پیگیری حضور دانش آموزان در آموزش آنلاین

  • صفحه اصلی
  • پیگیری حضور دانش آموزان در آموزش آنلاین

به دلیل همه گیری جهانی COVID ، روشهای پیگیری حضور دانش آموزان به شکل معمول تغییر کرده است. و با این تغییرات، سیستم ها و فرآیندهای مدیریت عملیاتی قدیمی برای رسیدگی به سناریوهای ناشی از این تغییرات پیش بینی نشده کافی نیست. بیشتر مدارس و کالج ها با پیاده سازی کلاس های آنلاین به سمت فناوری های یادگیری از راه دور می روند.

کلاس های آنلاین به مدیران کمک می کنند پیگیری حضور دانش آموزان را بدون هیچ گونه مانعی از سوی COVID برگزار کنند. همچنین معلمان مزایای بیشتری را با کلاس های آنلاین یاد می گیرند که قبلاً شناخته نشده بود.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب مدارس  بخوانید.

بنابراین می توان انتظار داشت که مدارس و کالج ها حتی پس از پایان همه گیری از ابزارهای آنلاین کلاس درس استفاده کنند.

در کنار مزایا، معلمان و مدیران در نحوه برگزاری کلاس های آنلاین با چالش هایی روبرو هستند که با بقیه عملیات مدرسه سازگار نیست. پیگیری حضور دانش آموزان و مدیریت حضور یکی از چالش های اصلی است.

  • چگونه می توان از حضور منظم همه دانش آموزان اطمینان حاصل کرد؟

  • چگونه می توان تمرکز و مشارکت دانش آموزان از راه دور را حفظ کرد؟

در مورد نرم افزار بایگانی دیجیتال اسناد مدارس  بخوانید.

نکات زیر به شما در پیگیری میزان حضور دانش آموزان در طول آموزش آنلاین کمک می کند. این نکات برای مدارس و سازمان های آموزش عالی به همان اندازه قابل اجرا است:

پیگیری حضور دانش آموزان

چگونه می توان از حضور منظم همه دانش آموزان اطمینان حاصل کرد؟

  1. حضور دستی

شما می توانید از حضور دستی مانند نحوه حضور در کلاس درس استفاده کنید. این را می توان از طریق دفترچه ثبت حضور انجام داد. اما این روند در علامت گذاری حضور مدتی طول می کشد. و اگر فقط به دانش آموزان غایب توجه داشته باشید، می توانید روند را به سرعت تکمیل کنید. اما این تجربه با کلاس های آفلاین متفاوت است. دانش آموزان می توانند به طور تصادفی از کلاس های آنلاین انصراف دهند و ممکن است وقتی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کلاس نسبتاً بیشتر از آنچه شما می توانید مدیریت کنید، همان را متوجه نشوید.

به همین دلیل، می توانید نرم افزار مدیریت حضور و غیاب دانش آموزان را امتحان کنید که بهترین راهکار حال حاضر در جهان است. زیرا بدون تلاش زیاد، حضور و غیاب را به طور دقیق ثبت می کند و در عین حال می تواند گزارشات را با یک کلیک ایجاد کند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب دانش آموزان بخوانید.

  1. فرم Google برای حضور جهت پیگیری حضور دانش آموزان

یک برگه حضور و غیاب در فرم google ایجاد کنید و آن را با کلاس به اشتراک بگذارید تا این برگه حضور را با زمان بندی گزارش دهد.

برای هر کلاس فرم های جداگانه google ایجاد کنید. (لطفاً به تفاوت صفحات گسترده Google و فرم های Google توجه کنید).

فرم Google مانند یک نظرسنجی است که دانش آموزان می توانند برای ارسال آن را پر کنند.

جزئیات تاریخ و زمان به صورت خودکار توسط فرم Google ثبت می شود.

دانش آموزان باید به سادگی فرم را با نام خود پر کنند. همچنین، ورود ایمیل را برای ارسال فرم Google اجباری کنید.

این می تواند تا حدودی از حضور پروکسی جلوگیری کند. حتی اگر این روش ساده و بی نقص به نظر برسد، مدیریت حضور و غیاب به این ترتیب برای هر کلاس می تواند دشوار باشد.

در مورد نرم افزار اندروید حضور و غیاب بخوانید.

  1. تماس تصویری توسط همه شرکت کنندگان

این بهترین راه برای اطمینان از حداکثر مشارکت همه دانش آموزان با روشن کردن دوربین توسط همه شرکت کنندگان است.

باز هم به نظر می رسد این ایده خوبی است. اما به دلیل پهنای باند زیاد آن چندان عملی نیست. همه دانش آموزان ممکن است به اینترنت پرسرعت دسترسی نداشته باشند. بنابراین یک رویکرد می تواند این باشد که ویدئو را در هنگام شروع کلاس و غیرفعال کردن آن پس از اتمام کلاس ها فعال کنید.

  1. سوالات از دانش آموزان در طول کلاس

این یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از مشارکت دانش آموزان در کلاس های آنلاین است. می توانید سوالات تصادفی در مورد موضوعی که در کلاس مطرح می شود بپرسید. به جای درخواست دستور خاصی، یک زبان آموز تصادفی انتخاب کنید و سوال را مطرح کنید. این امر انگیزه همه دانش آموزان را برای تمرکز بر روی کلاس آنلاین ایجاد می کند. پاسخ ها را می توان به صورت صوتی یا چت با بستر آنلاین کلاس درس دریافت کرد. در طول کلاس سوالات را به صورت تصادفی بپرسید.

در مورد نرم افزار مدیریت حضور و غیاب بخوانید.

  1. تکالیف به موقع

می توان با افزودن زمان ارسال تکالیف، فرآیند تکالیف معمول را بهبود بخشید. تکالیف را فقط در یک پنجره زمانی خاص بپذیرید. اگر بستر آموزش الکترونیکی این ویژگی را ارائه نمی دهد، راهکارهایی مانند غیرفعال کردن موقت فرم های ارسال، پذیرش تکالیف به عنوان ایمیل و غیره را بیابید. تکالیف را به مطالب ارائه شده در هر کلاس آنلاین متصل کنید.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

  1. مسابقه کوتاه/نظرسنجی بعد از کلاس

این یکی از بهترین نکات موجود در لیست است که بسیار موثر و آسان است. بلافاصله پس از پایان کلاس، یک مسابقه کوتاه در قالب یک نظرسنجی برای همه دانش آموزانی که در کلاس آنلاین شرکت کردند ارسال کنید.

قبل از شروع کلاس مسابقه را به خوبی آماده کنید و در حین پایان کلاس از طریق چت موجود در ابزار آنلاین یا ارسال به عنوان ایمیل، آن را با زبان آموزان به اشتراک بگذارید.

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

  1. بحث در حین یا بعد از کلاس برای پیگیری حضور دانش آموزان

این یک راه موثر برای بهبود تعامل است. به جای ارتباط یک طرفه، فراگیران را نیز برای مشارکت در آموزش تشویق کنید. این ممکن است برای همه موضوعات قابل اجرا نباشد. بنابراین باید به شروع یا پایان کلاس محدود شود. این روش تضمین می کند که دانش آموزان به طور فعال در آموزش کلاس درس شرکت می کنند.

  1. تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط پلت فرم آموزش

به جای تلاش برای راه حل های مختلف، به دنبال تجزیه و تحلیل مشارکت باشید که توسط بستر یادگیری ارائه شده است. نرم افزار پیشرفته داده های حضور و مشارکت را فراهم می کند که می توان به راحتی آنها را صادر کرد. اطلاعات بیشتر را از فروشنده برنامه بخواهید. اگر ابزارها پرهزینه هستند، نکات دیگر ارائه شده در لیست را انتخاب کنید.

در مورد نرم افزار کنترل ورود و خروج کارکنان بخوانید.

  1. برنامه درس یا یادگیری که با والدین به اشتراک گذاشته شده است

برای مدارس و کالج ها ایده خوبی است که والدین را در فرآیند یادگیری آنلاین مشارکت دهید. به ویژه اگر دانش آموزان از خانه های خود به این مکان بیایند. والدین مجبور نیستند در کلاس ها شرکت کنند. اما می توانند مروری کلی بر آنچه به دانش آموزان آموزش داده می شود داشته باشند. این را می توان با به اشتراک گذاشتن برنامه های درسی از قبل قبل از کلاس به دست آورد. این امر انگیزه والدین را برای پیگیری پیشرفت یادگیری دانش آموزان حفظ می کند.

به غیر از نکاتی که در بالا ذکر شد، می توانید به روش های دیگر نیز فکر کنید. برخی از مدارس و کالج ها با معرفی مسئولیت پذیری بر اساس کار انجام شده به جای حضور آنلاین، نمرات را بر اساس میزان حضور و غیاب به طور کامل کنار می گذارند. همچنین می توانید در مورد استراتژی های مشابه فکر کنید.

در مورد نرم افزار اندروید حضور و غیاب بخوانید.

به هر حال پیگیری دانش آموزانی که در کلاس های آنلاین شرکت می کنند، با نرم افزار حضور و غیاب آسان تر است. گنجاندن داده های حضور و غیاب در عملکرد کتاب درجه یک تصمیم استراتژیک برای مدیریت مدارس و کالج ها است. همچنین اگر هر دانش آموزی در کلاس های آنلاین کم حضور دارد، با دلایل خود با سرپرستان تماس بگیرید.

پیگیری حضور دانش آموزان در طول کووید