سرقت زمان کارمندان؛ راهنمای جامع برای جلوگیری از دزدی زمان در سال ۲۰۲۴

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

سرقت زمان کارمندان؛ راهنمای جامع برای جلوگیری از دزدی زمان در سال ۲۰۲۴

هنگامی که یک کارمند از زمان شرکت برای اهداف غیرمرتبط با شغل خود استفاده می کند، به آن سرقت زمان کارمندان می گویند.

بر اساس برآوردها، یک کارمند ممکن است تا ۴٫۵ ساعت در هفته از کارفرمای خود سرقت کند. حتی اگر همه در محل کار دچار تعطیلی می شوند، مقدار زمان بیکاری می تواند به مقدار قابل توجهی اضافه شود، حتی اگر فرد از انجام آن آگاه نباشد.

دلیل سرقت زمان کارمندان چیست؟

همیشه انگیزه ای وجود دارد، درست مانند سایر انواع دزدی. شرایط مربوط به دزدی زمانی باید برای اکثر کارمندانی که از کارفرمایان خود سرقت می کنند ایده آل باشد. به ویژه فرصت، توجیه و انگیزه.

دزدی زمان برای مطابقت با مثلث کلاهبرداری تنظیم شده است که توسط جرم شناس دونالد آر. کرسی برای نشان دادن فرآیندهای ذهنی کسانی که دزدی و کلاهبرداری می کنند، ایجاد شده است. بسیاری بر این باورند که اگر پنج دقیقه زودتر سر کار حاضر شوند یا پنج دقیقه دیرتر از محل کار بروند، تأثیری نخواهد داشت. زیرا فقط پنج دقیقه است. با این حال، هنگامی که به طور مکرر رخ می دهد، مشکل بدتر می شود.

کارمندانی که وقت می دزدند یا به این دلیل که فکر می کنند دستگیر نمی شوند یا فکر نمی کنند زمان کافی در روز دارند این کار را می کنند. اکثریت کارمندان – ۶۹٪  موافق هستند که زمان خود را دقیقاً ردیابی نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن حضور و غیاب؛ روش‌های مختلف پیگیری حضور کارکنان

آیا سرقت زمان جرم است؟

اگرچه نادرست است، اما اثبات اینکه دزدی زمانی رخ داده است می تواند دشوار باشد. کسر دستمزد از کارمندان به دلیل سرقت زمان غیرقانونی است. زیرا قانون استانداردهای کار منصفانه دریافت حداقل دستمزد را الزامی می کند.

ساده ترین راه برای مقابله با این نوع سرقت، سرزنش، آموزش مجدد یا اخراج کارمندانی است که درگیر هستند. تا جایی که می تواند شما را از مشکلات قانونی دور نگه می دارد.

در حالی که دانستن چرایی آن بسیار مهم است، دانستن چگونگی آن نیز ضروری است. بنابراین بیایید در مورد چگونگی وقوع سرقت زمان بحث کنیم. بر اساس گزارش فوربس، ۴۳ درصد از کارگران ساعتی تعداد ساعات کار خود را بیش از حد اعلام کرده اند.

چگونه کارگران وقت شرکت را می دزدند؟

یافتن دلیل وقوع دزدی زمان و چگونگی جلوگیری از تکنیک‌های رایج سرقت زمان، نیازمند درک انگیزه‌های کارکنان است. درک این نکته مهم است که دزدی زمان همیشه عمدا اتفاق نمی افتد. سه چهارم (۷۵ درصد) تمام شرکت ها تحت تأثیر مشکل سرقت زمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: غیبت کارکنان؛ انواع غیبت موجه و غیر موجه کارکنان

شناسایی سرقت زمان کارمندان

اگرچه شناسایی آن می تواند چالش برانگیز باشد، اما همیشه تکنیک هایی برای اطمینان وجود دارد. گاهی اوقات دزدی‌های فیزیکی، مانند پانچ، شامل این می‌شود که شخصی عمداً به جای کسی که آنجا نیست وارد عمل شود.

همچنین می‌توانید اضافه کاری تأیید نشده را بررسی کنید و با پیگیری دوره‌های استراحت کارکنان، مراقب زمان ورود و خروج کارکنان باشید. جلوگیری از سرقت زمان با آموزش مدیریت و کارکنان منابع انسانی در مورد چگونگی تشخیص آن شروع می شود.

هر دلاری که یک کسب‌وکار به دست می‌آورد می‌تواند تا ۲۰ درصد به دلیل سرقت زمان از بین برود. بیایید چند مورد از سرقت زمان را که در مشاغل رخ می دهد بررسی کنیم:

پانچ به جای دوست

دستکاری ساعت زمان

دوره های استراحت طولانی مدت

اقامت طولانی مدت غیرمجاز در ماموریت

وظایف شخصی انجام شده در حین کار

افزایش مسافت پیموده شده و هزینه های سفر

کار کردن “خارج از ساعت”

بیشتر بخوانید: مدیریت حضور و غیاب؛ اشتباهات اصلی که مانع مدیریت موثر می شوند

جلوگیری از سرقت وقت کارکنان

دزدی زمان یک مشکل فراگیر است که کنترل آن چالش برانگیز است. تفاوت بین از دست دادن پول و به دست آوردن آن را می توان با یادگیری نحوه جلوگیری از آن تعیین کرد. به ویژه، آگاهی از بهترین راهبردها برای جلوگیری از آن بدون جلب توجه منفی به خود یا ایجاد مشکل قانونی. یک بار دزدی زمان ممکن است تا ۷ درصد از حقوق سالانه شما هزینه داشته باشد.

تکنیک های معمول برای جلوگیری از سرقت زمان توسط کارکنان عبارتند از:

ردیابی زمان را به صورت خودکار در حرکت قرار دهید.

یک خط مشی کامل ایجاد کنید.

فرهنگ را در کار تقویت کنید.

ایده های ذکر شده در زیر را می توان به روش های مختلفی برای افزایش بهره وری در کار اجرا کرد.

از نرم افزار ردیابی زمان استفاده کنید

چه از برگه های زمانی کاغذی و چه از برگه های اکسل استفاده کنید، هیچ چیزی مانع از ثبت نادرست زمان خود نمی شود. خبر خوب این است که با کمک فناوری می توان از سرقت جلوگیری کرد.

یک ابزار مهم در مبارزه با سرقت زمان، نرم افزار ردیابی زمان است. از آنجایی که نرم افزار دارای محافظ های داخلی برای کمک به جلوگیری از سرقت است، مرتکب سرقت زمانی برای کارکنان بسیار دشوارتر است.

بیشتر بخوانید: سیستم زمان بندی کارمندان؛ فواید این برنامه برای سازمان شما

سیاست های حضور خود را به وضوح تعریف کنید

جلوگیری از اتلاف وقت گرانبها و امور مالی کسب و کار شما با داشتن یک خط مشی حضور و غیاب صریح و شامل اطلاعات مربوط به سرقت زمان آغاز می شود. اگر سیاستی وجود نداشته باشد، کارگران نمی دانند چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی قابل قبول نیست.

سیاست های سرقت زمان باید شامل موارد زیر باشد:

جزئیات مربوط به آسیب هایی که سرقت زمان برای افراد و مشاغل وارد می کند.

مجازات های مرتبط با دزدی زمان.

سیستم های زمان سنجی و حضور و غیاب که کسب و کار شما از آنها استفاده خواهد کرد.

کارمندان بهتر می توانند خود را با تغییرات خط مشی تطبیق دهند اگر با آنها رک و صادق باشید. هیچ زمانی بهتر از زمان حال برای داشتن سیاستی برای کسب و کارتان وجود ندارد.

مراقب کارگران باشید

نظارت بر کارمندان ممکن است خشن به نظر برسد، اما اگر با آنها روراست و صادق باشید، ممکن است عادت کردن برای آنها ساده تر باشد. مدت زمان ممکن است بسته به نوع نظارتی که استفاده می کنید متفاوت باشد. تکنیک های رایج شامل زمان سنجی، سوابق حضور و غیاب و حتی پروژه های اختصاص داده شده است. هنگام نظارت خود مراقب شاخص‌های عدم مشارکت کارکنان باشید، مانند تأخیر در پاسخ دادن به ایمیل‌ها یا تماس‌های تلفنی، تأخیر در ارسال تکالیف، غیبت آشکار از جلسات، و خطاهای مکرر.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

سرقت زمان کارمندان

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

برنامه مدیریت حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه مدیریت حضور و غیاب

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech