سیستم مدیریت حضور برای مدارس

سیستم مدیریت حضور خودکار برای مدارس چقدر سودمند است؟ “سیاست آموزشی جدید ۲۰۲۰ به نقش سیستم مدیریت حضور خودکار برای مدارس در آموزش و یادگیری اذعان می کند. این گامی بزرگ در جهت به حداکثر رساندن تأثیر آموزش است”

در دنیای رقابتی امروز، با افزایش ساعات کار و زمان کمتر در کلاس، معلمان به ابزارهایی نیاز دارند که به آنها در مدیریت کارآمد وقت کلاس کمک کند. به جای تمرکز بر تدریس، اعضای هیات علمی اغلب در انجام وظایف رسمی دچار مشکل هستند. برای مثال: تایید حضور روزانه دانش آموزان.

شرکت حضوری و ثبت آن در پرونده ها و مشاغل، حضور روزانه را به یک کار پیش پا افتاده برای دانشکده تبدیل می کند و بی جهت زمان کلاس را مصرف می کند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب کلاس اندروید بخوانید.

برای غلبه بر چنین فرآیندهای ناکارآمد، سیستم های مختلف نرم افزاری مدارس برای تسریع روند حضور و کاهش کار دستی موجود است. سیستم مدیریت حضور و غیاب آنلاین یا پلت فرم حضور و غیاب دیجیتالی یکی از آنهاست که برای خودکارسازی حضور روزانه در مدارس توسعه یافته است. علاوه بر این، به حفظ سوابق دقیق و ایجاد گزارش های خلاصه حضور دانش آموزان کمک می کند.

سیستم مدیریت حضور و غیاب میزان حضور روزانه، ساعات کار، استراحت، ورود به سیستم و زمان خروج را پیگیری می کند. از سرقت وقت کارکنان جلوگیری می کند. همچنین همه دستگاه های حضور و غیاب مانند کارت های هوشمند، دستگاه های بیومتریک و تشخیص چهره را در زمان واقعی ادغام می کند.

در مورد نرم افزار بایگانی دیجیتال اسناد بخوانید.

نرم افزار حضور دانش آموزان به شما امکان می دهد تا حضور روزانه دانش آموزان را ضبط و مدیریت کنید تا روند حضور روزانه را تسریع کنید. سیستم حضور دانش آموزان به معلمان کمک می کند تا حضور آنلاین دانش آموزان را در طول کلاس مشخص کرده و کارهای دستی را کاهش دهند. برای پیگیری حضور دانش آموزان، سابقه غیبت، سابقه حضور و سایر اسناد مرتبط استفاده می شود.

سیستم مدیریت حضور و غیاب آنلاین، مدیران مدارس را قادر می سازد تا داده های روزانه حضور و غیاب دانش آموزان را ثبت، مدیریت و گردآوری کنند. این نرم افزار در کنار حضور دانش آموزان، به معلمان نیز اجازه می دهد تا ۱۰۰٪ گزارش دقیق حضور دانش آموزان را تهیه کنند.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

بهترین راه خودکار سیستم مدیریت حضور و غیاب دانش آموزان

بهترین راه خودکار سیستم مدیریت حضور و غیاب دانش آموزان

روش های مختلفی برای خودکارسازی فرایند حضور و غیاب وجود دارد. بدین ترتیب مدارس می توانند سیستمی را انتخاب کنند که بهترین شرایط را داشته باشد.

در اینجا بهترین روش ها برای خودکارسازی حضور دانش آموزان در مدارس آمده است .

۱: سیستم مدیریت حضور و غیاب RFID

متداول ترین فناوری در خودکارسازی حضور، شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) است.

این سیستم مدیریت حضور دانش آموزان از مکانیسم ساده زیر استفاده می کند و حضور کل کلاس را در عرض چند ثانیه مشخص می کند:

به هر دانش آموز یک کارت RFID هوشمند داده می شود که دارای یک شماره شناسایی منحصر به فرد است.

RFID را می توان در ورودی مدرسه، کلاس درس، کتابخانه یا هر مکان مهم دیگر نصب کرد.

دانش آموزانی که کارت های هوشمند خود را حمل می کنند به سادگی باید از طریق خواننده عبور کنند و خواننده شماره شناسایی منحصر به فرد آنها را اسکن می کند و بنابراین حضور به طور خودکار مشخص می شود.

از آنجا که خواننده RFID قادر به خواندن چندین کارت به طور همزمان است، حضور چندین دانش آموز به طور همزمان مشخص می شود.

داده های RFID خوان به طور خودکار توسط نرم افزار ERP مدرسه یکپارچه می شود. بنابراین، مدارس به طور همزمان به جزئیات حضور دانش آموزان در هر کلاس و بخش دسترسی پیدا می کنند.

در مورد نرم افزار اندروید حضور و غیاب بخوانید.

۲: سیستم مدیریت حضور و غیاب بیومتریک

یکی دیگر از سیستم های حضور و غیاب الکترونیکی مفید برای دانش آموزان که در زمان صرفه جویی می کند، سیستم بیومتریک است و به روش زیر عمل می کند:

اثر انگشت هر دانش آموز در سیستم بیومتریک ذخیره می شود که با یک سیستم ERP آموزشی ادغام شده است.

دانش آموزان به سادگی باید انگشت خود را روی بیومتریک قرار دهند. پس از تأیید ورودی اثر انگشت اصلی ذخیره شده در سیستم، حضور آنها مشخص می شود.

از آنجا که یک سیستم بیومتریک روی اثر انگشت کار می کند، که برای هر فرد منحصر به فرد است، احتمال کمتری برای حضور کاذب یا نماینده وجود دارد. این باعث می شود سیستم بیومتریک کاملاً دقیق و یک سیستم مدیریت حضور و غیاب بسیار مطمئن باشد.

درست مانند سیستم RFID، داده های دانش آموز از بیومتریک نیز توسط ERP آموزشی دریافت می شود. از این رو می توان در زمان واقعی توسط مقامات مربوطه دسترسی، مشاهده و مدیریت کرد.

۳: نرم افزار مدیریت حضور و غیاب برنامه مدرسه

در مورد نرم افزار مدیریت حضور و غیاب بخوانید.

برنامه های تلفن همراه مدرسه نه تنها ارتباط یکپارچه بین والدین و معلمان را فراهم می کند، بلکه می تواند به مدیریت حضور دانش آموزان نیز کمک کند.

ادغام یک برنامه مدرسه در نرم افزار آموزشی ERP به سه دلیل اصلی زیر، راهی عالی برای کاهش دردسرهای معلم است.

اولا:

یک معلم می تواند حضور خود را در کمتر از یک دقیقه با یک برنامه مدیریت موثر مدرسه مشخص کند.

ثانیاً:

والدین را قادر می سازد تا برنامه های مرخصی فرزندان خود را مستقیماً از طریق برنامه مدرسه ارسال کنند. دانش آموزانی که در مرخصی هستند هنگام علامت گذاری در حضور به عنوان “در مرخصی” در برنامه ظاهر می شوند. پس معلم مجبور نیست پیگیر وضعیت دانش آموز باشد. این امر زمان و تلاش معلم را تا حد زیادی کاهش می دهد.

ثالثاً:

یک پیام خودکار یا اعلان برنامه می تواند از طریق برنامه حمل و نقل مدرسه ارسال شود. این والدین را در مورد مکان فرزند خود در هنگام سفر مطلع می کند. این امر امنیت و ایمنی دانش آموزان را بیشتر تضمین می کند.

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد دیجیتال بخوانید.

سیستم مدیریت حضور و غیاب