فرار مالیاتی؛ معروفترین پرونده های گریز از مالیات

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

فرار مالیاتی؛ معروفترین پرونده های گریز از مالیات

کاهش یا به حداقل رساندن مالیات بر درآمد شخصی یا کسب و کار با استفاده از مزایای مالیاتی ارائه شده در کد مالیاتی یا با ساختاربندی امور مالی برای کاهش صورتحساب مالیاتی جرم نیست. با این حال، زمانی که برای فرار مالیاتی به تاکتیک‌های فریبنده متوسل می‌شوید، جریمه‌های قابل توجه و حتی زندان شما را تهدید می‌کند.

معروفترین فرارهای مالیاتی

خدمات درآمد داخلی اغلب بیشتر از آن مایل است که از توجهی که این آزمایشات به خود جلب می کند استفاده کند تا به سایر مالیات دهندگان نشان دهد که اگر از قوانین مالیاتی پیروی نکنند چه اتفاقی می افتد. لیست زیر لیستی از افراد مشهور است که توسط مقامات مالیاتی فدرال و ایالتی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

والتر اندرسون

کارآفرین آمریکایی، والتر اندرسون، میلیون‌ها دلار خود را پس از فروپاشی AT&T در سال ۱۹۸۴ به دست آورد. او به دلیل فرار از پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار مالیات به بزرگترین پرونده فرار مالیاتی در تاریخ ایالات متحده محکوم شد. گزارش شد که در سال ۱۹۹۸، او ۴۹۵ دلار مالیات بر ۶۷۹۳۹ دلار درآمد پرداخت کرد. خدمات درآمد داخلی مدعی شد که او در آن سال حداقل ۱۲۶ میلیون دلار درآمد داشته است و درآمد خود را با استفاده از شرکت های خارج از کشور مخفی کرده است. اندرسون به ۹ سال زندان فدرال محکوم شد.

ریچارد هچ

ریچارد هچ یک میلیون دلار برای برنده شدن در اولین سال نمایش تلویزیونی واقعیت “بازمانده” دریافت کرد. با این حال، او در پرداخت مالیات بر این درآمد و سایر درآمدهای حاصل از وضعیت مشهور جدید خود موفق نبود. در سال ۲۰۰۶، هچ به دلیل فرار مالیاتی در دادگاه فدرال مجرم شناخته شد و در نتیجه به ۵۱ ماه زندان محکوم شد. هچ پس از اینکه نتوانست اظهارنامه های سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ خود را اصلاح کند، برای ۹ ماه دیگر به زندان بازگشت.

بیشتر بخوانید: تکنیک های رایج کلاهبرداران برای ایجاد صورتحساب الکترونیکی جعلی

فرار مالیاتی لیل وین

خواننده رپ برنده جایزه گرمی، که نام اصلی او دواین کارتر جونیور است، به دلیل مالیات های معوقه، حق مالیاتی زیادی علیه خود داشته است. با داشتن حق حبس به سال ۲۰۰۲، سازمان امور مالیاتی حجم حق حبس علیه او را افزایش داد تا اینکه در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۱۲ میلیون دلار رسید. در سال ۲۰۱۹، لیل وین سرانجام بدهی مالیاتی معوق خود را تسویه کرد.

نلی

در سال ۲۰۱۶، سازمان امور مالیاتی بر دارایی نلی، مجری هیپ هاپ، که نام اصلی او کورنل ایرال هاینز، جونیور است، حق مالیاتی قرار داد. سازمان امور مالیاتی ادعا کرد که نلی بیش از ۲٫۴ میلیون دلار مالیات معوقه از سال ۲۰۱۳ بدهکار بوده است.

فرار مالیاتی ران میکس

ران میکس یک بازیکن خط حمله تالار مشاهیر فوتبال آمریکایی در سن دیگو چارجرز بود که پس از پایان دوران بازی خود به یک وکیل موفق برای باز پس گیری غرامت کارگران تبدیل شد. او در گزارش ۱۵۵۰۰۰ دلاری ِ پرداخت هزینه ارجاع به عنوان کمک های خیریه بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ گناهکار شناخته شد و نزدیک به ۵۰۰۰۰ دلار جریمه پرداخت کرد.

نیکلاس کیج

IRS در سال ۲۰۰۹ اسنادی را ارائه کرد که مدعی شد نیکلاس کیج باید بیش از ۶ میلیون دلار مالیات برای سال ۲۰۰۶ بپردازد. کیج ادعا کرد که عدم پرداخت مالیات او به دلیل تیم مدیریتش بوده است و در نهایت از مدیر پول خود به دلیل کلاهبرداری و سهل انگاری شکایت کرد. کیج پس از بازی در هر نقشی که به او پیشنهاد شد، در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که بالاخره صورتحساب‌های مالیاتی خود را پرداخت کرده و در نقش‌های سینمایی‌اش گزینشی تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه جعلی بودن فاکتور الکترونیکی

معروفترین فرارهای مالیاتی

فرار مالیاتی ویلی نلسون

ویلی نلسون به دلیل نوشتن و اجرای استانداردهای موسیقی کانتری مانند “در جاده دوباره” و “رودخانه ویسکی” زمانی که مبارزه چند دهه ای خود را با سازمان امور مالیاتی بر سر مالیات های پرداخت نشده در دهه ۱۹۹۰ آغاز کرد، نامی آشنا بود. دولت فدرال در نهایت بسیاری از دارایی های نلسون را برای پرداخت بدهی مالیاتی ۳۲ میلیون دلاری وی مصادره کرد. اعتقاد بر این است که مشکلات مالیاتی او نتیجه مشاوره بدی بود که از حسابداری دریافت کرد که پول نلسون را در پناهگاه های مالیاتی جعلی پنهان کرده بود.

در پایان، نلسون برای توافق با خدمات درآمد داخلی مذاکره کرد. و ضبط موزیک  Who’ll Buy Memories را به عنوان بخشی از تسویه حساب برای پرداخت بدهی مالیاتی خود به سرانجام رساند. IRS تنها ۳٫۶ میلیون دلار از فروش آلبوم جمع آوری کرد، اما حرفه نلسون در نهایت اوج گرفت و او بقیه بدهی خود را پرداخت نمود.

آل کاپون

آلفونس گابریل کاپون یک گانگستر بدنام شیکاگو در اوایل قرن بیستم بود که با قتل، اخاذی و غارتگری مرتبط بود. او در نهایت به دلیل فرار مالیاتی پس از اینکه دادستان ها نتوانستند اتهام دیگری را مطرح کنند، دستگیر شد. در سال ۱۹۳۱، کاپون به دلیل عدم پرداخت ۲۱۵۰۰۰ دلار مالیات به ۱۱ سال زندان محکوم شد. او حتی یک دوره کامل خدمت نکرد و در فلوریدا بازنشسته شد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین جعل صورتحساب های مالیاتی الکترونیکی در جهان

فرار مالیاتی پل داوگرداس

در پرونده ای که توسط دادستان های فدرال به عنوان بزرگترین کلاهبرداری مالیاتی جنایی در تاریخ لقب گرفت، وکیل سابق پل داوگرداس به ۱۵ سال زندان محکوم شد و به دلیل کمک به موکلان خود برای فرار از مالیات، ۱۶۵ میلیون دلار محکوم شد. او به دلیل ایجاد یک پناهگاه مالیاتی تقلبی که برای کاهش قبوض مالیاتی افراد بسیار ثروتمند ادعای زیان های ساختگی می کرد، محکوم شد. پناهگاه مالیاتی در طول فعالیت خود بیش از ۷ میلیارد دلار زیان متقلبانه ایجاد کرد که در نتیجه ۱٫۶ میلیارد دلار درآمد مالیاتی از دست رفت.

وسلی اسنایپس

وسلی اسنایپس به دلیل عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی عمدی به مدت شش سال متوالی و اجتناب از مالیات ۷ میلیون دلاری به سه سال زندان محکوم شد. او مدعی شد که از توصیه‌های مشاوران مالیاتی پیروی می‌کند که می‌گفتند از نظر قانونی ملزم به پرداخت مالیات نیست. معلوم شد مشاور او اشتباه کرده است و اسنایپس به چهار سال زندان محکوم شد و فقط ۲۴ ماه سپری را کرد.

فرار مالیاتی مارتا استوارت

مارتا استوارت، شخصیت تلویزیونی و کارآفرین، علاوه بر محکومیت برجسته‌اش به دلیل تجارت داخلی، ۲۲۱۶۷۷ دلار به دلیل مالیات‌های پرداخت نشده ایالت نیویورک بر خانه‌اش در همپتونز جریمه شد.

لئونا هلمزلی

لئونا هلمزلی و همسرش هری به ۱۸۸ فقره کلاهبرداری مالیاتی توسط ایالات متحده آن زمان متهم شدند. این زوج صاحب امپراتوری هتلی ۵ میلیارد دلاری بودند. در حالی که هر دو هلمزلی متهم بودند، هری از نظر روحی و جسمی برای محاکمه به دلیل وضعیت بد سلامتی و وخامت روحی اش ناتوان شد. این باعث شد که لئونا به تنهایی با اتهامات فرار مالیاتی روبرو شود.

در سال ۱۹۹۲، لئونا ۷۱ ساله در ۳۳ جنایت مجرم شناخته شد. او ابتدا به ۱۶ سال زندان، ۷٫۱ میلیون دلار جریمه نقدی و ۷۵۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد. با این حال، حکم زندان در دادگاه تجدید نظر به چهار سال کاهش یافت و او تنها ۲۱ ماه را به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه مدیریت سهام

فرار مالیاتی

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک به سامانه مودیان را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی سامانه مودیان پرشین وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

سامانه مودیان

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک

برنامه ارسال صورتحساب الکترونیک

سامانه ارسال صورتحساب الکترونیک

سیستم ارسال صورتحساب الکترونیک

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

اتوماسیون ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

ارسال صورتحساب الکترونیک

ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

سامانه صورتحساب الکترونیک ابری

صورتحساب الکترونیک

ارسال الکترونیک صورتحساب

ابطال الکترونیک صورتحساب رایگان

سامانه مودیان رایگان

صدور صورتحساب الکترونیک رایگان

سامانه صدور صورتحساب الکترونیک رایگان

مدیریت صورتحساب الکترونیک

پلتفرم مودیان

برنامه مودیان پرشین

سامانه مودیان پرشین

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech