مزایا و معایب سیستم اتوماسیون

در این مقاله مزایا و معایب سیستم اتوماسیون را به طور خلاصه بررسی می کنیم. همانند هر سیستم، سیستم های اتوماسیون نیز موافقان و مخالفان خود را دارند. نصب و (یا) به روزرسانی سیستم های اتوماسیون هزینه اضافی است. به عنوان مثال، یک بخاری را در نظر بگیرید.

این بخاری را می توان با قیمت ۱۰۰ واحد تأمین کرد. در صورت افزودن ترموستات به این بخاری، هزینه تأمین به ۱۱۰ واحد افزایش می یابد. اگر سیستم کنترل گرما یکپارچه شود، هزینه تأمین ۱۵۰ واحد خواهد بود. نکته اصلی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد محاسبه هزینه و سود است. در نتیجه، این ویژگی های جدید اضافه شده به چه درد شما می خورد؟ آیا این هزینه اضافی لازم است؟

در مورد نرم افزار حضور و غیاب کلاس اندروید بخوانید.

اتوماسیون های صنعتی

اتوماسیون های صنعتی

سیستم های اتوماسیون در کاربردهای صنعتی علاقمندان زیادی دارد. اتوماسیون های صنعتی در شرایط اقتصادی امروز، موقعیت حیاتی را به دست آورده است تا محصول را به روشی با کیفیت، سریع، ایمن و رقابتی تولید کند. کسانی که می خواهند یک سیستم ایجاد کنند باید مزایا و هزینه های سیستم مورد نیاز را تجزیه و تحلیل کنند و بدانند که به چه نوع سیستم اتوماسیون نیاز دارند.

مطالعات تحقیق و توسعه که در زمینه صنعتی انجام می شود، مطالعاتی با هدف افزایش کیفیت به بالاترین سطح و همچنین تسریع روند تولید است. سیستم های اتوماسیون، که یکی از مهمترین مراحل مطالعات افزایش بهره وری تولید است، از جمله روش هایی است که شرایط کار سریع و ایمن را تسهیل می کند. اخیراً، به لطف تأکید بر مطالعات تحقیق و توسعه، مشاغل نه تنها خودشان را توسعه می دهند، بلکه راه حل های موثری را در زمینه های کاری شرکای خود ایجاد می کنند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

مهمترین مراحل بعنوان مزایای سیستم های اتوماسیون صنعتی عبارتند از:

  • دقیق ترین روش ها را در استفاده از نیروی کار و زمان ارائه می دهد.

  • دقیق ترین نتایج را در تجزیه و تحلیل هزینه ارائه می دهد.

  • با دادن سریعترین هشدار در صورت سو عملکرد، نقش مهمی در افزایش کارایی دارد.

  • با اطمینان از اینکه دستگاه ها تحت کنترل مداوم نگه داشته می شوند، اطلاعاتی در مورد وضعیت ماشین های کار شده و متوقف شده فراهم می کند.

  • سرعت دستیابی به اطلاعات لازم برای شناسایی گلوگاه هایی را که نیاز به بهبود دارند افزایش می دهد.

  • درصد سهم از کل کار، تعیین کننده سطح اتوماسیون است. سیستم های اتوماسیون با نیروی انسانی فشرده به صورت نیمه اتوماسیون (اتوماتیک) و سیستم های دارای ماشین آلات فشرده به عنوان اتوماسیون کامل (اتوماتیک) تعریف می شوند.

در مورد نرم افزار حضورغیاب آنلاین بخوانید.

جریان مداوم داده ها با سیستم های اتوماسیون صنعتی

جریان مداوم داده ها با سیستم های اتوماسیون صنعتی

یکی از مهمترین مراحل برای افزایش کیفیت محصول به دست آمده، اطمینان از جریان مداوم داده است. جریان اطلاعات تشکیل شده در سلسله مراتب کارگر-ماشین بر روی سیستمهای اتوماسیون اعمال می شود. در نتیجه فرآیند تولید سریعتر است. قطعات سیستم اتوماسیون که ارتباط ماشین ها را امکان پذیر می کند ساختار کاملی ایجاد می کنند و نشان می دهند که آنها دارای سیستم هایی هستند که در مرحله هزینه نیز سودآور هستند.

در مورد نرم افزار ارسال مراسلات بخوانید.

وقتی مراحل انجام شده در انتقال از سیستم دستی به سیستم اتوماسیون بررسی می شود، اول از همه، عامل انسانی در سیستم دستی پیشتاز بود. با این حال، در سیستم اتوماسیون، عامل انسانی فقط در موقعیت کنترل است. پس از مکانیزم کنترل، توسط فرایند اتصال سیمی و روش بلوتوث آخرین نقطه کنترل می شود. به لطف این روش، می توان دستورات را بیشتر تفهیم کرد. در نتیجه بهبود محسوسی در کیفیت محصول و روند تولید مشاهده می شود. علاوه بر جریان سریعتر داده ها بین ماشین ها، قابل فهم بودن داده ها مهمترین مراحل در شکل گیری روند تولید صحیح را تشکیل می دهند.

سیستم های اتوماسیون صنعتی در بخشهای مختلف تولید

سیستم های اتوماسیون صنعتی در بخشهای مختلف تولید

راه حل های ایجاد شده توسط داده های زمان واقعی ایجاد یک مخرج مشترک از مطالعات تحقیق و توسعه با افزایش سرعت ارتباط بین بخش های مختلف تولید است. افزایش عملکرد تحت شرایط برابر در شکل گیری رقابت بین شرکت ها، ظهور راه حل های موثر برای دستیابی به موقعیتی مناسب را فراهم می کند. در حالی که سرعت تولید توسط هر شرکت از طریق سیستم های اتوماسیون صنعتی در یک سطح است، شکل گیری مسیری که آنها در روند توسعه به صورت شرکت دنبال می کنند، به عنوان مهمترین عامل حمایت کننده از رقابت ظاهر می شود.

به لطف سیستم های اتوماسیون صنعتی که امروزه استفاده می شود، کارخانه ها به حداکثر بازدهی می رسند. برای دستیابی به این کارایی، ایجاد یک سیستم ردیابی تولید با کیفیت بالا ضروری است. برای اینکه سیستم ردیابی تولید به بهترین شکل پایدار باشد، کنترل جریان داده هایی که بر روند تولید در دست بنگاه های اقتصادی بین دستگاه ها تأثیر می گذارد، ضروری است.

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

نگاه کلی به مزایا و معایب سیستم های اتوماسیون

نگاه کلی به مزایا و معایب سیستم های اتوماسیون

در انتها برخی از مزایا و معایب سیستم های اتوماسیون آورده شده است.

مزایا:

  • افزایش کیفیت

  • کاهش در هزینه تولید

  • افزایش رقابت پذیری

  • کاهش حوادث کار

  • صرفه جویی در وقت

“این مزایا همچنین به عنوان سرعت و سود به کسب و کار باز می گردند.”

معایب:

  • هزینه مونتاژ اولیه بالا (این هزینه در اکثر سیستم های اتوماسیون در مدت زمان طولانی پرداخت می شود.)

  • کاهش تعداد کارمندان (کاهش نرخ استخدام نیروی کار)

در مورد نرم افزار حضورغیاب دورکاری بخوانید.

افزایش هزینه های سرمایه گذاری اتوماسیون

با توجه به مزایا و معایب ذکر شده در بالا و پس از تجزیه و تحلیل مناسب هزینه و فایده، می توانیم تصمیم بگیریم که آیا به یک سیستم اتوماسیون نیاز است و چه نوع سیستم اتوماسیونی باید تهیه شود.

 

افزایش هزینه های سرمایه گذاری اتوماسیون