رایانش ابری و ۱۲ مزیت اصلی آن (بخش دوم)

  • صفحه اصلی
  • رایانش ابری و ۱۲ مزیت اصلی آن (بخش دوم)

زیرساخت‌های ابری و سیستم مبتنی بر ابر از فعالیت‌های زیست‌محیطی حمایت می‌کنند. پشتیبان خدمات مجازی به جای محصولات فیزیکی و سخت‌افزار هستند و ضایعات کاغذ را کاهش می‌دهند. کارایی انرژی را بهبود می‌بخشند، و (با توجه به اینکه به کارمندان اجازه می‌دهد از هر جایی با اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشند) انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با مسافران را کاهش می‌دهد. یک گزارش Pike Research پیش‌بینی کرد مصرف انرژی مرکز داده از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ به میزان ۳۱ درصد کاهش می‌یابد که بر اساس پذیرش رایانش ابری و سایر گزینه‌های داده مجازی است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

سیستم مبتنی بر ابر و ۱۲ مزیت اصلی آن

رایانش ابری و 12 مزیت اصلی آن

کنترل کیفیت:

در یک سیستم مبتنی بر ابر، تمام اسناد در یک مکان و در یک قالب ذخیره می شوند. با دسترسی همه به اطلاعات یکسان، می‌توانید یکپارچگی در داده‌ها را حفظ کنید. از خطای انسانی اجتناب کنید و سابقه روشنی از هر گونه تجدیدنظر یا به‌روزرسانی داشته باشید. برعکس، مدیریت اطلاعات در سیلوها می تواند منجر به ذخیره تصادفی نسخه های مختلف اسناد توسط کارکنان شود که منجر به سردرگمی می شود.

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

بازیابی بلایا:

یکی از عواملی که به موفقیت یک تجارت کمک می کند، کنترل است. متأسفانه، مهم نیست که سازمان شما چقدر فرآیندهای خود را تحت کنترل داشته باشد، همیشه چیزهایی وجود خواهند داشت که کاملاً خارج از کنترل شما هستند. در بازار امروز، حتی مقدار کمی از خرابی غیرمولد می تواند تأثیر منفی شدیدی داشته باشد. توقف در خدمات شما منجر به از دست رفتن بهره وری، درآمد و اعتبار برند می شود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

اما در حالی که ممکن است هیچ راهی برای جلوگیری یا حتی پیش‌بینی بلایایی که به طور بالقوه می‌تواند به سازمان شما آسیب برساند وجود نداشته باشد، کاری وجود دارد که می‌توانید برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبودی انجام دهید. خدمات و سیستم مبتنی بر ابر، بازیابی سریع داده ها را برای انواع سناریوهای اضطراری، از بلایای طبیعی تا قطع برق و … را فراهم می کند. در حالی که ۲۰٪ از کاربران ابری ادعا می کنند که بازیابی فاجعه در چهار ساعت یا کمتر انجام می شود، تنها ۹٪ از کاربران غیر ابری می توانند همین ادعا را داشته باشند. طی یک نظرسنجی اخیر، ۴۳ درصد از مدیران فناوری اطلاعات گفتند که قصد دارند در راه‌حل‌های بازیابی بلایای مبتنی بر ابر سرمایه‌گذاری کنند یا آن را بهبود ببخشند.

در مورد نرم افزار ارسال مراسلات بخوانید.

پیشگیری از ضرر:

اگر سازمان شما روی یک راه‌حل رایانش ابری سرمایه‌گذاری نمی‌کند، پس تمام داده‌های ارزشمند شما به طور جدایی‌ناپذیری به رایانه‌های دفتری که در آن زندگی می‌کند مرتبط است. این ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما واقعیت این است که اگر در محل، سخت افزار با مشکل مواجه می شود، ممکن است در نهایت داده های خود را برای همیشه از دست بدهید. این مشکل رایج‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. رایانه‌ها ممکن است به دلایل زیادی، از عفونت‌های ویروسی، خرابی سخت‌افزار مرتبط با سن، تا خطای ساده کاربر، دچار مشکل شوند. یا در بهترین حالت، می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد یا به سرقت برد (هر هفته بیش از ۱۰۰۰۰ لپ‌تاپ در فرودگاه‌های اصلی گم می‌شود).

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

اگر در فضای ابری نیستید، در خطر از دست دادن تمام اطلاعاتی هستید که به صورت محلی ذخیره کرده بودید. با این حال، با یک سرور مبتنی بر ابر، تمام اطلاعاتی که در فضای ابری آپلود کرده‌اید، ایمن باقی می‌ماند و به راحتی از هر رایانه‌ای با اتصال به اینترنت قابل دسترسی است. حتی اگر رایانه‌ای که به طور منظم از آن استفاده می‌کنید کار نکند.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

به روز رسانی خودکار سیستم مبتنی بر ابر:

برای کسانی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارند، هیچ چیز آزاردهنده تر از منتظر ماندن برای نصب به روز رسانی های سیستم نیست. برنامه‌های مبتنی بر فضای ابری به‌جای اینکه یک بخش فناوری اطلاعات را مجبور به انجام به‌روزرسانی دستی در سراسر سازمان کنند، به‌طور خودکار خود را تازه و به‌روزرسانی می‌کنند. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه پرسنل IT ارزشمندی می شود که برای مشاوره بیرونی IT صرف می شود. لیست  PCWorld نشان می دهد که ۵۰٪ از پذیرندگان ابر نیاز به منابع داخلی IT کمتری را به عنوان یک مزیت ابری ذکر کرده اند.

در مورد نرم افزار آرشیو اسناد الکترونیک بخوانید.

مزیت رقابتی:

در حالی که محبوبیت رایانش ابری در حال افزایش است، هنوز هم کسانی هستند که ترجیح می دهند همه چیز را محلی نگه دارند. این انتخاب آنهاست. اما انجام این کار آنها را در هنگام رقابت با کسانی که مزایای ابر را در اختیار دارند، عقب نگه می دارد. مطالعه اخیر Verizon نشان داد که ۷۷٪ از مشاغل احساس می کنند که فناوری ابری به آنها مزیت رقابتی می دهد و ۱۶٪ معتقدند این مزیت قابل توجه است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب اندروید بخوانید.

پایداری:

با توجه به وضعیت فعلی محیط زیست، دیگر برای سازمان‌ها کافی نیست که یک سطل بازیافت را در اتاق قرار دهند و ادعا کنند که نقش خود را برای کمک به سیاره زمین انجام می‌دهند. پایداری واقعی مستلزم راه حل هایی است که به اتلاف در هر سطحی از کسب و کار رسیدگی کند. میزبانی در فضای ابری سازگارتر با محیط زیست است و باعث کاهش ردپای کربن می شود.

سیستم مبتنی بر ابر