اپلیکیشن حضور و غیاب؛ روش‌های مختلف پیگیری حضور کارکنان

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

اپلیکیشن حضور و غیاب؛ روش‌های مختلف پیگیری حضور کارکنان

برنامه ای که در مشاغل برای نظارت بر حضور و غیاب کارکنان استفاده می شود، اپلیکیشن حضور و غیاب نامیده می شود.

سامانه حضور و غیاب ساعات کار و فعالیت کارکنان را پیگیری می کند. کسب و کارها برای نگهداری سوابق دقیق از کارمندان خود به انواع دستگاه ها، برنامه ها و برنامه های کاربردی متکی هستند.

اهمیت اپلیکیشن حضور و غیاب

اهمیت پیگیری حضور و غیاب بیشتر به دو عامل بستگی دارد:

برنامه ورود و خروج غیبت را کاهش می دهد. زیرا افراد سعی می کنند غیبت های خود را در زمانی که آگاه هستند که حضورشان تحت نظارت است به حداقل برسانند.

وقتی حضور و غیاب را پیگیری می کنید، می توانید روزهایی را که کار کرده اید شناسایی کنید. زیرا اطلاعاتی در مورد بهره وری شرکت به شما می دهد.

بیشتر بخوانید: سامانه ارسال صورتحساب الکترونیک؛ چالش های پیش رو

روش های مختلف ردیابی ورود و خروج و کارکرد پرسنل چیست؟

در حالی که روش‌های سنتی ثبت حضور و غیاب هنوز در حال استفاده هستند، تکنیک‌های ردیابی حضور و غیاب همراه با فناوری پیشرفت کرده‌اند. پیگیری حضور و غیاب کارمندان با استفاده از صفحات گسترده اکسل و فناوری‌های بیومتریک، نرم‌افزار و تشخیص چهره برخی از تکنیک‌های مورد استفاده هستند.

ضبط دستی

سال‌هاست که استفاده می‌شود و روشی ساده و بدون دردسر برای پیگیری حضور و غیاب کارکنان است. با این حال، با توجه به محدودیت های آن، این سیستم ردیابی حضور و غیاب کارکنان نیاز به بهبود دارد. امکان تغییرات با این تکنیک وجود دارد.

ایجاد صفحات گسترده در اکسل

رکوردهای دستی نسبت به صفحات گسترده اکسل کارایی کمتری دارند. با این حال، به دلیل نیاز به امنیت بیشتر، احتمال تغییر یا کپی شدن داده ها بسیار زیاد است. علاوه بر این، ایجاد و نگهداری صفحات گسترده هنوز یک روش زمان‌بر است. برای کسب و کارهای بزرگ، به روز نگه داشتن صفحات گسترده حضور و غیاب می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه گزینه های برنامه آرشیو اسناد: هزینه، امنیت و کارایی

اهمیت اپلیکیشن حضور و غیاب

بیومتریک

امروزه تقریباً هر شرکتی بیومتریک را به عنوان نرم افزار خود برای ردیابی حضور و غیاب انتخاب می کند و این فناوری را به طور گسترده مورد استفاده قرار می دهد. سازمان ها از طریق شناسه چهره، شناسه اثر انگشت یا کارت شناسایی کارکنان به این امر دست می یابند. آنها برای ردیابی حضور کارکنان به خوبی کار می کنند. با این حال، ممکن است خراب شوند.

روش دیجیتال

از آنجایی که سیستم های دیجیتال برای حمله ایمن و چالش برانگیز در نظر گرفته می شوند، اغلب در بسیاری از شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: سامانه مودیان؛ مرور کلی بر برنامه مودیان مالیاتی

اثر انگشت

این یک سیستم حضور و غیاب است که از اثر انگشت کارمند برای ورود و خروج ساعت استفاده می کند. نقطه قوت این سیستم این است که تغییر آن دشوار است. با این حال، اگر انگشتان شما کثیف یا مرطوب هستند، این سیستم ممکن است نتواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد.

شناسایی چهره

تشخیص چهره یکی از روش های مبتنی بر فناوری است که در اکثر صنایع به کار می رود. به چشم ها و چهره افراد نگاه می کند. اگر چهره شما با داده‌های ذخیره‌شده در سیستم مطابقت داشته باشد، با موفقیت وارد و خارج شده‌اید.

سیستم پین

هر کارمند یک رمز عبور منحصر به فرد خواهد داشت. می تواند به شکل حروف یا اعداد باشد. شما فقط باید رمز عبور خود را وارد سیستم کنید تا حضور شما ثبت شود.

بیشتر بخوانید: برنامه مودیان سیستم جامع الکترونیکی مالیاتی

سیستم مبتنی بر اینترنت

برای ثبت حضور شما، هر کارمند باید به وب سایت دسترسی داشته باشد. هنگامی که کسب و کار از این نوع سیستم حضور و غیاب استفاده می کند، کارکنان فقط وب سایت را مرور می کنند، نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود و ساعت را وارد می کنند. نقطه ضعف سیستم حضور و غیاب مبتنی بر وب این است که برای ثبت حضور شما به یک اتصال اینترنتی ثابت نیاز دارد.

کارت های مغناطیسی شده

برای استفاده از دستگاه، کارکنان به سادگی باید کارت های خود را بکشند. اطلاعات حضور شما پس از آن به طور خودکار در سیستم ذخیره می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

برنامه ورود و خروج ابری

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech