فرآیند صورتحساب الکترونیکی چگونه است؟

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

فرآیند صورتحساب الکترونیکی چگونه است؟

فرآیند صورتحساب الکترونیکی روندی است که طی آن صورت‌حساب‌های الکترونیکی تولید و به مشتریان تحویل داده می‌شوند، یادآوری‌ها ارسال می‌شوند و پرداخت‌ها جمع‌آوری می‌شود.

پروسه صورتحساب الکترونیکی همچنین درجاتی از قیمت‌گذاری و تنظیم اعتبار را در بر می‌گیرد که می‌تواند به صورت دستی برای هر مشتری تنظیم یا توسط اتوماسیون مبتنی بر قوانین تعیین شود.

فرآیند صورتحساب الکترونیکی

مراحل فرآیند صورتحساب الکترونیکی در زیر ذکر شده است:

تنظیم اعتبار

اولین مرحله در هر فرآیند صورت‌حساب، تعیین حد اعتبار و تاریخ سررسید حواله است. راه‌حل‌های مدرن صورت‌ حساب الکترونیکی می‌توانند حلقه را از فروش به تنظیم اعتبار ببندند تا عملکرد را بهینه کنند و ریسک را به حداقل برسانند.

قیمت گذاری

مرحله بعدی تعیین قیمت کالا یا خدمات ارائه شده است. راه‌حل‌های صورت‌ حساب الکترونیکی می‌توانند قیمت‌ها را از پایگاه داده جستجو کنند و در صورت نیاز تخفیف‌های حساب یا سطح تماس را اعمال کنند.

ایجاد صورت‌حساب

صورتحساب‌های الکترونیکی از داده‌های ERP یا سیستم حسابداری تولید می‌شوند که به قالب صورت‌حساب مورد نیاز برای هر گیرنده از PDF تا EDI وارد می‌شود. این مرحله معمولاً خودکار است و بسیار سریع‌تر از ایجاد صورت‌حساب دستی سنتی پیشرفت می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۷ برنامه ارسال صورتحساب الکترونیکی رایگان

فرآیند صورتحساب الکترونیکی تحویل قبض

در فرآیند صورتحساب الکترونیکی مرحله دیگری که معمولاً خودکار است، تحویل صورتحساب‌های دیجیتال می‌تواند از طریق ایمیل، پورتال، انتقال فایل یا انتقال مستقیم داده انجام شود. اطلاع رسانی صورتحساب از طریق پیامک، اعلان ایمیل، واتس اپ یا کانال های مشابه می تواند برای هشدار به گیرندگان از در دسترس بودن صورتحساب الکترونیکی آنها از طریق یک پورتال آنلاین امن استفاده شود.

یادآوری ها

اگر صورتحساب معتقد باشد که مشتریان قبض الکترونیکی خود را در یک بازه زمانی خاص تایید نکرده، باز نکرده یا پرداخت نکرده اند، ارتباطات یادآوری می تواند به طور خودکار برای تشویق به پرداخت سریع فعال شود.

فرآیند صورتحساب الکترونیکیپردازش پرداخت

صورت‌حساب الکترونیکی مزیت مشخصی را نسبت به صورت‌حساب کاغذی در دریافت پرداخت‌ها ارائه می‌دهد. زیرا می‌توان لینکی برای کلیک و پرداخت آنلاین صورتحساب خود از طریق کارت اعتباری یا واریز مستقیم به مشتریان ارائه داد. زمانی که صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سیستم‌های خودکار پرداختنی که درخواست پرداخت را از طریق مرجع شماره PO تأیید می‌کنند و پرداخت‌های خودکار را از طریق ACH/NACHA انجام می‌دهند، اتوماسیون بیشتر امکان‌پذیر است.

هوشمندی فروش و گزارش‌دهی

ردیابی و گزارش در مورد تحویل صورت‌ حساب الکترونیکی، دریافت، و حتی افرادی که قبض‌های الکترونیکی را خوانده یا به آن‌ها پاسخ داده‌اند، مزیت مشخصی را هنگام پرداختن به تاخیر در پرداخت‌ها برای جریان نقدی سالم فراهم می‌کند. بینش فروش را می توان از مواردی که صورتحساب شده است، کجا و چه زمانی، و همچنین درک اینکه کدام حساب ها ممکن است در پرداخت به موقع مشکل داشته باشند و ریسک اعتباری آینده را ایجاد کنند، به دست می آید.

بیشتر بخوانید: مودیان مالیاتی چه راه هایی برای پرداخت الکترونیکی صورتحساب خود دارند؟

فرآیند صورتحساب الکترونیکی به چه کسانی کمک می کند؟

فرآیند صورتحساب الکترونیکی به چه کسانی کمک می کند؟

صورتحساب الکترونیکی به طیف وسیعی از عملکردها در هر کسب و کاری کمک می کند. از ساده سازی ایجاد و تحویل قبض در حساب های دریافتنی گرفته تا اتوماسیون فرآیندهای حساب های پرداختنی مشتریان شما. بهبود در سرمایه در گردش و پیش بینی جریان نقدی تضمین و سرمایه برای حمایت از رشد و سرمایه گذاری در سراسر کسب و کار را فراهم می کند. برخی از بزرگترین تأثیرات در زیر ذکر شده است:

امور مالی در فرآیند صورتحساب الکترونیکی

صورت‌حساب الکترونیکی کارایی صورت‌حساب را بهبود می‌بخشد و با کاهش DSO که قبلاً در دفتر دریافتنی‌ها نگهداری می‌شد، سرمایه در گردش را آزاد می‌کند. دید بیشتر وضعیت موجود در صورت‌حساب الکترونیکی، پیش‌بینی دقیق‌تر جریان نقدی را ممکن می‌سازد. همچنین از سرمایه‌گذاری در سراسر تجارت گسترده‌تر برای رشد و ثبات حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: انتقال به صورتحساب الکترونیکی

مشتریان

وقتی مشتریان صورتحساب‌های خود را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند، می‌توانند آن‌ها را راحت‌تر و سریع‌تر پرداخت کنند. همچنین در صورت نیاز به چاپ مجدد هر چیزی، به تاریخچه صورت‌حساب دسترسی دارند.

فروشندگان

اگر به زنجیره تامین خود اجازه دهید تا شما را به صورت الکترونیکی صورت‌حساب ایجاد و صادر کند، می‌توانند کارآمدتر عمل کنند. شما می‌توانید بدون از دست دادن زمان برای پرس و جو و روشن کردن جزئیات نادرست فاکتور، پرداخت‌ها را سریع‌تر انجام دهید.

بخش واقعیت افزوده AR

حساب‌های دریافتنی بیش از هر جنبه دیگری از تجارت از صورت‌حساب الکترونیکی بهره می‌برند. در اینجاست که مزایای اتوماسیون فرآیند و بهبود کارایی باعث افزایش عملکرد در برابر KPIها می شود.

بیشتر بخوانید: سامانه مودیان رایگان؛ فرآیند صورتحساب الکترونیکی

نقطه ی دسترسی AP

دریافت صورت‌حساب‌ها به‌صورت الکترونیکی به حساب‌های قابل پرداخت کمک می‌کند تا هزینه‌ها را پیش‌بینی کنند، از تخفیف‌های پرداخت زودهنگام استفاده و پرداخت‌ها را کارآمدتر پردازش کنند.

عملیات در فرآیند صورتحساب الکترونیکی

عملیات از بهبود جریان نقدی و قابلیت‌های پیش‌بینی مالی که صورت‌حساب الکترونیکی به ارمغان می‌آورد، سود می‌برد و امکان سرمایه‌گذاری بیشتر را در جایی که برای بهبود قابلیت‌های عملیاتی و کارایی لازم است، فراهم می‌کند.

نتیجه

احتمالاً الان به فکر سرمایه‌گذاری در صورت‌حساب الکترونیکی هستید، شاید به دنبال استقرار برنامه ارسال و صدور صورت‌حساب الکترونیکی در داخل یا انتخاب یک ارائه‌دهنده خدمات مناسب برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن اجرای صورت‌حساب الکترونیکی خود باشید.

توصیه ما این است که با چند ارائه‌دهنده نرم افزار صورت‌حساب الکترونیکی مختلف صحبت کنید، که می‌توانند به شما کمک کنند راه‌حل مورد نیاز خود را تعریف کنید و بهترین راه حل را برای این کار تعیین کنید. در سامانه مودیان پرشین، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا جنبه‌های مختلف و مجموعه راه‌حل‌های صورت‌حساب الکترونیکی گسترده‌تر را ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه مدیریت سهام

فرآیند صورتحساب الکترونیکی

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک به سامانه مودیان را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی سامانه مودیان پرشین وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

سامانه مودیان

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک

برنامه ارسال صورتحساب الکترونیک

سامانه ارسال صورتحساب الکترونیک

سیستم ارسال صورتحساب الکترونیک

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

اتوماسیون ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

ارسال صورتحساب الکترونیک

ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

سامانه صورتحساب الکترونیک ابری

صورتحساب الکترونیک

ارسال الکترونیک صورتحساب

ابطال الکترونیک صورتحساب رایگان

سامانه مودیان رایگان

صدور صورتحساب الکترونیک رایگان

سامانه صدور صورتحساب الکترونیک رایگان

مدیریت صورتحساب الکترونیک

پلتفرم مودیان

برنامه مودیان پرشین

سامانه مودیان پرشین

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech