دورکاری و اهمیت نرم افزارهای مدیریتی

  • صفحه اصلی
  • دورکاری و اهمیت نرم افزارهای مدیریتی

سال ۲۰۲۰ تغییرات بی سابقه ای را در اقتصاد جهانی و زندگی کاری به ارمغان آورد. در ۱۱ مارس، سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی معرفی کرد و از دولت های سراسر جهان خواست تا این موضوع را جدی گرفته و انواع اقدامات سختگیرانه را در برابر اولین موج فوریت های بهداشت عمومی اعمال کنند. در این محتوا به طور خلاصه در مورد دورکاری و اهمیت نرم افزارهای مدیریتی صحبت می کنیم:

قرنطینه سراسری و شروع سیاست دورکاری

قرنطینه سراسری و شروع سیاست دورکاری

یکی از این اقدامات، قرنطینه سراسری می باشد که در بسیاری از کشورها اجرا شده است. هنگامی که قرنطینه عمومی اعمال می شود، به بخش عمده ای از نیروی کار گفته می شود که در خانه بمانند و از راه دور به کار خود ادامه دهند. این در صورتی است که عملکرد آنها اجازه می دهد.

سازمان هایی که قبلاً با کار از راه دور آشنا بودند و همچنین سازمان هایی که قبلاً کار از راه دور را امتحان نکرده بودند، کارکنان خود را به خانه فرستادند و شرایط را برای جامع ترین آزمایش دورکاری جمعی در تاریخ ایجاد کردند.

در مورد سامانه مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

همه گیری جهانی قطعاً تصویب شیوه های کار از راه دور توسط کارفرمایان را تسریع کرده است. در سناریویی مانند همه گیری جهانی COVID-19، ثابت شده است که دورکاری یک راه مهم برای اطمینان از تداوم کسب و کار است. مزایای دورکاری به طور خلاصه شامل موارد زیر می شود:

  • مدیریت رفت و آمد

  • تمرکز بهتر بر وظایف کاری 

  • دوری از حواس پرتی های دفتر کار

  • تعادل بین کار و خانواده 

کار از راه دور شامل برنامه کاری انعطاف پذیرتر برای کارکنان و آزادی کار از مکانی جایگزین و دور از محل کارفرما است. اما ممکن است خطراتی نیز وجود داشته باشد که پیش بینی آنها بسیار مهم است. مانند:

  • انزوا (به ویژه برای کسانی که تنها زندگی می کنند)

  • قطع ارتباط با همکاران

هدف این محتوا ارائه توصیه های عملی و کاربردی در مورد شرایط کار از راه دور برای کارکنان مختلف است.

نرم افزار های مدیریتی در زمان دورکاری

سیاست های دورکاری در زمان حاضر به گونه ای تصویب می شوند که هم کارمندان و هم کارفرمایان در یک برد دو طرفه قرار بگیرند. کارفرمایان تحت هر شرایطی می خواهند که امور مربوط به سازمان پیش برود. ناگفته پیداست کارکنانی که در منزل حضور دارند می توانند با تمرکز بیشتری انجام وظیفه کنند.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

در دوران همه گیری کرونا، اهمیت نرم افزار های مدیریتی و دورکاری بیش از پیش بر همگان مشخص شد. بدین ترتیب بسیاری از طراحان و تولید کنندگان نرم افزار های سازمانی بر آن شدند تا برنامه ایی طراحی و تولید کنند که با توجه به نیاز مدیران و در جهت پیشبرد سیاست های دورکاری باشد.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

شرکت پرشین سیستم هخامنش همواره تعهد، کیفیت پایدار، پشتیبانی قوی و رضایت مشتری را سرلوحه ارائه خدمات خود قرار داده است.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

این شرکت با درک چالش های سازمان ها و تجارت های مختلف به طراحی و تولید نرم افزارهای هوشمند، قدرتمند و همسو با نیاز های خاص مشتریان اقدام نمود. محصولات و خدمات ما برای پاسخگویی به هر نوع کسب و کاری آماده است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

اصول اولیه دورکاری

اصول اولیه دورکاری

کار از راه دور چیست؟ دورکاری معمولاً شامل کسانی می شود که بر روی پلتفرم یا در فضای مجازی کار می کنند.

تلفن های هوشمند، رایانه های لوحی، رایانه های لپ تاپ به عنوان یک کارگر مستقل تعریف می شوند. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) تحت شرایط ILO’s ILO’s Home و کامپیوترهای رومیزی شماره ۱۷۷ سال ۱۹۹۶، در مشاغلی که عمدتا در خانه کار هستند را می توان کار از راه دور طبقه بندی کرد.

کار از راه دور و تداوم دورکاری، بین کارفرمایان و کارگران، سیاست های دورکاری، تداوم تجارت باید با توافق داوطلبانه انجام شود.

همچنین دورکاری می تواند بخش مهمی از برنامه های کسب و کار باشد. در تصمیم گیری در مورد محل کار (در خانه کارمند یا جاهای دیگر) در دفتر یا محل کار معمول خود؛ ساعات کار یا برنامه مدیریان و کارمندان به طور هماهنگ می توانند تصمیم گیری کنند.

مانند: (شرایط آب و هوایی شدید، تروریسم، اپیدمی جهانی).

در مورد سامانه ارسال مرسولات پستی بخوانید.

در حالی که دورکاری اغلب برای دوره های زمانی محدود (به عنوان مثال یک یا دو روز در هفته) مورد استفاده قرار می گیرد، از بسیاری از کارکنان خواسته می شود تا در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا،دور از محل کار و تمام وقت انجام وظیفه کنند.

همه این کارگران و کارمندان، از جمله کارگران موقت و کارآموزان، که وظایف و فعالیت هایی را انجام می دهند که مطابق با مقررات دورکاری است، باید با توجه به خطرات بهداشتی واجد شرایط کار از راه دور در زمان بحران باشند. این محتوا بر دسته خاصی از کارکنان تمرکز نمی کند. اما هدف آن تا آنجا که ممکن است فراگیر است.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

دورکاری در زمان کرونا