سیستم حضور و غیاب دستی تا اندروید

اولین سیستم حضور و غیاب در سال ۱۸۸۸ در قالب ساعت دستی و مکانیکی معرفی شد. سیستم حضور و غیاب همچنان از سیستم های مکانیکی تا پایگاه های کامپیوتری تکامل یافت و به سیستم ساعت کامپیوتری تبدیل شد. در کنار سیستم حضور و غیاب اندروید، آخرین تحول سیستم حضور و غیاب ساعت بیومتریک زمان است. این سیستم بر اطلاعات منحصر به فردی تکیه می کند که فقط یک کارمند باید از طریق حسگرهای شبکیه، عنبیه، اثر انگشت یا تشخیص چهره داشته باشد.

در حال حاضر تعداد زیادی سیستم حضور و غیاب به صورت دستی و الکترونیکی وجود دارد. (به عنوان مثال: اسکنرهای اثر انگشت که امروزه به طور گسترده ای توسط شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد). هر دوی این روش ها در عملکرد خود محدودیت هایی دارند. به عنوان مثال وقتی شرکت دارای سیستم حقوق و دستمزد است که ساعات کار کارکنان را نیز ثبت می کند، در این صورت اپراتور سیستم، باید داده های حضور و غیاب کارکنان را به صورت دستی وارد کند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

محدودیت بعدی که وجود دارد این است که وقتی یک شرکت پروژه ای با محل کار خارج از ساختمان شرکت دارد، ادغام غیبت با سیستم متعلق به شرکت دشوار خواهد بود.

آنها ویژگی خاصی برای حضور در خارج از دفتر ندارند و فقط بر سیستم حضور و غیاب در داخل ساختمان یا دفتر تمرکز می کنند. بنابراین ما به سیستمی نیاز داریم که بتواند بر مشکل حضور غلبه کند تا موثرتر، دقیق تر و با سیستم حقوق و لیست وظایف ادغام شود که هدف آن تسهیل ارزیابی عملکرد هر کارمند مربوطه است.

سیستم حضور و غیاب اندروید برنامه اصلی طراحی شده با عملکرد حضور، فهرست وظایف و گزارش پیشرفت است. برنامه های وب برای انجام وظایف اداری طراحی شده اند. مانند:

  • مدیریت ورود داده ها برای تسهیل مدیریت داده ها در پایگاه داده با یک صفحه نمایش با کاربری آسان

  • مجهز به گزارش یا داشبورد برای نمایش کامل اطلاعات

در مورد نرم افزار مدیریت و بایگانی اسناد بخوانید.

فرآیند سیستم حضور و غیاب اندروید

فرآیند سیستم حضور و غیاب اندروید

برای ورود به سیستم حضور و غیاب اندروید، احراز هویت مورد نیاز است. احراز هویت از اعتبار Google استفاده می کند که همیشه در سیستم عامل Android جاسازی شده و به عنوان رمز یا شناسه برنامه کاربر استفاده می شود. در صورت یافتن چندین پروژه در شعاع محل ورود، از کاربران خواسته می شود پروژه ها را انتخاب کنند. اگر فقط یک مورد پیدا شد، پروژه به طور خودکار انتخاب می شود. برخی از داده ها مانند اطلاعات کاربر، دستگاه، مختصات مکان، زمان بندی و پروژه به سرور ارسال می شود. با نگاه کردن به اطلاعات کاربر و پروژه، داده های فهرست وظیفه، از سرور بازیابی می شود. کاربران می توانند نظرات و یا پیام خود را به راحتی به مدیریت ارسال کنند.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات پستی بخوانید.

هنگام ورود، کاربر می تواند منوی خروج یا لیست وظایف را انتخاب کند. کاربران می توانند وظایف آن روز، که از قبل به روز شده، در پروژه انتخاب شده مشاهده کنند. اگر وظایفی وجود دارد که هنوز ۱۰۰٪ گزارش نشده اند، این هشدار همچنان ظاهر می شود.

در سیستم حضور و غیاب اندروید می توان انجام امورکاری را به ترتیب اولویت برنامه ریزی کرد. ساعت و محل ورود و خروج در نرم افزار با توجه به قوانین سازمان مشخص شده است. اگر خروج بیرون از محل انجام شده یا قبل از بازه زمانی بازگشت انجام شده باشد، از کاربر خواسته می شود دلیل آن را اعلام و وارد کند.

سیستم تلفن همراه در برنامه خود داده های گرفته شده از سرور پایگاه داده را مصرف می کند و داده های به روز شده را از طریق شبکه اینترنتی ارسال می کند. در مدیریت داده ها و تولید اطلاعات در قالب گزارش یا داشبورد، به یک کنسول اداری مبتنی بر وب نیاز است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب دورکاری بخوانید.

سیستم حضور و غیاب منعطف با تلفن همراه

سیستم حضور و غیاب منعطف با تلفن همراه

برنامه تلفن همراه به عنوان یک برنامه کاربر محور است که توسط خود کاربر از طریق دستگاه های تلفن هوشمند برای دریافت و به روز رسانی داده ها روی سرور استفاده می شود. به ویژه برای داده های حضور و انجام کار.

ویژگی های برنامه عملکردهای این برنامه تلفن همراه عبارتند از:

  • احراز هویت: سیستم حضور و غیاب اندروید به دلیل ایجاد فضای امن برای ورود و خروج هر فرد در سازمان از تقلب در زمان کار جلوگیری می کند.

  • ورود و خروج با استفاده از مختصات مکان کاربر.

  • تهیه یک فهرست وظایف عملیاتی روزانه که کاربر در اختیار دارد.

  • جزئیات وظیفه / گزارش پیشرفت کار: گزارش به روز رسانی پیشرفت و اطلاعات کامل یک کار .

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

پس از فشار دادن دکمه ورود به سیستم توسط کاربر برنامه شروع به محاسبه به همراه کوچکترین جزییات می کند. احراز هویت در این مرحله انجام می شود.

با باز شدن این صفحه، برنامه با استفاده از GPS در دستگاه های تلفن همراه، عرض جغرافیایی و طول جغرافیایی کاربران را بررسی می کند. داده های ساختمان با شعاع مشخص ظاهر می شود. در صورت وجود اتصال به اینترنت، یا در صورت عدم اتصال، پایگاه داده موقت از فرآیند همگام سازی در دسترسی قبلی بازیابی می شود.

در فرآیند توسعه این برنامه، چندین تئوری با بهترین عملکرد وجود دارد که به عنوان مرجع برای کمک به دستیابی به نیازها یا عملکردهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد نرم افزار مدیریت حضور و غیاب بخوانید.

  • در مورد نرم افزار مدیریت حضور و غیاب بخوانید.