سوالات رایج درباره مدیریت حضورغیاب کارمندان

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

سوالات رایج درباره مدیریت حضورغیاب کارمندان

ردیابی حضورغیاب کارمندان یک عملیات ضروری منابع انسانی است که تضمین می کند سازمان شما به طور دقیق به کارکنان پرداخت می کند و از قوانین کار پیروی می کند.

انواع مختلف ردیابی حضورغیاب کارمندان چیست؟

یک فرآیند ردیابی ورود و خروج مناسب برای نظارت بر الگوهای حضور و غیاب کارکنان و مستندسازی داده‌های حضور و غیاب برای انطباق و پردازش حقوق و دستمزد بسیار مهم است. در اینجا برخی از روش های متداول برای پیگیری حضور و غیاب کارکنان آورده شده است:

نرم افزار حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری، یک ابزار بصری فناوری منابع انسانی، به کارمندان این امکان را می‌دهد تا حضور خود را به صورت آنلاین از طریق برنامه‌های وب و موبایل علامت‌گذاری کنند. ساعات کاری آنها به صورت خودکار محاسبه و در پایگاه داده آن ذخیره می شود.

بیشتر بخوانید: مدیریت حضور و غیاب؛ استراتژی‌های آزمایش شده برای منابع انسانی

دستگاه های بیومتریک

این دستگاه‌ها که معمولاً در ورودی محل کار نصب می‌شوند، از ویژگی‌های متمایز کارمندان مانند عنبیه، اثر انگشت و سایر ویژگی‌های صورت برای علامت‌گذاری حضور استفاده می‌کنند. هنگامی که کارکنان با دستگاه های بیومتریک وارد و خارج می شوند، ساعات کاری آنها محاسبه و در سیستم ذخیره می شود.

صفحات گسترده

تیم‌های منابع انسانی اغلب صفحه‌گسترده‌هایی ایجاد می‌کنند که کارمندان از آن برای وارد کردن داده‌های زمان ورود و مهلت استفاده می‌کنند. هنگامی که منابع انسانی تمام داده ها را برای یک دوره خاص جمع آوری می کند، تیم می تواند به راحتی کل ساعات کاری را محاسبه کند. داده های اضافه کاری و مرخصی نیز معمولاً به صورت دستی در همان برگه وارد می شوند.

ثبت های فیزیکی

معمولاً یک دفترچه ثبت دستی در پذیرش گذاشته می‌شود و کارمندان هر روز زمان ورود و خروج از دفتر را همراه با امضای خود ثبت می‌کنند. سپس، کل ساعات کار به صورت دستی توسط تیم های منابع انسانی محاسبه می شود. این رویکرد برای پیگیری حضور و غیاب می تواند خسته کننده باشد.

بیشتر بخوانید: مدیریت حضور و غیاب چیست؟

انواع مختلف ردیابی حضورغیاب کارمندان چیست؟

سوالات رایج مدیریت حضورغیاب کارمندان

ساده‌سازی شیوه‌های مدیریت حضور و غیاب کارمندان به این معنی است که می‌توانید الگوهای حضور و غیاب کارکنان را تشخیص دهید و غیبت‌های برنامه‌ریزی نشده، تأخیر و مسائل مشابهی را که می‌توانند به بهره‌وری آسیب وارد کنند، شناسایی کنید.

بهترین راه برای پیگیری حضورغیاب کارمندان چیست؟

استفاده از سامانه حضور و غیاب پرشین یکی از بهترین راه ها برای پیگیری حضورغیاب کارمندان است. کارمندان شما می توانند حضور خود را با کلیک یک دکمه علامت گذاری کنند و این داده ها به طور خودکار مستند می شوند. ویژگی هایی مانند محدودیت IP، محدودیت های جغرافیایی می توانند داده ها را دقیق تر کنند.

برنامه ورود و خروج پرشین همچنین با سیستم های حقوق و دستمزد یکپارچه می شود تا داده های حضور و غیاب به طور خودکار برای محاسبه حقوق و دستمزد تحت بررسی قرار گیرند. گزارش‌های شهودی که به همراه سیستم ارائه می‌شوند، دیدی جامع از افرادی که در داخل و خارج هستند ارائه می‌کنند، به طوری که واگذاری کار آسان است. بعلاوه، کنترل‌های دسترسی کاربر همراه با سیستم تضمین می‌کنند که افراد مناسب به داده‌های حضور و غیاب دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: مدیریت غیبت کارکنان؛ نکات مهم

چگونه یک خط مشی حضور و غیاب خوب بنویسید؟

یک سیاست حضور و غیاب خوب شامل همه چیزهایی است که از نظر حضور و غیاب از کارمندان انتظار می رود، از جمله نحوه حضور کارکنان، تعداد ساعاتی که انتظار می رود در دفتر حضور داشته باشند، نحوه محاسبه ساعات اضافه کاری و نحوه درخواست مجوز. در طول روز کاری آنها، نحوه تعیین شیفت های آنها و چه چیزی به عنوان تاخیر و غیبت به حساب می آید. همچنین باید اقدامات انضباطی را که در صورت کوتاهی کارکنان از مقررات ذکر شده در خط‌مشی انجام می‌دهید، مشخص کند.

چگونه رعایت حضور و غیاب را حفظ می کنید؟

ضروری است که از تمام قوانین کار در مورد حضور و غیاب حاکم بر منطقه خود مطلع باشید. به عنوان مثال، برخی از قوانین کار بیان می کند که کارمندان نباید بیش از ۴۸ ساعت در هفته کار کنند و کارمندانی که بیش از آن کار می کنند، مستحق پرداخت اضافه کاری منصفانه هستند. برای این کار، باید ساعات کاری کارمندان خود را به دقت بررسی و مستند کنید تا اطمینان حاصل کنید که با کارکنان شما منصفانه رفتار می شود.

به طور مشابه، قانون استانداردهای کار منصفانه سازمان ها را ملزم می کند که سوابق دقیقی از تعداد کل ساعات کار توسط کارکنان غیرمعاف را ثبت کنند. از آنجایی که قوانین کار از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، ضروری است که از قوانینی که در مورد سازمان شما اعمال می شود آگاه باشید و رویه های انطباق خود را بر این اساس ساده کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته در مورد نحوه مدیریت حضور و غیاب کارکنان

چگونه می توانید سیستم حضور و غیاب را بهبود ببخشید؟

برداشتن گام‌هایی برای بهبود فرآیندهای حضور و غیاب می‌تواند تأثیر زیادی بر بهره‌وری و نتیجه نهایی سازمان شما داشته باشد. در ابتدا، انتظارات روشنی را در مورد ساعات کاری مورد انتظار سازمان خود و سایر سیاست های حضور و غیاب تعیین کنید. سیستم های حضور و غیاب و حقوق و دستمزد خود را ادغام کنید تا به کارمندان خود دستمزد کمتر یا بیش از حد پرداخت نکنید. از یک نرم افزار کارکرد پرسنل ابری برای خودکارسازی عملیات حضور و غیاب خود استفاده کنید. به کارکنان قدرت دهید تا حضور و غیاب را در حال حرکت علامت گذاری کنند و داده های حضور و غیاب را در یک مخزن متمرکز ذخیره کنند.

نتیجه

داشتن یک روش مشخص برای پیگیری حضور کارکنان می تواند بهره وری سازمان شما را افزایش دهد و یک تجربه کاری فوق العاده برای کارمندان شما فراهم کند. نرم افزار جامع حضور و غیاب ما، دارای یک ردیاب حضور و غیاب است که ساعات کاری کارکنان را ردیابی می کند و وضوح بیشتری را در مورد روند حضور و غیاب در سازمان شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

حضور و غیاب کارکنان

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech