تأثیر سیستم های اتوماسیون بر زندگی ما

  • صفحه اصلی
  • تأثیر سیستم های اتوماسیون بر زندگی ما

اتوماسیون؛ سیستم های تولید شده برای کاهش نیروی انسانی و اطمینان از انجام کار توسط ماشین آلات است. درصد سهم کل کار در سیستم اتوماسیون، سطح آن سیستم را نشان می دهد. افزایش تولید با انقلاب صنعتی شرایط بازار را نیز تغییر داد. با گذشت زمان، این سیستم ها مورد نیاز بودند. زیرا افزایش تولید با نیروی انسانی هزینه بر بود.

امروزه با افزایش این سیستم ها، نیروی کار به حداقل رسیده و تولیدات اتوماتیک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب کلاس اندروید بخوانید.

سیستم های اتوماسیون با قدرتِ فشرده انسانی را نیمه اتوماسیون و سیستم های دارای قدرت ماشین فشرده را اتوماسیون کامل می نامند.

اتوماسیون و سیستم های دارای

تولید سریع و اقتصادی با سیستم های اتوماسیون

تولید کنندگان اتوماسیون می خواهند؛ شرکت، ضمن تولید سریع و اقتصادی با این سیستم ها، در رقابت بازار قدرتمند باشند و خدمات با کیفیتی ارائه دهند. مثلا؛ با وجود سیستم های اتوماسیون مورد استفاده در یک کارخانه، می توانید عملکرد مواد تولید شده را صفحه رایانه مشاهده کنید. عملکرد مواردی مانند:

  •  وجود خطا در سیستم

  • محل خطا

  • مقدار محصول تولید شده

  • مقدار استفاده از مواد

برای انجام این کارها به بیش از یک نیروی انسانی نیاز است، اما در اتوماسیون کافی است که ۱ یا ۲ نفر بایستند تا سیستم را بررسی کنند.

سیستمهای اتوماسیون

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

در کدام بخش ها و حوزه های تجاری از سیستم های اتوماسیون استفاده می شود؟

  • بخشهای تولیدی

  • صنایع ساختمانی

  • برق – بخشهای الکترونیکی

  • بخشهای صنعت

  • صنایع بازیافت

  • صنایع نساجی

در مورد نرم افزار ارسال بسته پستی بخوانید.

امروزه می توان از فناوری های خانه های هوشمند به عنوان نمونه ای از سیستم های اتوماسیون در صنعت ساخت و ساز نام برد. با استفاده از این سیستم ها می توانیم آتش سوزی های احتمالی، گرمایش مرکزی، آبیاری چمن ها، دزدگیرها، تهویه مطبوع را در ساختمانهایی که در آنها زندگی می کنیم کنترل کنیم.

یکی از مهمترین معایب سیستمهای اتوماسیون در کارخانه ها هزینه اولیه سرمایه گذاری است. این هزینه در بیشتر سیستم ها در مدت زمان طولانی نتیجه می دهد. گرچه باعث کاهش تعداد افراد شاغل در کارخانه ها می شود. مثلا؛ اگر ۱۰ نفر قبلاً ملزم به انجام کار شوند، به لطف سیستم، ۵ نفر برای انجام همان کار کافی هستند.

سیستمهای اتوماسیون

در مورد نرم افزار حضورغیاب آنلاین بخوانید.

پس از نصب سیستم اتوماسیون در کارخانه ها، مزایای زیادی بدست می آید. در راس این مزایا تولید بی نقص و یکنواخت است. به این ترتیب، راه نهادینه سازی شما باز شده و وفاداری مشتری افزایش می یابد. مواد اولیه مورد استفاده در طول تولید نه بیشتر و نه کمتر شده و به لطف اتوماسیون، دقیقاً در صورت لزوم استفاده می شود. به این ترتیب از تولید زباله جلوگیری شده و مواد مصرفی بیشتری تولید می شود.

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

اتوماسیون از راه دور مدیریت می شود و شما می توانید این فرصت را داشته باشید که حتی از خانه خود بدون مراجعه به کارخانه بر تولید نظارت کنید. اتوماسیون اجازه می دهد تا انرژی به درستی استفاده شود. هرگونه نقص در خط تولید بلافاصله هشدار داده می شود و می توان مستقیماً در آن مداخله کرد. همچنین می توان بلافاصله گزارش ها را در این سیستم ها مشاهده کرد که فرصت های دقیق گزارشگری را ارائه می دهند.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

سیستمهای اتوماسیون

 

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بخوانید.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.