نرم افزار مدیریت حضور و غیاب

سیستم مدیریت حضور و غیاب چند قانون مرتبط با اشتغال مانند: قانون حداقل دستمزد، تعداد ساعاتی را که یک کارمند مجاز به کار در روز در یک کارخانه یا سازمان است و … را مشخص می کند. کارکنانی که از آنها خواسته می شود هر ساعت اضافه و بیش از ساعات تعیین شده کار کنند، حق دریافت اضافه کاری یا جبران خسارت را دارند. سیستم مدیریت حضور و غیاب و استفاده از نرم افزار حضور و غیاب، قوانین مربوط یک کارمند مجاز به کار در روز در یک کارخانه یا سازمان است را مشخص می کند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

بنابراین، نظارت بر تعداد کل ساعات کار هر کارمند در سازمان برای ادارات منابع انسانی بسیار مهم می شود. مدیریت حضور و غیاب یکی از اصلی ترین عملکردهای مدیران و صاحبان مشاغل است. در این راه استفاده از نرم افزار حضور و غیاب لازم و ضروی است. زیرا به سازمان ها کمک می کند تا زمان کاری کارمندان را کنترل و مدیریت کرده و فرهنگ شادی و اطمینان شغلی ایجاد کنند. سابقه حضور خوب کارمندان نشان دهنده یک محیط کار سالم است، در حالی که حضور ضعیف زنگ خطر کار مدیریت را به صدا در می آورد.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

چرا داشتن سیستم مدیریت حضور و غیاب ضروری است؟

تجزیه و تحلیل در مورد حضور و غیاب

حضور و غیاب و مدیریت آن بدون توجه به اندازه و صنعت، بخشی جدایی ناپذیر در هر شرکت است. داده های جمع آوری شده از طریق سیستم مدیریت  و نرم افزار های حضور و غیاب به سازمان ها کمک می کند تا درک کنند که آیا تجارت در مسیر صحیحی قرار دارد یا خیر. کارمندان دارایی اصلی شرکت هستند. از این رو، تنظیم فرآیندی که بتواند دقیقاً زمانی را که هر یک از کارمندان ارائه می دهد ردیابی کند، امری حیاتی است.

مدیریت حضور و غیاب راهی برای درک سطح انگیزه کارکنان است و بینش بسیار خوبی برای توسعه و یادگیری فراهم می کند. این بینش ها بیشتر شرکت ها را به کار در جهت افزایش بهره وری که منجر به رشد بالاتر می شود، باز می گرداند. نظارت بر حضور نه تنها برای انطباق قانونی بلکه برای محاسبه حقوق / دستمزد نیز مهم است.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

اهمیت نرم افزار حضور و غیاب

سیستم مدیریت حضور و غیاب فقط در زمان واقعی موثر است. این سیستم در طی یک دوره از ورود ثبت دستی به دستگاه های پانچ و بیومتریک تکامل یافته است. امروزه ردیابی حضور و غیاب جهشی جدید با مکانیسم و علامت گذاری جغرافیایی برداشته است که به کارمندان اجازه می دهد حضور و غیاب را هنگام حرکت علامت گذاری کنند. اطلاعات حضور و غیاب بدون زحمت جمع آوری شده و با خیال راحت در فضای ابری ذخیره می شود و مستقیماً با سیستم حقوق و دستمزد تلفیق می شود.

امروزه سازمان ها به اهمیت اتوماسیون کارهای روزمره منابع انسانی با راه حل های نرم افزاری منابع انسانی تکامل یافته پی می برند. شرکت ها از فناوری ساده سازی عملکردهای منابع انسانی برای کارآیی و دقت بهتر استفاده می کنند.

در مورد سامانه مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

امروزه روش های قدیمی مانند ثبت نام حضور و غیاب یا دستگاه های دستی پانچ منسوخ شده است. دیگر نرم افزارهای هوشمند با قیمت مناسب در بازار در دسترس است. آنها از پورتال حضور و غیاب آنلاین که کارمندان روزانه زمان ورود/خروج از آن را وارد می کنند یا یک دستگاه زیست متریک که در آن انگشت شست کارمند ثبت شده است یا کارت خوان (محبوب ترین) که کارمندان کارت های شناسایی خود را برای نشان دادن حضور و غیاب می کشند، متفاوت است.

ویژگی های لازم برای نرم افزار حضور و غیاب چیست؟

ویژگی های لازم برای نرم افزار حضور و غیاب چیست؟

  • ردیابی دقیق ساعت ورود و خروج

  • برنامه ریزی انعطاف پذیر کارمندان

  • مدیریت غیبت

  • ادغام حقوق و دستمزد

  • پشتیبانی از موبایل و ابر

  • سلف سرویس کارمند

  • پیکربندی سیاست جامع

  • از بین بردن سیستم پانچ

  • ثبت کامل گزارش ها

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

اجازه دهید برخی از مزایای نرم افزار های حضور و غیاب را بررسی کنیم:

قابلیت دسترسی به موبایل:

نرم افزار حضور و غیاب تمام داده ها را ثبت و ضبط می کند. این داده ها به طور گسترده توسط منابع انسانی و مدیران مربوطه کارکنان برای نظارت بر در دسترس بودن منابع در هر روز یا هفته مشخص استفاده می شود. داده ها را می توان به صورت زمان واقعی از هر کجا، هر زمان و از هر سیستمی بررسی کرد. زیرا بیشتر نرم افزارهای مدرن مبتنی بر ابر هستند و نیازی به نصب آنها در سیستم هر کارمند ندارند.

برنامه های کاری از راه دور و انعطاف پذیر از دیگر مزایای بارز نرم افزار های حضور و غیاب  آنلاین بودن است. کارکنانی که به مکان مشتری مراجعه می کنند یا دور از محل کار دفتر کار می کنند به راحتی می توانند حضور خود را با استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود مشخص کنند.

در مورد سامانه ارسال مرسولات بخوانید.

دقت و قابلیت اطمینان:

از بخش حقوق و دستمزد نرم افزار حضور و غیاب برای پردازش حقوق و دستمزد ماهانه و اضافه کار کارمندان استفاده می کند. آنها می توانند جزئیات حضور و غیاب کارمندان و گزارش های اضافه کاری را برای محاسبه دقیق دستمزد ماه پرداخت کنند.

انعطاف پذیری:

کارمندان می توانند حضور خود را در پایان ماه محاسبه کنند. تأییدات مربوط به قاعده مند سازی یا برگشت از دست دادن حقوق یا اضافه کاری را می توان به صورت آنلاین از طریق گردش کار هوشمند هدایت شده به مدیر مربوطه دریافت کرد. همچنین به مدیران اجازه داده می شود که از طرف اعضای تیم خود حضور را علامت گذاری کنند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب اندروید بخوانید.

یکپارچه سازی بی نقص:

همراه با یکپارچه سازی یکپارچه در لیست حقوق و دستمزد، نرم افزار حضور و غیاب به سیستم های مدیریت ترک پیوند می خورند. جایی که کارمندان می توانند با تأیید قبل از پست از طرف مدیران خود، درخواست مرخصی کنند.

امنیت داده ها در نرم افزار حضور و غیاب:

با استفاده از یک نرم افزار حضور و غیاب کارآمد، سازمان ها می توانند با خیال راحت و بدون هیچ گونه مداخله دستی، داده های خود را در فضای ابری ذخیره کنند. این سیستم را می توان به راحتی با دستگاه های ردیابی حضور و غیاب مانند دستگاه های بیومتریک برای دریافت داده ها و استفاده از آنها هنگام پردازش لیست حقوق ادغام کرد. این سیستم ها به سازمان ها کمک می کنند تا از ورود غیر مجاز افراد به محل کار جلوگیری شود.

در مورد سامانه ارسال مرسولات پستی بخوانید.

انطباق نرم افزار حضور و غیاب با قانون:

نرم افزار حضور و غیاب مطابق با قانون است. گزارش حضور و غیاب می تواند برای هر دوره در هر زمان برای هر گونه حسابرسی یا بازرسی توسط مقامات دولتی یا حسابرسان داخلی یا خارجی تهیه شود.

مقرون به صرفه و بدون خطا:

نرم افزارهای حضور و غیاب لزوما گران نیستند. بیشتر آنها در مدل قیمت گذاری “پرداخت همزمان با رشد” موجود می باشند. ثابت شده است که حضور خودکار مدیریت یک گزینه مقرون به صرفه برای شرکت ها است . زیرا آنها را از سرمایه گذاری یک منبع اختصاصی برای این کار مهم منصرف می کند. داده های گرفته شده از طریق سیستم نیز در مقایسه با فرایند دستی دقیق است.

در مورد نرم افزار مدیریت حضور و غیاب بخوانید.

تجزیه و تحلیل در مورد حضور و غیاب

با استفاده از نرم افزار حضور و غیاب، سازمان ها می توانند گزارش ها و بینش هایی در زمان واقعی برای تصمیم گیری بهتر مدیریت دریافت کنند. مدیریت می تواند به سرعت و تنها با چند کلیک نمای کلی از حضور کارمندان را بدست آورد. مدیران می توانند حضور کارمندان را در هر زمانی کنترل کنند تا دقت و نظم را تحت نظر داشته باشند. داده ها را می توان در گزارش ارزیابی هر یک از کارمندان برای ردیابی بهره وری بر اساس واقعیات گنجانید. این نرم افزار همچنین اجازه می دهد داشبوردهای حضور و غیاب سفارشی برای مراجعه به مدیریت ایجاد کنید.

نرم افزار حضور و غیاب به سازمان ها در تصمیم گیری استراتژیک کمک می کند. مدیریت حضور و غیاب همه جوانب را با سادگی، دقت و کارایی مدیریت می کند.

نرم افزار حضور و غیاب