محل استقرار HPC در کجاست؟

HPC cloud در کجا انجام می شود؟ HPC را می توان در محل، در فضای ابری یا در یک مدل ترکیبی که شامل برخی از هرکدام است، انجام داد. در استقرار داخلی HPC، یک مؤسسه تجاری یا تحقیقاتی یک خوشه HPC پر از سرورها، راه حل‌های ذخیره‌سازی و سایر زیرساخت‌ها ایجاد می‌کند که در طول زمان مدیریت و ارتقا می‌دهند. در استقرار HPC ابری، یک ارائه‌دهنده خدمات ابری زیرساخت را مدیریت می‌کند و سازمان‌ها از آن بر روی یک مدل پرداختی استفاده می‌کنند.

برخی از سازمان‌ها از استقرار ترکیبی استفاده می‌کنند، به‌ویژه سازمان‌هایی که در زیرساخت‌های داخلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما همچنین می‌خواهند از سرعت، انعطاف‌پذیری و صرفه‌جویی در هزینه‌های ابر بهره ببرند. آنها می توانند از ابر برای اجرای برخی از بارهای کاری HPC به صورت مداوم استفاده کنند و هر زمان که زمان صف به یک مشکل تبدیل شود، به طور موقت به خدمات ابری روی آورند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

چالش های استقرار HPC cloud در محل چیست؟

سازمان‌هایی که دارای محیط‌های HPC داخلی هستند، کنترل زیادی بر عملیات خود به دست می‌آورند. اما باید با چندین چالش مقابله کنند.

  • سرمایه گذاری قابل توجهی برای تجهیزات محاسباتی که باید به طور مستمر ارتقا یابد.

  • پرداخت هزینه های مدیریت مستمر و سایر هزینه های عملیاتی.

  • تحمل یک تأخیر یا زمان صف از روزها تا ماه‌ها قبل از اینکه کاربران بتوانند حجم کار HPC خود را اجرا کنند، به‌ویژه زمانی که تقاضا افزایش می‌یابد.

  • به تعویق انداختن ارتقاء تجهیزات محاسباتی قدرتمندتر و کارآمدتر به دلیل چرخه های طولانی خرید، که سرعت تحقیقات و تجارت را کاهش می دهد.

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

تا حدودی به دلیل هزینه‌ها و سایر چالش‌های محیط‌های داخلی، استقرار HPC مبتنی بر ابر محبوب‌تر می‌شود. با پیش‌بینی بازار تحقیقات آینده، رشد بازار جهانی ۲۱ درصد از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳٫ وقتی کسب‌وکارها حجم کار HPC خود را در فضای ابری اجرا به اجرا درآورند، فقط برای چیزی که استفاده می کنند هزینه می پردازند.

برای به دست آوردن و حفظ مشتریان، ارائه دهندگان برتر ابر از فناوری های پیشرو استفاده می کنند که به طور خاص برای بارهای کاری HPC طراحی شده اند. بنابراین با افزایش سن تجهیزات داخلی، خطر کاهش عملکرد وجود ندارد. ارائه‌دهندگان ابر جدیدترین و سریعترین پردازنده‌های گرافیکی و همچنین ذخیره‌سازی فلش با تأخیر کم، شبکه‌های RDMA سریع و امنیت کلاس سازمانی را ارائه می‌کنند. خدمات در تمام طول روز، با زمان کم یا بدون صف در دسترس هستند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

HPC Cloud

ملاحظات کلیدی هنگام انتخاب یک محیط ابری چیست؟

ملاحظات کلیدی هنگام انتخاب یک محیط ابری چیست؟

همه ارائه دهندگان ابر یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از ابرها برای HPC طراحی نشده‌اند و نمی‌توانند عملکرد مطلوبی را در دوره‌های اوج بار کاری سخت ارائه دهند. چهار ویژگی که باید هنگام انتخاب یک ارائه دهنده ابر در نظر گرفت عبارتند از:

عملکرد پیشرو:

ارائه‌دهنده ابر شما باید آخرین نسل پردازنده‌ها، ذخیره‌سازی و فناوری‌های شبکه را داشته باشد و حفظ کند. اطمینان حاصل کنید که آنها ظرفیت گسترده و عملکرد سطح بالایی را ارائه می دهند که با استقرارهای معمولی در محل مطابقت یا فراتر از آن است.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

تجربه با HPC cloud:

ارائه دهنده ابری که انتخاب می کنید باید تجربه عمیقی در اجرای بارهای کاری HPC برای مشتریان مختلف داشته باشد. علاوه بر این، سرویس ابری آنها باید به گونه‌ای طراحی شود که عملکرد بهینه را حتی در دوره‌های اوج، مانند هنگام اجرای شبیه‌سازی‌ها یا مدل‌های متعدد ارائه دهد. در بسیاری از موارد، نمونه‌های کامپیوتری سخت افزاری در مقایسه با ماشین‌های مجازی، عملکرد پایدار و قدرتمندتری ارائه می‌دهند.

انعطاف پذیری برای جابجایی و جابجایی:

بارهای کاری HPC شما باید همان طور که در محل کار انجام می دهند در فضای ابری اجرا شوند. پس از اینکه در یک عملیات لیفت و جابجایی، بارهای کاری را به ابر منتقل کردید، شبیه سازی که در آینده اجرا می کنید باید نتیجه ای منسجم با چیزی که یک دهه پیش اجرا کرده اید داشته باشد. این در صنایعی که مقایسه سال به سال باید با استفاده از داده ها و محاسبات یکسان انجام شود، بسیار مهم است. به عنوان مثال، محاسبات آیرودینامیک، اتومبیل و شیمی تغییر نکرده اند و نتایج نیز نمی توانند تغییر کنند.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بخوانید.

بدون هزینه‌های پنهان:

خدمات ابری معمولاً بر روی یک مدل پرداختی ارائه می‌شوند. بنابراین مطمئن شوید که دقیقاً متوجه شده‌اید که برای هر بار استفاده از این سرویس چه چیزی می‌پردازید. بسیاری از کاربران اغلب از هزینه انتقال داده‌های خروجی یا خروج شگفت‌زده می‌شوند. شاید می‌دانید که باید برای هر تراکنش و درخواست‌های دسترسی به داده پرداخت کنید. اما هزینه‌های خروج به راحتی نادیده گرفته می‌شوند.

به طور کلی، بهترین کار این است که به دنبال خدمات ابری سخت افزاری باشید که کنترل و عملکرد بیشتری را ارائه می دهند. در ترکیب با شبکه‌های خوشه‌ای RDMA، HPC فلزی لخت نتایج یکسانی را با آنچه که با سخت‌افزار مشابه به دست می‌آورید، ارائه می‌کند.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

آینده HPC cloud چیست؟

کسب‌وکارها و مؤسسات در صنایع مختلف به HPC روی می‌آورند و رشدی را که انتظار می‌رود برای سال‌های آینده ادامه داشته باشد، هدایت می‌کند. انتظار می‌رود بازار جهانی HPC از ۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. از آنجایی که عملکرد ابری همچنان بهبود می‌یابد و حتی قابل اعتمادتر و قدرتمندتر می‌شود، انتظار می‌رود بیشتر این رشد در استقرار HPC مبتنی بر ابر باشد. تا کسب و کارها را از نیاز به سرمایه گذاری میلیونی در زیرساخت مرکز داده و هزینه های مرتبط رها می کند.

در آینده نزدیک، انتظار می‌رود که داده‌های بزرگ و HPC همگرا شوند؛ با همان خوشه بزرگ رایانه‌هایی که برای تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها و اجرای شبیه‌سازی‌ها و سایر بارهای کاری HPC استفاده می‌شوند. از آنجایی که این دو گرایش به هم نزدیک می شوند، نتیجه قدرت و ظرفیت محاسباتی بیشتری برای هر یک خواهد بود که منجر به تحقیقات و نوآوری های پیشگامانه تر می شود.

در مورد نرم افزار مدیریت بایگانی اسناد الکترونیک بخوانید.

موارد استفاده HPC