کاری را از فضاهای خانوادگی جدا کنید

  • برنامه‌ریزی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد

  • از هدفون های حذف نویز استفاده کنید

  • به موسیقی آرامش بخش گوش دهید

  • کار خود را اولویت بندی کنید

  • نوار ابزار رایانه خود را سازماندهی کنید

  • فوراً شروع کنید

  • راه هایی برای حفظ ارتباط با همکاران پیدا کنید

  • استراحت ها را برای خود در نظر بگیرید

  • آماده سازی غذا را شروع کنید

  • برای روز خود آماده شوید

  • هر بار روی یک کار تمرکز کنید

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

را ه های بهره وری در حین دورکاری در منزل

یک برنامه کاری ایجاد کنید

با تصمیم گیری در مورد شروع و پایان کار هر روز، ساختاری به روز خود اضافه کنید. داشتن یک برنامه کاری می تواند به شما کمک کند روز خود را بهتر برنامه ریزی کنید. همچنین به شما کمک می کند بین کار و زندگی خانگی خود شکاف ایجاد کنید. وقتی در ساعت کار هستید، باید سعی کنید بیشتر روی وظایف و ارتباطات مربوط به کار تمرکز کنید. به همین ترتیب، در خارج از ساعات کاری، باید اعلان‌های کاری را خاموش کنید تا روی زندگی خانگی تمرکز کنید.

وظایف خود را برنامه ریزی کنید

قبل از شروع کار، ترتیب کارهای روزانه خود را برنامه ریزی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا سازماندهی بیشتری داشته باشید. زیرا ایده بهتری در مورد کارهایی که باید در روز انجام دهید دارید. کمی در برنامه خود برای چیزهای غیرمنتظره مانند تماس های تلفنی، ایمیل های کاری یا کارهای فوری تر جا بگذارید.

کلیک کنید: نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد

قوانینی را برای خانواده خود تعیین کنید

به عنوان یک کارمند از راه دور، باید اهمیت یک محیط کاری بدون حواس پرتی را به کسانی که با آنها زندگی می کنید، بیان کنید. این نکته به خصوص اگر بچه دارید مهم است. اجازه دهید همه بدانند ساعات کاری شما چقدر است و چه زمانی مناسب است که توجه شما را به خود جلب کنید. این را اعلام کنید که به یک فضای کاری آرام و بدون شلوغی نیاز دارید.

کلیک کنید:  نرم افزار مدیریت اسناد الکترونیک

عوامل حواس پرتی را محدود کنید

اگرچه کار از خانه به افراد در روز کاری انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه می‌کند. اما یکی از چالش‌هایی که کارمندان از راه دور باید بر آن غلبه کنند، حواس‌پرتی‌هایی است که می‌تواند با کار از خانه همراه باشد. ممکن است تمایل داشته باشید که خانه خود را مرتب کنید یا چند کار انجام دهید. خانواده و دوستان نیز ممکن است باعث حواس پرتی شوند. بنابراین به آنها اطلاع دهید که فقط خارج از ساعات کاری در دسترس هستید. سعی کنید به یاد داشته باشید که در زمان کار شرکت هستید و باید فقط روی کار تمرکز کنید.

کلیک کنید: نرم افزار آرشیو الکترونیکی اسناد

اعلان ها را خاموش کنید

سایر موارد حواس پرتی مانند اعلان های تلفن یا رسانه های اجتماعی را محدود کنید. خاموش کردن تلفن خود در ساعات کاری یا تنظیم یک مسدود کننده رسانه های اجتماعی در مرورگر رایانه خود را در نظر بگیرید. اگر می خواهید ارتباطات شخصی خود را در ساعات کاری بررسی کنید، آن را برای استراحت ناهار خود ذخیره کنید. محدود کردن این حواس‌پرتی‌ها می‌تواند به شما کمک کند که در کار خود متمرکز و حضور داشته باشید.

کلیک کنید: نرم افزار مدیریت اسناد

یک فضای کار پسند بسازید

به جای کار کردن از روی تخت، یک میز واقعی را تنظیم کنید. میز و صندلی را انتخاب کنید که به صورت ارگونومیک طراحی شده باشد تا بتوانید در تمام طول روز به راحتی کار کنید. در حین کار، پاهای شما باید صاف روی زمین باشد و باید صاف بنشینید. حفظ وضعیت بدنی خوب می تواند به کاهش استرس بر بدن کمک کند.

کلیک کنید: برنامه مدیریت اسناد

خارج از ساعات کاری نظافت کنید

ایجاد مرز بین وظایف کاری و وظایف خانگی بخش مهمی از دورکاری در منزل است. جاروبرقی یا شستن سریع برخی از ظروف ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما از آنجایی که کارهای بیشتری را به روز کاری خود اضافه می کنید، این زمان می تواند افزایش یابد. سعی کنید این کارهای خانگی را برای زمان خارج از محل کار ذخیره کنید.

کلیک کنید: نرم افزار بایگانی اسناد الکترونیک

میز کار را مرتب نگه دارید

دور نگه داشتن میز خود از درهم‌کاری و گرد و غبار می‌تواند به شما کمک کند در حین کار احساس آرامش بیشتری داشته باشید. سیستمی را پیدا کنید که به شما کمک کند اسناد خود را مرتب نگه دارید. به عنوان مثال، یک کابینت پرونده با یک سیستم برچسب‌گذاری ممکن است به شما کمک کند سازماندهی کنید. اگر بیشتر فایل‌های شما روی رایانه شما هستند، یک سیستم فایل دیجیتال پیدا کنید تا آنها را مرتب نگه دارد.

کلیک کنید: نرم افزار آرشیو اسناد الکترونیک

فضاهای کاری را از فضاهای خانوادگی جدا کنید

فضای کاری خود را از فضاهای خانوادگی خود جدا کنید تا بهره وری خود را به حداکثر برسانید. افرادی که در ادارات کار می کنند هر روز به طور فیزیکی کار را ترک می کنند و باعث می شود که کار را برای عصر فراموش کنند. از آنجایی که دورکاری در منزل اجازه این فاصله فیزیکی را نمی دهد، باید سعی کنید قسمتی از خانه خود را به محل کار اختصاص دهید. سپس، هنگامی که ساعت را خاموش می‌کنید، می‌توانید این منطقه را ترک کنید و احساس کنید کمتر به کار متصل هستید و بیشتر روی خانواده یا زندگی شخصی خود متمرکز شده‌اید.

برنامه ریزی را پیدا کنید که برای شما کار کند

برنامه ریزان یک راه عالی برای پیگیری ضرب الاجل ها و وظایف روزانه هستند. برخی از افراد یک برنامه ریز کاغذی را ترجیح می دهند تا بتوانند از خط زدن وظایفی که انجام داده اند رضایت داشته باشند. برنامه ریزها یا برنامه های دیجیتال نیز مفید هستند. زیرا می توانید اعلان ها را برای خود تنظیم کنید. هر نوع برنامه ریز بسته به سبک کاری شما می تواند مفید باشد.

کلیک کنید: نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد

دورکاری در منزل