مفاهیم مدیریت فرآیند کسب و کار (Bpm) و مدیریت گردش کار (Wfm)

  • صفحه اصلی
  • مفاهیم مدیریت فرآیند کسب و کار (Bpm) و مدیریت گردش کار (Wfm)

در این مقاله با مفاهیم اصلی مدیریت کسب و کار آشنا می شوید. اصطلاح گردش کار، شامل ادامه فعالیت های هر موسسه یا سازمان با نظم و برنامه ریزی خاصی است. مدیریت گردش کار در مواردی که بیشتر مورد نیاز زندگی تجاری و موضوعات حیاتی است، به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرد. مانند:

مدیریت فرآیند کسب و کار به طور گسترده ای یک روشِ شناخته شده است. هدف آن افزایش کارایی و اثربخشی از طریق یک مدیریت سیستماتیک است که تلاش ها را برای بهینه سازی فرایندهای تجاری هدایت می کند. مشاغل مجبورند زیرساختهای مدیریت فرآیند کسب و کار و معماری فرآیند را در مواجهه با شرایط رقابت جهانی و افزایش تقاضا در مورد کیفیت ایجاد کنند. متأسفانه، این موضوع از نظر مفهومی در ایران حل نشده است.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

پیچیدگی مفاهیم مدیریت فرآیند تجارت و مدیریت گردش کار باید از بین برود.

  • فرآیند کسب و کار؛ مجموعه تجهیزات، مواد، روش ها و عناصر محیطی است که برای تولید خروجی با یکدیگر تعامل دارند.

  • اصطلاح گردش کار؛ ادامه هر نوع فعالیتی را که توسط هر موسسه یا سازمانی در یک نظم خاص انجام می شود، در بر می گیرد.

دنیای تجارت امروز، پر از چالش های سیستماتیک چند بعدی و بهم پیوسته، با تقسیم کار جامع تعریف شده است. در نتیجه ی بسیاری از تحقیقات، مشاهده شده است که بزرگترین دشمن برای کارآیی و موفقیت پایدار دنیای تجارت که به سرعت در حال تغییر است، مدلهای تجاری پیچیده است. محصولات و خدمات می توانند توسط یک مدل تجاری تنظیم شده و قابل تکرار ارائه شوند که با تبدیل سیستماتیک منابع به فرآیندها ارائه می شود.

در مورد نرم افزار حضورغیاب اندروید بخوانید.

موارد حیاتی برای مشاغل

موارد حیاتی برای مشاغل

  • تولید و خدمات بدون از دست دادن افزایش بهره وری در شرایط رقابت جهانی

  • تعریف هماهنگی بین بازیگران داخلی و خارجی در سازمان

  • به روز نگه داشتن آن با توجه به تغییر شرایط

  • کنترل و بهبود موثر در فواصل منظم یا بر اساس نیازها

اولین قدم برای دستیابی به فرآیند روان، اطمینان از شفافیت فرآیند تجارت است که منجر به ارائه محصول و خدمات می شود. این شفافیت را می توان با مستند سازی روند تجارت، از جمله موارد زیر به دست آورد:

  • مدیران و کارکنان مختلفِ مرتبط

  • فعالیت هایی که انجام می دهند

  • رویدادها و تصمیماتی که بر پیشرفت تأثیر می گذارند

  • اطلاعات تولید شده و مصرف شده

تقسیم کار در فرآیندهای تجاری به پشتیبانی هماهنگی با کمک سیستم های اطلاعاتی نیاز دارد. از سیستم های اطلاعاتی که صریحاً از فرآیندهای تجاری پشتیبانی می کنند، اغلب به عنوان سیستم های اطلاعاتی آگاهی از فرآیند یاد می شوند. سیستم های اتوماسیون اداری، سیستم های مدیریت گردش کار و اخیراً، سیستم های مدیریت فرآیند کسب و کار از اجرای فرایند بر اساس تعیین فرآیند به عنوان یک مدل رسمی فرایند کسب و کار پشتیبانی می کنند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب دورکاری بخوانید.

مدیریت فرآیند تجارت_BPM_ در مورد کلیه فعالیتهای مدیریتی پیرامون فرایندهای تجاری است. در گذشته، فعالیت های مربوط به مدیریت فرآیند کسب و کار توسط تحلیل گران فرآیند، به روشی کارگر انجام می شد. تقریباً بدون هیچ گونه پشتیبانی خودکار، به استثنای ایجاد پیکربندی سیستم از مدل فرآیند اجرایی. بعداً، تکنیک های مختلفی برای پشتیبانی هوشمندانه از ذینفعان فرآیند در مراحل مختلف مدیریت فرآیند تجارت به وجود آمد.

مدیریت فرآیند تجارت

مدیریت فرآیند تجارت

مدیریت فرآیند تجارت؛ رشته ای است که اطلاعات فن آوری اطلاعات و علوم مدیریت را گرد هم می آورد. همچنین آنها را با فرایندهای عملیاتی تجاری سازگار می کند. این رشته در سالهای اخیر به دو دلیل توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

  • پتانسیل افزایش قابل توجه بهره وری

  • کاهش هزینه ها

این سیستم ها؛ برنامه های نرم افزاری عمومی هستند که توسط طرح های فرآیند باز برای پیاده سازی و مدیریت فرایندهای عملیاتی تجاری هدایت می شوند. از طرف دیگر، BPM اغلب با نرم افزاری برای مدیریت، کنترل و پشتیبانی از فرایندهای عملیاتی در ارتباط است.

BPM را می توان به عنوان پسوند مدیریت گردش کار_WFM_ مشاهده کرد. فناوری WFM بدون توجه زیاد به عوامل انسانی و پشتیبانی مدیریت، اتوماسیون فرایندهای تجاری را به روشی کاملاً مکانیکی هدف قرار داده است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب رایگان بدون نیاز به دستگاه بخوانید.

این یک تمایز مهم برای مولفه های کاربردهای پیچیده در زمینه های گسترده است. مانند:

  • گردش کار علمی

  • نجوم

  • بیوانفورماتیک

  • علوم آب و هوا و سایر موارد

گردش کار

گردش کار

گردش کار؛ اتوماسیون را فراهم می کند که ضمن انجام مطالعات مبتنی بر محاسبات، بهره وری دانشمندان را افزایش می دهد. اتوماسیون؛ سازگاری با تغییر الزامات برنامه و رفتار منابع (محاسبه، داده ها، شبکه) را فراهم می کند. همانطور که مدیریت گردش کار توسط تعدادی از جوامع علمی پذیرفته می شوند، پیچیده تر نیز می شوند. پس به قابلیت های پیشرفته تری برای مدیریت نیاز دارند. یک گردش کار اکنون می تواند مجموعه داده های مقیاس ترابایت را تجزیه و تحلیل کند. شامل: تکالیف جداگانه در هر میلیون پردازش جریان داده ها. پرونده ها. داده های قرار داده شده در فروشگاه های اشیا و .. در سالهای اخیر، سیستمهای مختلف مدیریت گردش کار _WMS_ برای مدیریت اجرای جریان های مختلف کار بر روی منابع محاسباتی ناهمگن ایجاد شده اند.

در مورد نرم افزار کنترل ورود و خروج پرسنل بخوانید.

مدیریت کسب و کار در ایران

در ایران، شرکت ها از اتوماسیون های مختلف تحت عنوان راه حل جریان کار برای بخش های خود استفاده می کنند. با این حال، مشاهده شده است که مفهوم جریان کار و فرآیندهای کسب و کار در مدیریت کسب و کار یکسان تلقی می شود. وقتی نوبت به مدیریت فرآیند می رسد، باید درک کرد که کل سازمان؛ _فرآیند_ و فناوری که از اجزای فرآیند در موسسه هستند؛ راه حل گردش کار نرم افزار است. از نظر ماهیت، تفاوتی بین نرم افزار Workflow و نرم افزار _ERP_ (برنامه ریزی منابع سازمانی) که آنها استفاده می کنند وجود ندارد. هر دو اساساً ابزار اتوماسیون فرایند هستند.

در مورد نرم افزار ورود و خروج بخوانید.

 

مدیریت کسب و کار