اظهارنامه مالیاتی چیست، چگونه نوشته و ارسال می شود؟

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

اظهارنامه مالیاتی چیست، چگونه نوشته و ارسال می شود؟

اظهارنامه مالیاتی چیست، چگونه نوشته می شود، چگونه ارسال می شود؟ در این محتوا توصیح می دهیم که اظهارنامه مالیاتی چیست و چگونه ارسال می شود.

اظهارنامه مالیاتی چیست؟

فرم مالیاتی یا اظهارنامه سندی است که برای تعیین مبلغی که یک شخص یا یک نهاد باید مالیات بپردازد استفاده می شود. به دو دوره قبل از اعلام و دوره پس از اعلام تقسیم می شود.

در دوره پیش اظهاری اطلاعات لازم برای محاسبه میزان پرداخت مالیات جمع آوری و تنظیم می شود. سپس در دوره پس از اظهارنامه پرداخت مالیات انجام شده و اظهارنامه پیش از اظهاری تایید می شود. بعد از آن در دوره پس از اظهارنامه اطلاعات لازم جهت محاسبه مبلغ قابل پرداخت جمع آوری و اظهارنامه پس از فرم مالیاتی تنظیم می گردد.

فرم یا اظهارنامه به اداره امور مالیاتی یا اداره مالیاتی تعیین شده توسط اداره مالیات ارسال و پرداخت مالیات انجام می شود. فرم مالیاتی سندی است حاوی اطلاعات لازم برای محاسبه و پرداخت مبلغ ناشی از مالیات است و معمولاً سالیانه صادر می شود.

بیشتر بخوانید: مالیات دهندگان چه کسانی هستند؟

چگونه اظهارنامه مالیاتی ارسال کنیم؟

فرم مالیاتی سندی است حاوی اطلاعات لازم برای محاسبه و پرداخت مبلغ ناشی از مالیات و معمولاً سالیانه صادر می شود. اگر نمی دانید چگونه اظهارنامه ارسال کنید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

اطلاعات لازم را برای محاسبه مبلغ مالیاتی جمع آوری کنید. این اطلاعات شامل اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم مالیاتی تعیین شده توسط اداره مالیات است. (مثلاً مبلغ پرداختی، سال پرداخت مالیات و …).

به سازمان مالیات یا نهاد مالیاتی تعیین شده توسط اداره مالیات مراجعه کنید و فرم اظهارنامه را پر کنید. هنگام پر کردن فرم اظهارنامه، اطلاعات مورد نیاز را به درستی وارد کرده و فرم را امضا کنید.

فرم مالیاتی را به اداره مالیات یا اداره مالیاتی تعیین شده توسط اداره مالیات ارسال کنید. در هنگام ارسال فرم مالیاتی نیز باید مبلغ پرداختی مالیات را ارسال نمایید. پس از ارسال فرم اظهارنامه، درخواست اظهارنامه شما توسط اداره مالیات ارزیابی می شود و پس از تایید فرم مالیاتی، پرداخت مالیات انجام می شود.

اگر هنگام پر کردن فرم اظهارنامه اشتباهی مرتکب شدید یا نیاز به اطلاعات تکمیلی باشد، اداره مالیات با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را درخواست خواهد کرد. پس از تکمیل فرآیند فرم مالیاتی، پرداخت مالیات انجام شده و اظهارنامه تایید می شود.

بیشتر بخوانید: سامانه صورتحساب الکترونیک ابری؛ بررسی انطباق مالیاتی و فناوری اجرایی

چگونه یک فرم مالیاتی بنویسیم؟

نحوه نوشتن یک فرم مالیاتی موضوعی است که بسیاری از کاربران در مورد آن کنجکاو هستند. هنگام نوشتن یا تکمیل فرم مالیاتی، باید اطلاعات سندی که به شما داده شده است را پر کنید. با بررسی مثال زیر می توانید در مورد فیلدهایی که باید هنگام نوشتن فرم مالیاتی پر کنید، ایده بگیرید.

حوزه اطلاعات مربوط به مالیات دهندگان:

۱- در شرکت های عادی نام و نام خانوادگی شخص نوشته می شود.

۲- در شرکت های تجاری نام شرکت نوشته می شود.

۳- در شرکت های معمولی نام پدر فرد

۴- منطقه ای که شرکت در آن فعالیت می کند

۵- آدرس محل سکونت در شرکت های عادی

۶- محل و سال تولد شخص در شرکت های عادی

۷- شماره تلفن، شماره فکس شرکت

۸- آدرس شرکت

منطقه اطلاعات مربوط به اداره مالیات:

۱ – ناحیه اداره مالیاتی که شرکت وابسته به آن است

۲- نام اداره مالیاتی که شرکت وابسته به آن است

۳- شماره مالیات شرکت

شما می توانید با پرکردن کامل اطلاعات خواسته شده از شما در فیلدهای بالا فرم مالیاتی دقیق بنویسید. یا می توانید با استفاده از برنامه ارسال صورتحساب الکترونیک پرشین که کار شما را آسان تر می کند در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه مدیریت سهام

اظهارنامه مالیاتی

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک به سامانه مودیان را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی سامانه مودیان پرشین وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

سامانه مودیان

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک

برنامه ارسال صورتحساب الکترونیک

سامانه ارسال صورتحساب الکترونیک

سیستم ارسال صورتحساب الکترونیک

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

اتوماسیون ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

ارسال صورتحساب الکترونیک

ارسال صورتحساب الکترونیک ابری

سامانه صورتحساب الکترونیک ابری

صورتحساب الکترونیک

ارسال الکترونیک صورتحساب

ابطال الکترونیک صورتحساب رایگان

سامانه مودیان رایگان

صدور صورتحساب الکترونیک رایگان

سامانه صدور صورتحساب الکترونیک رایگان

مدیریت صورتحساب الکترونیک

برنامه مودیان پرشین

سامانه مودیان پرشین

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech