رابطه کاری با کارکنان و نکات مهم

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

رابطه کاری با کارکنان و نکات مهم

یک رابطه کاری حرفه ای با کارکنان، محیط کاری مثبت ایجاد و به رشد یک سازمان کمک می کند. در مورد رابطه رئیس و کارمند زیاد صحبت نمی شود. مانند هر رابطه دیگری، آن نیز دارای طول موج های زیادی است و برای حفظ و رشد نیاز به یک جریان مناسب دارد.

نظرسنجی هاروارد بیزینس ریویو نشان می دهد که ۵۸ درصد از کارکنان به غریبه ها بیشتر از رئیس خود اعتماد دارند. چه چیزی باعث می شود که این تعداد زیاد کارمند چنین بگویند؟ پاسخ احتمالاً در رابطه بین رئیس و کارمندان نهفته است.

نکات ایجاد یک رابطه کاری با کارکنان

درک اینکه چگونه یک رابطه سالم با کارمندان می تواند تجارت شما را رشد دهد و محیطی شاد در دفتر شما ایجاد کند دشوار نیست. روابط خوب بیشتر در مورد تحسین و درک متقابل است. با این حال، این فرآیندی است که نیاز به تلاش واقعی، زمان و همدلی دارد. در اینجا ۹ نکته ضروری برای کمک به شما در ایجاد یک رابطه کاری سالم با کارمندان آورده شده است:

رابطه کاری با کارکنان: پیوند اعتماد

مهمترین بخش رابطه رئیس و کارمند اعتماد است. همیشه با کارمندان خود صادق باشید و هرگز کلمات خود را تحریف نکنید. همیشه حقیقت را بگویید. هنگامی که با کارمندان خود صحبت می کنید شفاف باشید. و هرگز در مورد کارمندان خود شایعه سازی نکنید و هیچ یک از اطلاعات شخصی آنها را با دیگران به اشتراک نگذارید. اعتماد عنصر سازنده است و باعث پایداری رابطه شما با کارمندان می شود. بنابراین اعتمادسازی نتایج عالی به شما خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اهمیت سلامت روان در محیط کار

شکاف را با ارتباطات ادغام کنید

ارتباط یکی از مهمترین جنبه های کلیدی رابطه رئیس و کارمند است. تعاملات محل کار در سال ۲۰۲۳ مانند همیشه حیاتی است. یکی از مسائل متعددی که منابع انسانی امسال و سال های آینده با آن مواجه است، ایجاد ارتباطات خوب است. مدل‌های کار ترکیبی یا دورکاری طولانی‌مدت که کسب‌وکارها در نهایت در حال حل آن هستند، به طور قابل‌توجهی بر نحوه ارتباط کارکنان تأثیر می‌گذارد.

ارتباط باز و صادقانه به شما درکی از احساسات، نیازها و فرهنگ خوب شرکت می دهد. ارتباط خوب شکاف بین ناهنجاری و سایر پیچیدگی های انسانی را پر می کند.

از کارمندان خود قدردانی کنید

تصور کنید در یک شرکت کار می کنید و برای رسیدن به اهداف و ضرب الاجل های شرکت سخت کار می کنید. کار می تواند همه شما را خسته و فرسوده کند. یک حرکت ساده یا یک یادداشت “متشکرم” می تواند روحیه شما را بالا ببرد و انگیزه شما را حفظ کند.

به کارکنان خود قدردانی لازم را بدهید. آنها برای شما کار می کنند و زمان و تلاش زیادی را به رشد شرکت شما اختصاص می دهند. به آنها بگویید که چقدر برای کارشان ارزش قائل هستید. این کار را صادقانه انجام دهید.

نکات ایجاد یک رابطه کاری حرفه ای با کارمندان

با کارکنان خود دوستانه رفتار کنید

مرز باریکی بین دوستی با کارمندان و ایجاد یک پیوند شخصی وجود دارد. به رسمیت شناختن آنها و به اشتراک گذاشتن دوستانه ضروری است. شما نمی توانید شخصی تر شوید و برنامه های آخر هفته یا مسائل خود را با آنها در میان بگذارید.

به کارکنان خود احترام بگذارید

به کارمندان و نظرات آنها احترام بگذارید. هرگز کاری نکنید که کارمندان خود احساس بی توجهی کنند. لطفاً وقتی با آنها مخالف هستید، در مقابل آنها تند نباشید. به ورودی های آنها احترام بگذارید و سعی کنید دیدگاه خود را با کمی همدلی بیشتر توضیح دهید.

رابطه کاری با کارکنان و اجرای خودمختاری

به کارکنان خود در محل کار خود آزادی بدهید. اگر به کارکنان خود فضای کافی برای انجام وظایف خود ندهید، هیچ کس از شما قدردانی نخواهد کرد. خودمختاری در محل کار باعث افزایش رضایت شغلی و ارتباط شما با کارمندان می شود.

بیشتر بخوانید: مثبت اندیشی در محیط کار

ارزش نشان دهید، همدل باشید

برای کارمندان خود ارزش قائل باشید وقتی صادقانه این کار را انجام دهید، رابطه شما به طور خودکار به سطح دیگری خواهد رفت. اگر هر یک از کارمندان شما با مشکلاتی روبرو هستند و برای مقابله با آنها مشکل دارند، دست یاری خود را به آنها بدهید. حمایت از آنها در بحران هایشان می تواند شگفتی هایی را برای رابطه شما ایجاد کند.

رابطه کاری با کارکنان: تعامل داشته باشید

از کارمندان خود بپرسید که آیا از کاری که به آنها محول شده راضی هستند یا خیر. آنها حمایت کافی از اعضای تیم خود پیدا می کنند؟ آیا آنها مشتاق یادگیری فرآیندهای دیگر هستند؟ یا هر پیشنهادی که در مورد روش فعلی کار دارند. سوالاتی از این دست به کارکنان شما روحیه می دهد و به ایجاد روابط مثبت کمک می کند.

نگرش یادگیری داشته باشید

ضرب المثل “همیشه حق با رئیس است” را به معنای واقعی کلمه جدی نگیرید. نگرش یادگیری خود را حفظ کنید، که به کارکنان کمک می کند در حالی که دیدگاه خود را به شما ارائه می دهند احساس راحتی بیشتری داشته باشند. این همچنین به کارکنان این امکان را می دهد که متوجه شوند که آنها یکسان هستند و احساس یگانگی می دهد.

نتیجه

بنابراین، درک ظرافت های این رابطه برای رشد هر سازمانی حیاتی است. بنابراین، هدف اصلی این رابطه، یادگیری، رشد، درک و اجرا خواهد بود. از آنجایی که زمان چالش‌های جدیدی را به همراه دارد، به نظر می‌رسد که در امتداد جریان آن بهترین ایده باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

رابطه کاری حرفه ای با کارکنان

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

برنامه مدیریت حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب مبتنی بر ابر

اپلیکیشن حضور و غیاب

سیستم حضور و غیاب ابری

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه مدیریت حضور و غیاب

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

ردیاب حضور و غیاب

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech