سیستم های پردازش ابری

برای آشنایی با سیستم های پردازش و رایانش ابری، ابتدا باید بدانیم که “Cloud” یا ابر استعاره ای است که برای اشاره به چگونگی نیاز به ذخیره سازی، سرورها، برنامه ها و سایر منابع محاسباتی دیگر در محل یا در مکان فیزیکی  که استفاده می شود.

فناوری Cloud امکان دسترسی بیشتر “همیشه آنلاین” به شبکه ها را فراهم می کند. زیرا افراد از هر مکان، امکان دسترسی به ابر و اطلاعات نگهداری شده در ابر را دارند.

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

مدیران هنگام استفاده از اینترنت؛ از عبارت “رایانش ابری” برای اشاره به اطلاعاتی که در دستگاهشان (یا شبکه آنها) نیستند، استفاده می کنند. مانند ایمیل های تحت وب مانند: Gmail.

بدون وجود سیستم های پردازش ابری، پیام فقط از طریق سرویس گیرنده نامه الکترونیکی متصل به رایانه های شخصی قابل مدیریت و ارسال است. در عوض – برای اکثر مردم، ایمیل ها مدیریت و ذخیره می شوند و از طریق ابر ارسال می شوند. بیشتر محصولات نرم افزاری به فضای ابر منتقل شده اند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

محبوبیت سیستم های پردازش ابری

محبوبیت سیستم های پردازش ابری

سیستم های پردازش ابری محبوب تر می شوند. زیرا فناوری با کیفیت سازمانی را برای مشاغل کوچک مقرون به صرفه می کند. صرفه جویی فقط در خود محصول فناوری نیست، بلکه در پیاده سازی، یادگیری، آموزش و نگهداری و پشتیبانی مداوم است. کلیفورد کمپبل، استاد تکنولوژی می گوید: “استفاده از ابر به شما اجازه می دهد تا به جای مدیریت سرورها، روی ارائه راه حل تمرکز کنید”.

در مورد نرم افزار بایگانی الکترونیک اسناد بخوانید.

سیستم های پردازش ابری همگام با زمان

سیستم های پردازش ابری همگام با زمان

رابرت گوردون، اقتصاددان دانشگاه نورث وسترن، تاریخ و مسیر رشد اقتصادی و تأثیرات آن بر جامعه و بهره وری را مطالعه می کند. وی در یکی از مصاحبه های خود توضیح می دهد که انقلاب صنعتی سوم در حدود سال ۱۹۶۰ با رایانه اصلی آغاز شد. پس از رایانه اصلی، رایانه کوچک، رایانه شخصی و سپس ابزارهای ارتباطی که با اینترنت استفاده می کنیم؛ آمد. گوردون می گوید: “همه این تغییرات به طور بنیادی توانایی ما در پردازش اطلاعات را تغییر داده است.”

گوردون، در کتاب خود تحت عنوان کتاب “ظهور و سقوط رشد آمریکایی” چنین می گوید:

“… … شیوه ها و رویه های تجاری از کمدهای کاغذ و پرونده، ماشین های محاسبه و ماشین تحریر، به دنیای مدرن صفحه های تخت و موتورهای جستجو تغییر یافته و ذخیره سازی به شکل الکترونیکی و کاتالوگ های الکترونیکی رواج یافته است”.

او در توصیف انقلاب صنعتی سوم می گوید: “این تحولی عمیق بود که زندگی تقریباً همه کسانی را که در یک دفتر کار می کنند تحت تأثیر قرار داد. این موضوع در طی حدود ۲۵ سال بین ۱۹۸۰ و ۲۰۰۵ اتفاق افتاده است. ” گرچه ممکن است مفهوم ابر نسبتاً جدید به نظر برسد. اما دهه هاست که این انتقال در حال انجام است.

در مورد نرم افزار آنلاین حضور و غیاب بخوانید.

پردازش ابری در مقابل پردازش غیر ابری

پردازش ابری در مقابل پردازش غیر ابری

  • صرفه جویی در هزینه:

سیستم های پردازش ابری معمولاً به سرمایه گذاری کم هزینه نیاز دارند. زیرا سرورها و شبکه ها نیازی به خرید یا نصب ندارند. علاوه بر این، برای نصب یا نگهداری محصول مجبور نیستید مبلغی پرداخت کنید. به روزرسانی ها معمولاً به صورت خودکار انجام می شوند. بدون هیچ گونه تلاش و هزینه اضافی. با راه حل های رایانش ابری، به طور معمول هر ماه همان مبلغ پرداخت می شود. بر اساس ویژگی ها، حجم و یا تعداد کاربران، سطح متفاوتی از مدل های قیمت گذاری وجود دارد. مزیت این است که در حین کار هزینه آنچه را که استفاده می کنید پرداخت می کنید. بر این اساس برنامه های مبتنی بر ابر، هزینه ها را برای مشاغل کوچک مقرون به صرفه می کند.

در مورد نرم افزار ارسال بسته های پستی بخوانید.

  • امنیت بیشتر:

اطمینان از امنیت داده های کسب و کار برای موفقیت  صاحبان مشاغل حیاتی است. اکثر سیستم های پردازش ابری سطح بالاتری از امنیت و نظارت را ارائه می دهند. زیرا راه حل های مبتنی بر ابر، کارکنان فناوری اطلاعات را متمرکز بر این موضوع کرده اند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

  • سازگاری:

سیستم های پردازش ابری بیشترین انعطاف پذیری را از نظر سازگاری دارند. مثلا برخی از برنامه ها فقط در سیستم عامل Windows کار می کنند. بنابراین این برنامه ها ممکن است در Mac کارایی نداشته باشند. در صورتی که راه حل های مبتنی بر ابر از نیاز به سرمایه گذاری برای “نگه داشتن” سخت افزار جلوگیری می کنند. در عین حال سازگاز نیز هستند.

  • اتصال به اینترنت:

استفاده از فضای ابری با اتصال به اینترنت امکان پذیر است. این ویژگی انعطاف پذیری استفاده از “هر زمان و هر مکان” را فراهم می کند. سیستم های پردازش ابری این امکان را برای شما فراهم می کنند.

در مورد نرم افزار اندروید حضور و غیاب بخوانید.

  • کنترل و سفارشی سازی:

سیستم های پردازش ابری، بخش فناوری اطلاعات برنامه و زمانبندی را کنترل کرده و نقشه راه محصول را تنظیم می کنند. بسیاری از مشاغل کوچک دوست دارند راه کارهایی برای فعالیت خود در نظر بگیرند و آنها را سفارشی کنند. این انعطاف پذیری و کنترل باید با چالش های سفارشی سازی، که شامل افزایش هزینه و مدیریت است، سنجیده شود. با صرف هزینه ای اندک می توانید به این سفارشی سازی بر اساس کارکرد سازمانی خود دست یابید.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

  • هزینه های سوئیچینگ:

سیستم های پردازش ابری به طور معمول انعطاف پذیر و قابل دسترسی هستند. با هر نرم افزاری (ابری یا غیر) اگر تصمیم بگیرید که به سمت یک محصول جدید بروید، هزینه های سوئیچینگ  را نیز باید در نظر بگیرید. بسیاری از ارائه دهندگان راهی آسان برای درک امکان انتقال آسان داده های خود پیدا کرده اند.

در بررسی سیستم های پردازش ابری، مطمئن شوید که ارائه دهنده شما می تواند داده های مربوطه را از راه حل قدیمی به سیستم جدید منتقل کند. با صادرات داده ها و رفتن به سمت راه حل جدید، باید بتوانید آن را مدیریت کنید.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب دورکاری بخوانید.

به راحتی می توان فهمید که مزایای راه حل های مبتنی بر ابر بسیارند. مانند : کاهش زمان، افزایش مهارت مدیریت، صرفه جویی در اتلاف وقت، … نرم افزار های مبتنی بر فضای ابری اجازه می دهند تا روی تجارت اصلی خود تمرکز کنید. در زمان حال این مهمترین موردی است که شما به عنوان صاحبان مشاغل، باید در نظر داشته باشید.

انواع خدمات رایانش ابری