سیستم های امنیتی مدیریت (بخش دوم)

مبانی قانونی استفاده از سیستم های امنیتی مدیریت

با افزایش جمعیت جهان ، تشکیل شهرک های شلوغ و …، باعث شده است تا مشکل امنیتی در بین افراد ساکن ایجاد شود. نیازی به بیان نیست که موسسات دولتی و خصوصی برای تأمین نیازهای امنیتی مأموریت پرسنل خود، سیستم های امنیتی  مدیریت الکترونیکی را خریداری می کنند. داشتن سیستم های امنیتی مدیریت برای برخی از مکان ها مانند:

  • بانک ها
  • مراکز خرید
  • کارخانه ها
  • جواهر فروشی ها
  • ساختمانها و شرکتهای اداری
  • شرکت های بازرگانی و سهام

نیاز ضروری به اتوماسیون اداری امن و همینطور سیستم های امنیتی مدیریت دارند. آنها باید با خیال راحت به فعالیتهای خود برای مشتریان و کارمندان بپردازند. بسیاری از سیستم های امنیتی، مانند سیستم های تلویزیونی مدار بسته، کار محافظان را تسهیل می کند. آنها همچنین از سخت افزارهای خود در برنامه های امنیتی استفاده می کنند. استفاده از سیستم های امنیتی مدیریت در جوامعی که حاکمیت قانون دارند مبنای قانونی دارد. به همین منظور در قانون اساسی موارد بسیاری درباره این موضوع موجود است.

دلایل استفاده از سیستم های امنیتی مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری

 سیستم های امنیتی مدیریت الکترونیک اسناد حضور و غیاب

اقدامات پیشگیرانه، عنصر اصلی حمایت از حقوق انسانها و سایر موجودات زنده است. هدف اصلی مأموران امنیتی خصوصی جلوگیری از جرایم است. دستگاه های الکترومکانیکی که اطلاعات صدا، گرما، نور، ارتعاش یا حرکت را تشخیص می دهند را سیستم های امنیتی مدیریت می گوییم. همچنین، سیستم های امنیتی مدیریت شامل نرم افزارهایی که در سازمان ها استفاده می شود را نیز شامل می شود. چرا که اطلاعات و اسناد اطلاعاتی هر شرکتی جز منابع بسیار مهم آن شازمان یا شرکت به شمار می آید.

سازمان هایی که از خدمات امنیتی خصوصی بهره مند می شوند باید از عناصر مجرمانه ای که ممکن است با آنها روبرو شوند آگاه باشند. اول از همه، ساختمانها و محیطی که در آن فعالیت می کنند، چه نوع کاربردی دارد. امکان تعیین دستگاه امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری مناسب برای استفاده در این موارد وجود دارد.

تهدیدات داخلی

شناسایی تهدیدات داخلی و خارجی، آسیب پذیری های امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری و انجام تجزیه و تحلیل خطر علیه آنها مواردی است که باید در نظر گرفت. خطرات احتمالی، شرایط اضطراری، مواد وارزیابی تهدیدات تعیین علل خسارات وارده به خسارات معنوی نامیده می شود. تهدیدها نیز می تواند از طرف نهاد مربوطه منشأ بگیرد. همچنین ممکن است به عواملی بستگی داشته باشد.

از جمله تهدیدات داخلی، تهدیدهای ناشی از کارمندان شرکت ها است. تعداد کارمندان، سطح تحصیلات و فرهنگ و درک آنها از یکدیگر، عوامل مهمی هستند اختلافات منطقه ای کارکنان در یک را تشکیل می دهد.

رابطه مبادله گر

عامل تهدید کننده دیگر در سیستم های امنیتی مدیریت، می تواند ناشی از کارمندان باشد. ما آن را رابطه مبادله گر می نامیم. با در نظر گرفتن دلایلی که ممکن است منجر به خرابی شود، روابط صنفی در مقابل منافع کارفرما قرار دارد. کارمندان سخت کار می کنند و پول کمتری دریافت می کنند. این امر به دلایل اقتصادی و کارفرمایان است. این امر باعث بازتابهای منفی بر کارمندان است. این امر باعث افزایش نیاز به امنیت می شود.

استفاده از نرم افزار های مدیریت الکترونیک کارمندان، راه کار بسیار ویژه ای است که امروزه ۸۵ درصد شرکت به استفاده از این نرم افزار ها روی آورده اند. بر طبق آمار، استفاده از این نرم افزار ها، امنیت روانی را در بین کارمندان و کارفرمایان و مدیران فراهم می کند.

تهدیدات خارجی

تهدیدهای خارجی به ایمنی افراد در فضای کاری آسیب می رساند. سرقت منابع اطلاعاتی، سرقت اشیا، سرقت نرم افزاری اطلاعات و اسناد، تروریسم، که ممکن است به دارایی ها آسیب برساند و فعالیت های تجاری را مختل کند. خرابکاری با آسیب رساندن به نهادهای دولتی و خصوصی برای خسارت اقتصادی به دولت انجام می شود. در این میان به بسیاری از سازمان ها و شرکت ها نیز آسیب وارد می شود.

این نوع حمله با استفاده از آسیب پذیری های امنیتی سازمان ها برنامه ریزی می شود. مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تعدد جرایم عادی در محیط محل استقرار سازمان است. لازم است برای اقدامات زیست محیطی و فیزیکی سیستم های امنیتی مدیریت پر قدرتی در نظر گرفت.

تامین امنیت افراد مهم سازمان

مسئله دیگر، تامین امنیت افرادی است  که در داخل سازمان کار می کنند و در موقعیت های مهم هستند. ایجاد امنیت برای شخصی که نقشی اساسی در خدمات نهادی دارد، از ضروریات است.

سرانجام، وضعیت دیگری که باید از نظر تهدیدات خارجی مورد توجه قرار گیرد، رویدادهای اجتماعی هستند. هدف اصلی تحریک کنندگان، شخص یا شخصی است که قبلاً تعیین کرده اند. این برای آماده سازی زمینه برای تشدید وقایع اجتماعی با بدنام کردن نهادها و سازمان ها است. به این ترتیب، به ویژه عموم هدف این حمله مستقیم با سنگ یا چوب علیه سازمان های آنها است.

 

سیستم های امنیتی مدیریت

 

برچسب‌ها: