مهارت های مدیریت زمان

چگونه می توان مهارت های مدیریت زمان را بهبود بخشید؟ کار کردن بر روی مهارت های مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند زمانی که برای فرصت های جدید درخواست می کنید، کارمند بهتر و نامزدی قوی شوید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مهارت های مدیریت زمان خود را بهبود بخشید:

کلیک کنید: نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد

مهارت های مدیریت زمان

در اینجا به چند نکته بسیار مهم اشاره می کنم. این موارد در ظاهر بسیار ساده انگاشته می شوند. اما اگر فقط یک ماه بر اساس این اصول پیش بروید بازخورد آن را در امور کاری خود خواهید دید. در ادامه با ما همراه باشید:

کلیک کنید:  نرم افزار مدیریت اسناد الکترونیک

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید

تمرین منظم هدف گذاری می تواند به شما کمک کند تا دقیقاً آنچه را که برای دستیابی به نتایج خاص باید انجام دهید، به وضوح درک کنید. برای رسیدن به اهداف بلندمدت و بزرگ‌تر، اهداف کوچک‌تری را در طول مسیر شناسایی کنید.

به عنوان مثال، اگر هدفی برای ارتقاء در عرض شش ماه دارید، ممکن است لازم باشد اهداف کوچکتری را برای بهبود مهارت های خاص تعیین کنید. اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان باشد.

کلیک کنید: نرم افزار آرشیو الکترونیکی اسناد

تقویم خود را مدیریت کنید

اختصاص زمان برای تکمیل مهم ترین وظایف فهرست شما برای مهارت های مدیریت زمان شما مهم است. ممکن است در نظر داشته باشید که برخی از براکت های زمانی را در تقویم خود به طور منظم مسدود کنید تا مطمئن شوید که بدون حواس پرتی یا جلسات زمانی در برنامه خود خواهید داشت. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا شرکت در برخی جلسات مفید است یا خیر.

کلیک کنید: نرم افزار مدیریت اسناد

اگر احساس می‌کنید که ارزش افزوده یا مشارکتی را به روش خاصی نخواهید داشت، باید احساس قدرت کنید که از جلسات خاص خودداری کنید. اگر این کار را انجام می‌دهید، احتیاط کنید و مؤدبانه رفتار کنید. ممکن است به صاحب جلسه ایمیلی بفرستید و به او اطلاع دهید که چرا شرکت در جلسه رد کرده‌اید.

کلیک کنید: برنامه مدیریت اسناد

چگونه می توان مهارت های مدیریت زمان را بهبود بخشید؟

وظایف خود را اولویت بندی کنید

اولویت بندی یک مهارت دشوار است. اما با تمرین آسان تر می شود. می توانید با تهیه لیست کارهایی که انجام دهید، اولویت بندی را تمرین کنید. نوشتن یا تایپ کردن همه چیزهایی که برای انجام دادن نیاز دارید می تواند به شما کمک کند کارهایی را که فوری ترین یا آسان تر از سر راه هستند اولویت بندی کنید.

کلیک کنید: نرم افزار بایگانی اسناد الکترونیک

اگر به کمک نیاز دارید، ممکن است از مدیر یا همکار خود بپرسید که در اولویت بندی نحوه تکمیل کار مهارت دارد. درک تاریخ های سررسید و اینکه چگونه کار بر دیگران و اهداف تجاری تأثیر می گذارد می تواند به شما کمک کند تا کارهای خاصی را زودتر از دیگران انجام دهید. اگر هنوز نمی توانید موعد مقرر را رعایت کنید، ممکن است بتوانید درخواست تمدید مهلت برای یک کار کنید.

کلیک کنید: نرم افزار آرشیو اسناد الکترونیک

بهبود مهارت های مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند کارگر بهتری باشید و توانایی تمرکز کامل در طول روز را داشته باشید. با سازماندهی، تعیین اهداف و اولویت بندی لیست کارهای خود می توانید مدیر زمان بهتری باشید.

به گهگاه «نه» گفتن «بله» بگویید

یکی از راه‌های مهارت های مدیریت زمان این است که یاد بگیرید که نه گفتن به برخی از درخواست‌ها در محل کار اشکالی ندارد. برای مثال، اگر سعی می‌کنید به یک ضرب‌الاجل محدود برسید، ممکن است تکمیل کارتان در زمان مقرر غیرممکن باشد. اگر موافقت کنید کاری را انجام دهید که در اولویت نیست. اگر مهلت محدودی برای انجام پروژه دارید، اگر نتوانید در پروژه کمک کنید، همکاران متوجه خواهند شد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

معطل نکنید

بین اولویت بندی و به تعویق انداختن تفاوت وجود دارد. هنگامی که وظایف خود را به ترتیب اهمیت سازماندهی می کنید، فقط مطمئن شوید که هیچ چیز به طور کامل از لیست خارج نشود. اشکالی ندارد که کارهای کمتر مهم را برای یک روز دیگر برنامه ریزی کنید. به تعویق انداختن زمانی اتفاق می‌افتد که آن وظایف دائماً از برنامه روزانه خارج می‌شوند.

کلیک کنید: نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد

مهارت های مدیریت زمان