مدیریت حضور و غیاب چیست؟

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

مدیریت حضور و غیاب چیست؟

مدیریت حضور و غیاب عبارت است از مدیریت حضور در یک محیط کاری، برای به حداقل رساندن سوء استفاده از زمان بیماری، کاهش تلفات بهره وری، بهبود کارایی و کاهش هزینه های زمان از دست رفته و جایگزینی آن.

برنامه‌های مدیریت حضور و غیاب به‌طور گوناگون؛ برنامه‌ کارکرد پرسنل، سامانه حضور و غیاب، برنامه‌ حضور و غیاب ابری یا برنامه‌ خروجی لیست بیمه و حتی برنامه‌های پشتیبانی حضور و غیاب نامیده می‌شوند. کنترل حضور و غیاب به طور سنتی با استفاده از ساعت‌های زمانی، جدول‌های زمانی و نرم‌افزار ردیابی زمان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: مدیر حضور و غیاب کیست؟

برنامه مدیریت حضور و غیاب چگونه اجرا می شود؟

برنامه‌های مدیریت حضور و غیاب از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند تا اساساً کارگران را از استفاده از زمان بیماری بی دلیل که در استانداردهای کار و قراردادهای جمعی پیش‌بینی شده است، منصرف کنند. تکنیک کلی شکلی از چیزی است که به عنوان “انضباط پیشرو” شناخته می شود. برای استفاده از مرخصی استعلاجی کوتاه مدت اعمال می شود. این برنامه ها معمولا شامل:

ایجاد استاندارد برای غیبت:

این استانداردها ممکن است از میانگین استفاده سالانه استانی از زمان بیماری، میانگین صنعت، میانگین شغلی یا میانگین روانی استفاده کنند. سپس از این استانداردها به عنوان فرآیند بررسی حضور و غیاب استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: مدیریت حضور و غیاب؛ استراتژی‌های آزمایش شده برای منابع انسانی

شروع فرآیند بررسی حضور و غیاب:

این اغلب شامل این می شود که سرپرست کارمند بیمار را در خانه صدا می کند تا بفهمد چه زمانی کارمند به سر کار باز می گردد. همچنین ممکن است شامل اخطارها و جلساتی باشد که در آن بحث‌هایی در مورد آن وجود خواهد داشت.

غیبت کارمند در محل کار همچنین می تواند شامل یک فرآیند مشاوره باشد که ممکن است شامل تشویق کارمند برای بازگشت به کار در یک برنامه کاری اصلاح شده باشد. همچنین ممکن است از کارگر خواسته شود که توسط یک پزشک “مستقل” که کارفرما انتخاب می کند معاینه شود و از او خواسته شود گواهی پزشکی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن کارکرد پرسنل؛ مدیریت پرسنل و مدیریت منابع انسانی

اخراج:

اگر کارمند بهبود قابل توجهی در میزان غیبت خود نشان ندهد یا نتواند انتظار بهبود در آینده را نشان دهد، کارفرما ممکن است تلاش کند کارمند را اخراج کند.

بیشتر بخوانید: برنامه ورود و خروج ابری رایگان اندروید

برنامه مدیریت حضور و غیاب چگونه به کارگران کمک میکند؟

برنامه مدیریت حضور و غیاب چگونه به کارگران کمک میکند؟

به عنوان یک کارگر بیمار می توانید از مرخصی استفاده کنید. با کارفرمای خود در مورد غیبت صحبت کنید. مدارک پزشکی را ارئه دهید تا در سامانه حضور و غیاب به عنوان سند ثبت شود. با ادمین و مدیر حضور  غیاب صحبت کنید تا مدیریت ورود و خروج شما را کنترل و ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید: نرم‌افزار حضور و غیاب، هر آنچه که باید بدانید

سیاست های حفاظتی شغلی را ارائه کنید

درباره مفاد مرخصی استعلاجی انباشته مذاکره کنید. از بین بردن مزایای کسب شده که باید به طور کامل توسط کارفرما ارائه شود دشوارتر است. در مورد بندهای عدم تبعیض مذاکره کنید تا شامل ناتوانی ها و بیماری های طولانی مدت شود.

درباره مرخصی مسئولیت خانوادگی یا مرخصی بیماری خانوادگی جداگانه مذاکره کنید. این ممکن است فشار استفاده از مرخصی استعلاجی به منظور انجام مسئولیت های خانوادگی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه؛ اهمیت زیرساخت ابری برای مشاغل

برخی ملاحظات حقوقی را رعایت کنید

در حالی که برنامه های مدیریت حضور قانونی هستند، باید از اصول انسانی پیروی کنند. این برنامه باید منصفانه، معقول و مطابق با قرارداد جمعی، قانون ایمنی و بهداشت شغلی و قانون حقوق بشر باشد. آنها نباید ماهیت خودسرانه یا تبعیض آمیز داشته باشند. آنها باید ویژگی های موردی فرد، دلایل غیبت و پیش آگهی بهبودی را در نظر بگیرند.

نتیجه

مدیر حضور و غیاب وظیفه دارد تمام حقوق انسانی کارگر را در نظر بگیرد. استفاده از برنامه حضور و غیاب ابری به مدیریت اجازه می دهد تا اطلاعات کاملتری در مورد کارگر داشته باشد. این اطلاعات باعث می شود تا انصاف در مورد کارگران رعایت شود.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

مدیریت حضور و غیاب

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech