برای کاهش موارد ترک کار چه اقداماتی انجام دهیم؟

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

برای کاهش موارد ترک کار چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای کاهش موارد ترک کار چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم؟ با اتخاذ یک رویکرد برنامه ریزی شده و پیشگیرانه، سازمان می تواند تعداد موارد فرار و ترک کار کارکنان را کاهش دهد.

اقداماتی برای کاهش ترک کار کارکنان

برخی از اقداماتی که باید برای جلوگیری یا کاهش احتمال ترک کار یک کارمندباید انجام داد به شرح زیر است:

توسعه سیاست های منابع انسانی

سیاست های فرار کارکنان، سیاستی است که شرکت شما باید به همه اعضای تیم بالقوه و فعلی ابلاغ کند. ایجاد یک خط مشی منابع انسانی کامل که هم غیبت و هم فرار را مورد توجه قرار دهد، ایده خوبی است. قوانین مربوط به حضور قابل قبول، نحوه درخواست مرخصی و اینکه اگر شخصی بدون اجازه ترک کار کند چه اتفاقی می افتد را به وضوح بیان کنید.

یک دوره آزمایشی ورود به سیستم باید بخشی از خط مشی ترک کار کارکنان شما باشد. این مرحله که معمولاً چند ماه اول کار آنها را در بر می گیرد، به هر دو طرف اجازه می دهد تا میزان مناسب بودن خود را ارزیابی کنند. دوره آزمایشی و خط‌مشی‌های غیبت نیز باید برای همه استخدام‌کنندگان جدید در طول فرآیند پذیرش توضیح داده شود.

بیشتر بخوانید: ترک کار کارمندان؛ استراتژی برای رسیدگی به پرونده های ترک کار

جلوگیری از ترک کار با استخدام و آموزش

با غربالگری کامل نامزدها برای ارزیابی قابلیت اطمینان و سابقه کاری آنها، شرکت ها می توانند از موقعیت هایی که کارکنان فرار می کنند جلوگیری کنند. برای یافتن گرایش‌های غیبت در موقعیت‌های قبلی‌شان، بررسی‌های کامل مرجع و پیشینه را انجام دهید. چرا که غیبت های برنامه ریزی نشده باعث کاهش ۴۰ درصدی تولید شود.

اطمینان حاصل کنید که انتظارات شرکت برای استخدام های جدید را در طول فرآیند پذیرش برجسته کنید. مطمئن شوید که استخدام‌کنندگان جدید کاملاً از شرایط حضور و غیاب تعیین‌شده توسط کسب‌وکار و عواقب غیبت‌های تایید نشده آگاه هستند.

برآورده کردن الزامات منابع انسانی

مراقب تعهدات منابع انسانی خود باشید. برای نشان دادن حمایت خود از کارکنان خود، آشکارا و فعالانه ارتباط برقرار کنید. به هر مسئله یا مشکلی که می تواند منجر به غیبت شود در اسرع وقت رسیدگی کنید. استفاده از برنامه حضور و غیاب کارآمد یکی از وظایف دیگر منابع انسانی است.

یک برنامه نرم افزاری قابل اعتماد مبتنی بر ابر مانند برنامه کارکرد پرسنل پرشین سیستم برای ردیابی حضور کارکنان و شناسایی مشکلات احتمالی قبل از جدی شدن بسیار مورد نیاز است. مدیران می توانند با استفاده از گزارش های حضور و غیاب تولید شده، روندها یا الگوهایی را که نیاز به توجه دارند شناسایی کنند.

۹۰ درصد کارفرمایان با استخدام جدید، استعفا یا هر دو با چالش‌هایی روبرو هستند. برای جلوگیری از بدتر شدن مشکلات و فرار افراد از شغل خود، تیم های منابع انسانی باید در مورد استراتژی های حل تعارض آموزش ببینند.

برای کمک به کارمندانی که مشکلات عاطفی یا شخصی را تجربه می کنند، سازمان ها ممکن است سیستم های پشتیبانی مانند برنامه های کمک به کارمندان را راه اندازی کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل کارمندان برای ترک شغل و جستجوی فرصت های جدید

جلوگیری از ترک کار با استخدام و آموزش 

تاکتیک هایی را برای حفظ و نگهداری کارکنان

حفظ نیروی کار با انگیزه و متعهد یکی از راهبردهای افزایش حفظ کارکنان است. ابتکارات به رسمیت شناختن را ایجاد کنید، فضای کاری دلپذیر را ایجاد و فرصت هایی را برای پیشرفت حرفه ای و مهارتی فراهم کنید. کارفرمایان با ابتکارات سلامتی که سلامت روانی و جسمی کارکنان خود را ارتقا می‌دهند، از نرخ‌های نگهداری عالی برخوردارند.

فرصت‌های کار از راه دور و سایر برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر را بررسی نمایید تا به کارکنان در ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی کمک کنید. حتی ساعات کاری انعطاف پذیرتر چیزی است که شما ممکن است به آنها پیشنهاد دهید. در صورت لزوم برنامه کاری را به شیفت تقسیم کنید.

احتمال غیبت را می توان تا حد زیادی کاهش داد. وجود یک سیستم بازخورد ثابت برای ارج نهادن به دستاوردهای کارکنان سودمند خواهد بود. ممکن است رضایت شغلی و حفظ آنها را افزایش دهد تا به آنها اعتباری برای تلاش هایشان بدهد.

منابع انسانی می تواند با برقراری ارتباط کارآمد و اطمینان از رعایت الزامات قانونی با شناخت علل ترک کار، برای کاهش مشکلات اقدام کند. کارفرمایان می توانند با استفاده از توصیه های ارائه شده در اینجا برای به حداقل رساندن وقفه ها و ترویج فرهنگ کاری دلپذیر از فرار کارکنان جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه دلیل خود را برای ترک شغل در مصاحبه توضیح دهیم؟

تحول سیستم مدیریت نیروی میدانی

برای هر شرکتی ممکن است رسیدگی به موقعیت هایی که مربوط به فرار کارکنان است دشوار باشد. با این وجود، برنامه ریزی استراتژیک برای این جزء حیاتی مدیریت نیروی کار ضروری است. برای چنین موردی، برنامه ورود و خروج پرشین برای شرکت شما مناسب است.

نرم افزار حضور و غیاب پرشین استراتژی روشن و گزارش‌های مربوط به ماژول‌های کاری کارکنان را تسهیل می‌کند. این برنامه گزارش های کاملی در مورد ساعات کار، اضافه کاری، مرخصی های گرفته شده، زمان انباشته تعطیلات و عوامل دیگر ارائه می دهد. نرم افزار ردیابی حضور و غیاب کارمندان پرشین محاسبات را خودکار می کند، فرآیند حقوق و دستمزد را ساده و از مسائل حقوقی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

ترک کار

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

برنامه مدیریت حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه مدیریت حضور و غیاب

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech