سیستم های امنیتی مدیریت (بخش اول)

سیستم های امنیتی و فناوری و الکترونیک به طور اجتناب ناپذیری بر زندگی ما در سالهای اخیر تأثیر گذاشته است. تا پیش از این، تلفن های همراه لوکس قلمداد می شدند، اما امروزه آنها به مهمترین ضرورت زندگی ما تبدیل شده اند.

اینترنت در خانه یکی از موارد ضروری است. بیشتر بچه های سطح ابتدایی امور روزمره خود را با کامپیوتر شخصی پیش می برند. استفاده از پیام کوتاه با دوستان و ارسال عکس برای آشنایان از طریق اینترنت دیگر در زندگی ما جای خود را باز کرده است.

انجام معاملات بانکی در محیط خانه و دفتر، از جمله راحتی هایی است که فناوری و الکترونیک به همراه می آورد. قابلیت های اجتماعی به لطف چنین مزیت های فناوری افزایش یافته است. در واقع اتوماسیون بیشتر به معنای سود بیشتر است.

نوآوری ها در فناوری

نوآوری ها در سیستم های امنیتی مدیریت اسناد مدیریت حضوروغیاب

این نوآوری ها در فناوری به طور طبیعی سیستم های امنیتی را نیز نو می کند. الکترونیک در حال پیشرفت به بخشی عملکردی از سیستم های امنیتی تبدیل شده است. به عنوان مثال برای جلوگیری از هشدار نادرست، قابلیت عملکرد سیستم های امنیتی، تجهیزات جانبی و ایستگاه مرکزی افزایش یافته است.

ارتباطات تسریع شده و ورودی ها و خروجی های ساختمان با کارت های هوشمند از ویژگی های بیشتری برخوردار شده اند. امروزه سیستم های هشدار بسیاری وجود دارد که می توانیم به راحتی از بازارهای الکترونیکی اینترنتی خریداری کنیم.

سیستم ها و سیستم های تلویزیونی مدار بسته

ابزارها و سیستم های امنیتی غنی شده با سیستم های الکترونیکی پیشرفته و هوشمند ارائه شده توسط توسعه فناوری، این امر ضرورت تهیه مأموران امنیتی با استفاده از این وسایل نقلیه با برخی اطلاعات فنی را نشان می دهد. استفاده ی همیشگی از نیروی انسانی در سیستم الکترونیکی، همیشه امکان پذیر نیست. چون از نظر حرفه ای این امر دشوار است. نمیتوان از یک نگهبان انتظار داشت تا جای سیستم های امنیتی را پر کند. تجهیزات الکترونیکی و سیستم های امنیتی عناصری هستند که به ماموران و نگبانان کمک می کنند و کار آنها را آسان می کنند. بنابراین یکی از نگهبانان امنیتی ایجاد سیستم امنیتی الکترونیکی ، انجام تنظیمات سیستم و دانستن منطق کار این سیستم هاست.

دانش فنی استفاده از سیستم های امنیتی

حتی امروز، دانش قابل استفاده در زمینه عملکرد امنیتی الکترونیکی محدود است. سیستم تلویزیون مدار (دوربین مدار بسته) ، دوربین ها ، ضبط کننده های دیجیتال ، روشنایی و موارد دیگر…

اگرچه اطلاعاتی وجود دارد که عنصر ارتباطات در یک سازمان ماتریسی ادغام شده است، اما در مورد همه اینها، داشتن دانش فنی در مورد چگونگی ترکیب اجزا دشوار است. امنیت الکترونیکی به غیر از پرداختن به نحوه ایجاد سیستم، مربوط به این است که به کدام سیستم الکترونیکی در کدام محیط نیاز دارید. در این مقاله به معرفی سیستم هایی می پردازیم که به کارمندان در زندگی کاری به آنها کمک می کند.

مفاهیم سیستم امنیتی

مفاهیم سیستم امنیتی مدیریت اسناد حضور وغیاب

مردم سالها احساس کرده اند که لازم است علیه عناصری که آنها را تهدید می کند اقداماتی انجام دهند. تهدید کننده، اقدامات و رویدادهایی است که می تواند افراد، موجودات یا سازمانها را در معرض خطر قرار دهد. این یک تخمین احتمال وقوع واقعه و شدت آسیب یا خسارتی است که ممکن است از این رویداد ناشی شود.

سیستم های امنیتی الکترونیکی که برای احتیاط در برابر خطرات استفاده می شود بخشی از زندگی روزمره ماست. به این ترتیب درک یک سیستم امنیتی مدرن از نظر ساختاری به عنوان مجموعه ای از اجزای الکترونیکی، برای ارزیابی و واکنش طراحی شده است.

به عنوان مثال، سیستم امنیتی مدرن در هر اتاق حرکت را تشخیص می دهد. این سیستم تشخیص می دهد که آیا این حرکت تهدید است یا خیر، و اقدامات متقابل را انجام می دهد. اینجا نباید فاکتور انسان را فراموش کرد. سیستم امنیتی مدرن ذکر شده از فناوری های هوشمند استفاده می کنند. اما انسان ها کاربر یک سیستم امنیتی هستند.

آنها باید حرکت درک شده را تفسیر کنند. بنابراین در مورد سیستم امنیتی مورد استفاده، آنها باید دانش کافی برای تصمیم گیری داشته باشند. امروزه با استفاده از فناوری های الکترونیکی و فناوری های نرم افزاری، قدرت این تصمیم گیری ها توسعه یافته است.

ساختار کاربردی سیستم های امنیتی

سیستم های امنیتی ساختار کاربردی تری پیدا کرده اند. به عنوان مثال امنیت برای جلوگیری از هشدار اشتباه، قابلیت عملیاتی سیستم ها، ارتباطات بین تجهیزات جانبی و ایستگاه مرکزی افزایش یافته است. ورودی ها و خروجی های ساختمان با کارت های هوشمند بیشتر مورد استفاده است.

حتی امروز اطلاعات قابل استفاده در حوزه عملکرد امنیت الکترونیکی محدود است. به عنوان مثال:

  • تلویزیون مدار بسته
  • سیستم ها (دوربین مدار بسته)
  • دوربین ها
  • ضبط کننده های دیجیتال ، روشنایی
  • و ….

اگرچه اطلاعاتی وجود دارد که این عنصر با یک سازمان ماتریس ادغام شده است، اما داشتن دانش فنی در مورد چگونگی ترکیب آن دشوار است.

سیستم امنیتی الکترونیکی شما چگونه است؟

مدیریت الکترونیک اسناد سیستم های امنیتی

به چه سیستم الکترونیکی نیاز دارید که در آن محیط به جای اینکه با ایجاد آن سر و کار داشته باشید. سیستم امنیتی که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، بدون ورود به جزئیات الکترونیکی به صورت سطحی معرفی می شوند. امنیت و حفاظت این اطلاعات مقدماتی که به کارمندان سیستم هایی که در آینده از آن استفاده خواهند کرد، داده می شود، در این مرحله آموزش دقیق کمک خواهد کرد.

عنصر اصلی امنیت

عنصر اصلی امنیت، تدابیری است که باید علیه عناصری که مردم و سایر موجودات زنده را تهدید می کند، اتخاذ شود. سیستم های امنیتی مورد استفاده در هنگام انجام این اقدامات احتیاطی نباید به موجودات زنده آسیب برساند. امروز حتی وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و تلفن های همراه نیز برای سلامت انسان نامرئی هستند. نمی توان گفت که سیستم های الکترونیکی بی ضرر هستند. اما با آگاهی از آسیب آنها، از میزان خسارت کاسته می شود. بنابراین همیشه اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از این دستگاه ها ارائه می شود.

مثلا در مورد اشعه ایکس، نباید بخشی از بدن انسان در دستگاه اشعه ایکس قرار گیرد. زیرا درجه بالایی از تابش وجود دارد. مسئله دیگر این است که نباید از این سیستم ها به گونه ای استفاده شود که خلوت شخص را آشکار کند. مثلا در حالی که وسایل افراد را چک می کنید، هیچ شخصی غیر از شما نباید از محتویات کیف اگاهی پیدا کند.