نحوه بهبود کارایی با سیستم مدیریت اسناد (DMS)

  • صفحه اصلی
  • نحوه بهبود کارایی با سیستم مدیریت اسناد (DMS)

چگونه یک سیستم مدیریت اسناد (DMS) می تواند تولید را بهبود بخشد؟ بهبود کارایی چگونه است؟ در این محتوا به این موضوع می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره های قبلی در بخش مقالات مراجعه کنید:

شرکت‌های تولیدی با ردیابی داده‌های محصول، بازخورد مشتریان و تغییرات مهندسی به چالش کشیده می‌شوند. در حالی که شهرت شرکت خود را برای کیفیت و توزیع سریع محصول حفظ می‌کنند. به همین دلیل است که می‌خواهیم نحوه بهبود کارایی این فرآیند را با متمرکز کردن آن با سیستم مدیریت اسناد (DMS) به اشتراک بگذاریم.

راه حلی برای بهبود کارایی مدیریت تمام اسناد

هنگام سرمایه‌گذاری در یک راه‌حل مدیریت اسناد، برای نرم‌افزار کنترل اسنادی که انتخاب می‌کنید، مدیریت دیجیتالی همه اسنادی که هر جنبه‌ای از فرآیند تولید شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند بسیار مهم است. کنترل نسخه و امضا فقط یک تکه کوچک از کل است. اسناد مورد نیاز برای پیشرفت در ساخت شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

سند مورد نیاز محصول (PRD)

لایحه مواد (BOM)

نقشه های کنترل شده

اسناد فرآیند از پیش برنامه ریزی شده مانند مسافران، طرح ها/رویه های آزمایش، گزارش های بازرسی QC و غیره.

چگونه اسناد تولیدی در پایگاه داده به هم متصل می شوند و منطق روابط والدین با فرزند باید بر اساس سیاست کنترل تغییر و عدم انطباق شرکت شما تعیین شود، سپس در منطق گردش کار DMS گنجانده شود. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

در مورد نرم افزار سهام بخوانید.

ویرایش ها و BOMS های زیر مجموعه خود را ساده کنید

علاقه شما به این پست احتمالاً به این معنی است که شما یک تولید کننده هستید و از BOM های چند سطحی استفاده می کنید. بسته به پیکربندی مهندسی شما، BOM ها یا در نقشه ها هستند یا یک سند کنترل شده جداگانه مربوط به نقشه ها هستند. ممکن است یک BOM روی نقشه ها داشته باشید، اما یک BOM مرتبط با جزئیات اضافه شده به عنوان یک سند مستقل یا در MRP خود داشته باشید.

نکته:

اگر نقشه‌های طراحی و ساخت خود را در یک سیستم CAD مانند Solid Works یا AutoCAD مدیریت می‌کنید، نقشه‌های با BOM نمونه‌ای عالی از رابطه والد/فرزند مورد استفاده در سیستم مدیریت اسناد است. نقشه‌های مونتاژ چندین بخش (و/یا مجموعه‌های فرعی) را جمع‌آوری می‌کنند و قطعات، اگر صفحات اضافی به نقشه مونتاژ نباشند، با نقشه‌های جداگانه نشان داده می‌شوند.

در یک DMS، همه این موارد برای تشکیل یک سلسله مراتب مرتبط هستند. نقشه مونتاژ سند والد است و نقشه های قسمت اسناد فرزند هستند. یک DMS به شما امکان می‌دهد منطقی را در جایی داشته باشید که اگر بخشی از یک اسمبلی اصلاح شود، والد(های) قفل شده و/یا پرچم‌های قرمز برای بررسی تأثیر آن بر مونتاژ خاموش می‌شوند.

جلوگیری از خطای انسانی با مدیریت قالب

در یک DMS، مدیریت رابطه بین والدین و فرزند را می توان با تکرار رکورد و ارث بردن از طریق مدیریت الگو تسهیل کرد. استفاده از الگوها را می‌توان برای BOM، سفارش‌های تغییر، درخواست‌های تغییر، خودروها، آموزش، بازرسی‌های QC و غیره اعمال کرد. الگوها تضمین می‌کنند که سازمان شما همیشه از نسخه مناسب سند اصلی استفاده می‌کند. این کار عملیات را ساده می کند، کارایی تولید را بهبود می بخشد و تأثیر مثبتی بر ذخیره و بازیابی اسناد تکمیل شده دارد.

بهبود کارایی

نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد  . نرم افزار آرشیو اسناد . نرم افزار مدیریت اسناد . نرم افزار آرشیو الکترونیکی اسناد . برنامه آرشیو اسناد . نرم افزار آرشیو اسناد الکترونیک . نرم افزار بایگانی اسناد الکترونیک . نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد . بایگانی اسناد . برنامه بایگانی الکترونیک . نرم افزار آرشیو دیجیتال . برنامه بایگانی دیجیتال . برنامه اسناد دیجیتال . نرم افزار بایگانی الکترونیک