مدیریت حضور و غیاب؛ اشتباهات اصلی که مانع مدیریت موثر می شوند

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

مدیریت حضور و غیاب؛ اشتباهات اصلی که مانع مدیریت موثر می شوند

اشتباهات اصلی که مانع مدیریت حضور موثر می شوند را در این محتوا بررسی می کنیم. اما در ابتدا بیایید مفهم مدیریت حضور و غیاب را با هم مرور کنیم.

تعریف مدیریت حضور و غیاب

مدیریت حضور و غیاب به نحوه پیگیری و مدیریت زمان و حضور کارکنان خود توسط شرکت ها اشاره دارد. این شامل مدیریت تعطیلات، مرخصی استعلاجی، اضافه کاری و هر نوع مرخصی یا غیبت دیگری است.

چرا مدیریت حضور و غیاب مهم است؟

مدیریت صحیح حضور و غیاب برای حفظ بهره وری و کارایی در محل کار ضروری است. به مدیران این امکان را می دهد که دید واضحی از ساعات کار هر کارمند داشته باشند، که به نوبه خود امکان برنامه ریزی موثرتر و تخصیص کارآمدتر منابع را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: چه زمانی به برنامه مدیریت حضور و غیاب نیاز دارید؟

موانع مدیریت حضور و غیاب موثر

موانع مدیریت حضور و غیاب موثر

مدیریت حضور و غیاب می تواند پیچیده باشد. این می تواند شامل کارهای کاغذی زیادی باشد و برای اطمینان از رعایت تمام سیاست ها و مقررات نیاز به نظارت مداوم دارد. به علاوه، اشتباهات می تواند عواقب جدی داشته باشد، از جریمه تا نارضایتی کارکنان.

فرآیندهای مبتنی بر کاغذ

از آنجایی که کارمندان ترجیح می دهند از راه دور از مکان دیگری کار کنند، پایبندی به فرآیندهای مبتنی بر کاغذ می تواند تیم و کارمندان شما را تحت فشار قرار دهد. توصیه می کنیم از یک نرم افزار حضور و غیاب ابری استفاده کنید. این برنامه فرآیند بررسی کار کارمندان را ساده می کند. همچنین از تناقص داده های دستی جلوگیری می نماید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته در مورد نحوه مدیریت حضور و غیاب کارکنان

عدم اتخاذ سیاست حضور و غیاب

نداشتن سیاست حضور و غیاب مناسب می تواند مدیریت حضور و غیاب را به شدت آشفته کند. هر سازمانی باید خط مشی حضور و غیاب جامعی داشته باشد که دستورالعمل های مربوط به درخواست حضور، ادعای ساعات اضافه کاری، منظم کردن ورودی های معیوب، استفاده از مجوزها و غیره را مشخص کند.

عدم انتخاب برنامه حضور و غیاب مناسب

داشتن یک سیستم قدیمی که با نیازهای حضور و غیاب سازمان شما سازگاری ندارد، بدترین اتفاق ممکن خواهد بود. بدانید که یک ردیاب حضور و غیاب خوب باید از سیاست‌های مرخصی سفارشی پشتیبانی کند/ با دستگاه‌های دیگر موجود شما یکپارچه شود، و به کارمندان اجازه علامت‌گذاری در داشبود شخصی هر کارمند را بدهد. حضور آنلاین، تنظیم خطاها، و ارائه داده ها برای حقوق و دستمزد از ویژگی های مهم برنامه ورود و خروج ابری است.

بیشتر بخوانید: مدیریت حضور و غیاب چیست؟

عدم تجزیه و تحلیل داده های حضور و غیاب

تجزیه و تحلیل داده‌های حضور و غیاب نیروی کار می‌تواند به شما کمک کند در بالاترین سطح خود بمانید. الگوهای حضور و غیاب و شناسایی آنها مهم است. وضعیت حضور و غیاب روزانه، ورود زودهنگام و دیررس، کارمندان غایب، کارمند را حتما پیگیری کنید. جزئیات اضافه کاری و بسیاری موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید.

آشفتگی در شیفت‌های متغییر

هنگامی که کارمندان شما ساعات کاری متفاوتی دارند، مهم است که ساعات کاری خود را حفظ کنید. با برنامه کارکرد پرسنل، کارمندان در شیفت خود به راحتی علامت گذاری می کنند. با کمک نرم افزار حضور و غیاب برنامه ها و چرخش شیفت را ساده کنید. کارکنان را در جریان قرار دهید. با کمک مکان یاب این برنامه، بر ورود و خروج کارمندان کاملا مسلط خواهید شد.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

مدیریت حضور و غیاب

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

برنامه مدیریت حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه مدیریت حضور و غیاب

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech