رایانش ابری و ۱۲ مزیت اصلی آن (بخش اول)

  • صفحه اصلی
  • رایانش ابری و ۱۲ مزیت اصلی آن (بخش اول)

رایانش ابری اصطلاحی است که در چند سال اخیر کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. با افزایش تصاعدی در استفاده از داده‌ها که همراه با گذار جامعه به قرن بیست و یکم دیجیتالی بوده است، برای افراد و سازمان‌ها سخت‌تر می‌شود که تمام اطلاعات، برنامه‌ها و سیستم‌های حیاتی خود را بر روی سرورهای رایانه داخلی آماده و اجرا کنند. راه حل این مشکل راه حلی است که تقریباً به اندازه اینترنت وجود داشته است، اما اخیراً کاربرد گسترده ای برای مشاغل پیدا کرده است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

هنوز هم مدیرانی وجود دارند که در مورد تعهد به راه‌حل‌های رایانش ابری برای سازمان‌های خود مردد هستند. بنابراین، ما می خواهیم ۱۲ مزیت تجاری رایانش ابری را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • صرفه جویی در هزینه

  • امنیت

  • انعطاف پذیری

  • دسترسی

  • بینش، بصیرت، درون بینی

  • افزایش همکاری

  • کنترل کیفیت

  • بازیابی فاجعه

  • پیشگیری از ضرر

  • به روز رسانی خودکار نرم افزار

  • مزیت رقابتی

  • پایداری

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

رایانش ابری و ۱۲ مزیت اصلی آن

Cloud computing and its 12 main advantages

صرفه جویی در هزینه:

اگر در مورد برچسب قیمتی که با تغییر به رایانش ابری همراه است نگران هستید، تنها نیستید، ۲۰ درصد سازمان ها نگران هزینه اولیه اجرای یک سرور مبتنی بر ابر هستند. اما کسانی که سعی می کنند مزایا و معایب استفاده از ابر را بسنجید، باید فاکتورهای بیشتری را نسبت به قیمت اولیه در نظر بگیرند.

هنگامی که در فضای ابری هستید، دسترسی آسان به داده های شرکت شما باعث صرفه جویی در زمان و هزینه در راه اندازی پروژه می شود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

امنیت:

بسیاری از سازمان‌ها نگرانی‌های امنیتی در مورد اتخاذ راه‌حل محاسبات ابری دارند. به هر حال، وقتی فایل‌ها، برنامه‌ها و سایر داده‌ها به‌طور امن در محل نگهداری نمی‌شوند، چگونه می‌توانید متوجه شوید که محافظت می‌شوند؟ اگر می توانید از راه دور به داده های خود دسترسی داشته باشید، پس چه چیزی یک مجرم سایبری را از انجام همین کار باز می دارد؟

کار تمام وقت یک میزبان ابری نظارت دقیق بر امنیت است، که به طور قابل توجهی کارآمدتر از یک سیستم داخلی معمولی است، جایی که یک سازمان باید تلاش های خود را بین هزاران نگرانی IT تقسیم کند، که امنیت تنها یکی از آنهاست. در این صورت، نگهداری اطلاعات حساس در خارج از سایت می تواند بسیار ایمن تر باشد.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

انعطاف پذیری:

کسب و کار شما فقط تمرکز محدودی برای تقسیم بین تمام مسئولیت هایش دارد. اگر راه‌حل‌های فعلی IT شما را مجبور می‌کند که توجه خود را بیش از حد به مسائل رایانه و ذخیره‌سازی داده‌ها اختصاص دهید، دیگر نمی‌توانید روی دستیابی به اهداف تجاری و جلب رضایت مشتریان تمرکز کنید. از سوی دیگر، با تکیه بر یک سازمان خارجی برای مراقبت از همه میزبانی و زیرساخت های فناوری اطلاعات، زمان بیشتری برای اختصاص دادن به جنبه هایی از کسب و کار خود خواهید داشت که مستقیماً بر سود شما تأثیر می گذارد.

ابر به کسب و کارها به طور کلی در مقابل میزبانی روی سرور محلی انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهد. و اگر به پهنای باند اضافی نیاز دارید، یک سرویس مبتنی بر ابر می‌تواند به‌جای انجام یک به‌روزرسانی پیچیده (و گران‌قیمت) در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شما، آن تقاضا را فوراً برآورده کند. این آزادی و انعطاف پذیری بهبود یافته می تواند تفاوت قابل توجهی در کارایی کلی سازمان شما ایجاد کند.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

دسترسی:

رایانش ابری امکان دسترسی تلفن همراه به داده‌های شرکتی از طریق تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌ها را فراهم می‌کند، که با در نظر گرفتن بیش از ۲٫۶ میلیارد گوشی هوشمند امروزی در سراسر جهان، راهی عالی برای اطمینان از اینکه هیچ‌کس از این حلقه خارج نمی‌شود، است. کارکنانی که برنامه‌های شلوغی دارند، یا افرادی که فاصله زیادی با دفتر شرکت دارند، می‌توانند از این ویژگی برای به‌روزرسانی فوری مشتریان و همکاران استفاده کنند.

از طریق فضای ابری، می توانید برای تعادل بهتر بین کار و زندگی، اطلاعاتی با دسترسی راحت به کارکنان فروش که سفر می کنند، کارمندان آزاد یا کارمندان از راه دور ارائه دهید. بنابراین، تعجب آور نیست که ببینیم سازمان‌هایی که رضایت کارکنان را به عنوان اولویت فهرست شده‌اند، تا ۲۴ درصد بیشتر احتمال دارد که استفاده از ابر را گسترش دهند.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

بینش:

در میان میلیون‌ها بیت داده‌ای که تراکنش‌های مشتری و فرآیند کسب‌وکار شما را احاطه می‌کند، اطلاعات ارزشمند و قابل اجرایی پنهان شده است که منتظر شناسایی هستند. البته، غربال کردن آن داده‌ها برای یافتن این هسته‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد، مگر اینکه به راه‌حل مناسب رایانش ابری دسترسی داشته باشید.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب دورکاری بخوانید.

افزایش همکاری:

اگر کسب و کار شما دو کارمند یا بیشتر دارد، باید همکاری را در اولویت قرار دهید. از این گذشته، اگر گروه نتواند مانند یک تیم کار کند، داشتنش هم فایده ای ندارد. رایانش ابری، همکاری را به یک فرآیند ساده تبدیل می کند. اعضای تیم می توانند اطلاعات را به راحتی و ایمن در یک پلت فرم مبتنی بر ابر مشاهده و به اشتراک بگذارند. برخی از خدمات مبتنی بر ابر حتی فضاهای اجتماعی مشترکی را برای ارتباط کارکنان در سراسر سازمان شما فراهم می کنند، بنابراین علاقه و تعامل را افزایش می دهند. همکاری ممکن است بدون راه حل محاسبات ابری امکان پذیر باشد، اما هرگز به این آسانی و یا به این اندازه موثر نخواهد بود.

در مورد نرم افزار آرشیو اسناد الکترونیک بخوانید.

رایانش ابری