ارزیابی عملکرد کارکنان با استفاده از الگوهای بررسی عملکرد

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

ارزیابی عملکرد کارکنان با استفاده از الگوهای بررسی عملکرد

بهره‌وری کارکنان برای موفقیت کلی یک کسب و کار ضروری است. به همین دلیل، ارزیابی عملکرد کارکنان باید توسط مدیران و رهبران انجام شود. یک برنامه بررسی عملکرد موثر باید شامل بازخورد دوره ای و سنجش میزان کار کارکنان باشد.

بررسی ها علاوه بر فعال نگه داشتن، مشارکت و الهام بخشیدن به کارکنان، برای جمع آوری اطلاعات مفید و تعیین اهداف کاری معقول بسیار مفید هستند. این وسیله ای برای ابراز حمایت و علاقه به رشد شغلی آنهاست. ارزیابی می‌تواند حمایتی برای رشد و شناسایی زمینه‌های بهبود کارمند باشد.

الگوی ارزیابی عملکرد کارکنان چیست؟

یک ارزیابی دقیق که شامل تمام اطلاعات مربوط به عملکرد یک کارمند در محل کار در مدت زمان مشخص است، الگوی بررسی عملکرد کارکنان نامیده می شود. ارزیابی عملکرد می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به برنامه های فعلی خود پایبند باشند. تغییراتی را در دیگران ایجاد کنند یا جهشی اساسی به جلو داشته باشند. کارمندانی در صنعت که شیفته بهبود عملکرد خود هستند ممکن است متوجه شوند که یادگیری بیشتر در مورد بررسی عملکرد می تواند به آنها کمک کند تا پیشرفت شغلی و اعتبار خود را ارتقا دهند.

۷ الگوی سنجش کارکرد کارکنان برای استفاده مدیران

مدیران می توانند داده های مربوط به عملکرد کارکنان، عواملی مانند سود و خروجی فروش یا ابتکارات صرفه جویی در هزینه را برای ایجاد یک الگوی بررسی عملکرد کامل، ادغام کنند. تعیین اهداف برای کارمندان و مقایسه دستاوردهای آنها به ارائه جهت، انتقاد، الهام و حمایت کمک می کند. همچنین به تقویت وحدت در یک تیم کمک می کند.

بیشتر بخوانید: سامانه حضور و غیاب؛ راهی ساده برای مدیریت کارکنان

الگوی خود ارزیابی

جدای از بررسی های مدیر، اعضای کارکنان این توانایی را دارند و باید کار خود را ارزیابی کنند. علاوه بر این، با درخواست از کارکنان برای ارزیابی کار خود، مدیران قادر خواهند بود نظرات خود را با این نظرات خودارزیابی شده مقایسه کنند. آنها می توانند با استفاده از این تجزیه و تحلیل تعیین کنند که آیا کارکنان آنها شغل خود را در کنار آنچه انجام می دهند درک می کنند یا خیر. بنابراین، وظایف فعلی کارمند تمرکز اصلی بخش اولیه الگوی خود ارزیابی کارکنان است. اینجا جایی است که کارمندان می توانند ایده های خود را در مورد وظایف اصلی خود بیان کنند.

الگوی G.O.O.D

مخفف G.O.O.D. مخفف اهداف، فرصت ها، موانع و تصمیمات است. هدف اصلی این بررسی عملکرد برجسته کردن پیشرفت کارکنان در رابطه با اهداف خاص است. G.O.O.D. الگوی بررسی عملکرد چندین مزیت دارد. از جمله توانایی تقویت بحث، شکست و برنامه ریزی برای آینده. G.O.O.D. فرم ارزیابی یکی از قالب های بررسی عملکرد بدون اندازه گیری های مبتنی بر داده است که یک نقطه ضعف است.

الگوی مختصر

ضروری ترین ویژگی های کاری، از جمله مهارت فنی، خروجی، حضور، همکاری و سایر موارد، در این الگوی بررسی عملکرد گنجانده شده است. یک روش رتبه بندی برای ارزیابی این صفات وجود دارد. مدیران فقط باید هر شایستگی را علامت بزنند. آنها در نهایت مجموع نمرات ناکافی، کافی و برجسته را دریافت خواهند کرد. این فرم همچنین شامل بخشی است که به اهداف شخصی هر کارمند اختصاص دارد. مدیران می توانند چالش های اصلی و بهترین دستاوردهای کارمند را در قالب مشاهده کنند. مدیران می توانند نمونه هایی از نقاط قوت و ضعف کارکنان را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن حضور و غیاب؛ ضرورت و مزایا برای کارکنان

الگوی ارزیابی عملکرد کارکنان چیست؟

الگوی ۳۰-۶۰-۹۰

یک فرم بررسی کارمند که بر نحوه عملکرد کارمند در طول نود روز اولیه کار خود متمرکز است به عنوان یک الگوی بررسی عملکرد ۳۰-۶۰-۹۰ روزه شناخته می شود. ارزیابی که در این فواصل دقیق انجام می شود، موفقیت های اولیه، منحنی های یادگیری و انعطاف پذیری را ارزیابی می کند. معمولاً الگو دارای مکان هایی است که کارمند می تواند اهداف را برای سی، شصت و نود روز اولیه کار ثبت کند. این فرم همچنین دارای بخش هایی است که در آن مدیریت ممکن است امتیاز و بازخورد بدهد، و کارمندان می توانند در مورد نحوه عملکردشان در رابطه با اهداف نظر دهند.

الگوی همتایان

بررسی عملکرد همتایان اغلب در بررسی های سالانه یا دوسالانه نیز گنجانده می شود. به همتایان این فرصت داده می شود که به پرسش ها پاسخ دهند و در مورد همکاران خود در قالب گزارش های مکتوب بازخورد ارائه دهند. مزیت اصلی بررسی همتایان این است که به هم تیمی ها دیدگاه متفاوتی در مورد ارزش و زمینه های رشد بالقوه خود می دهد. بررسی همتایان به سایر اعضای تیم فرصتی می دهد تا دیدگاه خود را درباره یکدیگر به مدیران ارائه دهند و به مدیران درک بهتری از عملکرد هر کارمند می دهد.

بیشتر بخوانید: بهبود نظارت بر حضور و غیاب کارکنان در هر سازمانی

الگوی فصلی

پیشرفت یک عضو تیم حداقل چهار بار در سال از طریق بررسی عملکرد فصلی ارزیابی می شود، که فرصت دوره ای بیشتری را برای کارمند فراهم می کند تا نقاط ضعف خود را بهبود بخشد. امکان اصلاح عملکرد قبل از ارزیابی عملکرد سالانه یکی از مزایای این ارزیابی است. یکی از ایرادات این قالب این است که یک وقفه چهار ماهه بین ارزیابی ها حفظ می کند. با بررسی عملکرد سه ماهه، نادیده گرفتن ناکارآمدی اضافی ساده است.

الگوی سالانه

روش بررسی عملکرد سالانه شامل مجموع دستاوردها در طول دوره بررسی است که یک سال است. فکر کردن در مورد مزایای این نوع بررسی عملکرد به همه افراد درگیر درک جامعی می دهد. علاوه بر این، این امکان را برای یک کارمند فراهم می‌کند که از این طریق موقعیت خود را مشاهده کند. اشکال این الگوی بررسی عملکرد کارکنان این است که خلاصه کردن کل یک سال عملکرد ممکن است دشوار باشد. به خصوص اگر نقاط داده و معیارهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: پورتال سلف سرویس برنامه حضور و غیاب کارکنان

نتیجه

توانایی یک مدیر برای انتخاب الگوی مناسب که متناسب با نیازهای یک سناریوی خاص باشد، اساس یک بررسی عملکرد کارآمد است. این الگوهای بررسی عملکرد کارکنان، که از ارزیابی سالانه تا ارزیابی همتایان را شامل می شود، نشان می دهد که چگونه می توان بهره وری و همچنین عملکرد را افزایش داد. هنگامی که کارکنان زمان کافی برای آماده شدن برای بررسی عملکرد داشته باشند، بهترین نتایج حاصل می شود.

علاوه بر این، بررسی ها باید نکات روشنگر و کاملی را ارائه دهند. همه چیز به این بستگی دارد که سؤالات برای هر الگوی خاص چقدر خوب انتخاب شده اند. برای کسانی که با آن آشنا نیستند، ممکن است کار بزرگی به نظر برسد، اما ابزارهایی در دسترس هستند. الگوهای بررسی عملکرد بالا را بررسی کنید و شروع به استفاده از آنها برای هدایت تیم از طریق یک رویکرد بررسی جالب و سازنده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

ارزیابی عملکرد کارکنان

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

برنامه مدیریت حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه مدیریت حضور و غیاب

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech