نکات مهم در ارائه دهنده خدمات Cloud

اول از همه و مهمترین آن این است که، وقتی به دنبال یک ارائه دهنده خدمات ابری هستید، باید شرکتی را انتخاب کنید که نه تنها کسب و کار یا صنعت شما را بشناسد، بلکه آن را درک کند. ارائه دهنده مناسب مکان یابی می تواند نیازهای زیرساختی یک شبکه ابر خصوصی را تأمین کند و در عین حال دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات ابر عمومی را برای ایجاد یک معماری ابر ترکیبی فراهم کند که این انعطاف پذیری بی نظیری را ایجاد می کند.

در مورد نرم افزار کنترل ورود و خروج کارکنان بخوانید.

شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که در مورد استانداردها و پروتکل های امنیتی، خدمات ارائه دهنده چیست؟ اقدامات امنیتی جسمی چیست؟ اقدامات منطقی امنیتی چیست؟ و آنها چه مکانیزمی برای اطمینان از پایبندی به آن پروتکل ها در دست دارند؟ به همین ترتیب، اگر صنعت شما دارای استانداردهای انطباق است، می خواهید در مورد آن از قبل بدانید.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

نکات مهم در ارائه دهنده خدمات Cloud

توافق نامه سطح خدمات SLA

یکی دیگر از موارد ضروری بررسی توافق نامه سطح خدمات SLA است. ارائه دهنده شما از نظر تضمین ظرفیت، زمان پاسخگویی، در دسترس بودن و پشتیبانی، چه پیشنهادی ارائه می دهد. شما نمی خواهید منتظر بمانید تا یک قطعی یا مشکلی در سیستم ایجاد شود تا متوجه شوید که یکی از این عناصر پاسخگوی نیازهای شما نیست. همه ارائه دهندگان خدمات، این موارد را در SLA خود ارائه می دهند که کاملا استاندارد است. اما برخی از آنها این موارد را ارایه نداده و استانداردها را رعایت نمی کنند.

در مورد نرم افزار آنلاین حضورغیاب بخوانید.

دسترسی و کنترل از نظر توانایی تأمین نیازهای شما نیز مهم است. سیستم ارائه دهنده چگونه با سیستم شما ادغام می شود؟ چقدر شفافیت وجود دارد؟ از نظر نیازهای مشاغل و سیستم خود چقدر می توانید ورودی داشته باشید؟ اگرچه با استفاده از گزینه ابر عمومی، برخی از این موارد محدود خواهد شد. اما ضروری است بدانید که اگر با مشکلات عملکردی روبرو هستید، فرصتی برای ورود به سیستم وجود دارد.

در مورد نرم افزار ارسال بسته های پستی بخوانید.

اگر مشکلی نیز وجود داشته باشد، می خواهید این ورودی را داشته باشید. به همین دلیل، در نوع پشتیبانی ارائه دهنده خود بسیار دقیق باشید. ارائه تیکت مشکل چقدر آسان است؟ آنها چقدر به این مسائل پاسخگو هستند؟ روند حل چگونه است؟ به طور مشابه، بپرسید چه کسی پشتیبانی می کند؟ آیا یک تکنسین واجد شرایط پاسخ گوی نیاز شماست و یا یک سرویس تماس است که اطلاعات را ارسال می کند؟

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

مزایای مهم برای مدل فناوری ترکیبی همبستگی ابر (colocation-cloud)

مزایای مهم برای مدل فناوری ترکیبی همبستگی ابر (colocation-cloud)

انعطاف پذیری یکپارچه

همانطور که در بخش های قبلی مقاله توضیح دادیم، کلوکیشن و ابر می توانند به عنوان بخشی از یک مدل ابری ترکیبی با هم مستقر شوند و مدیریت برنامه های کارآمدتری را امکان پذیر کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک کسب و کار بخواهد سیستم های مهم ماموریت خود را در دیواره های مرکز محل سکونت خود اجرا کند. اما از یک محیط ابری برای توسعه و آزمایش استفاده کند. یک ارائه دهنده مکان یابی می تواند یک مسیر امن به فضای ابری ایجاد کند و به این کسب و کار اجازه می دهد برنامه ها و داده های لازم را به طور یکپارچه به ابر و از ابر منتقل کند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب دورکاری بخوانید.

مقیاس بزرگتر و پشتیبانی

بسیاری از ارائه دهندگان کالکشن علاوه بر فضا و توان، خدمات مدیریت شده متنوعی را ارائه می دهند. این؛ یک راه حل کل مرکز داده، برای مشاغل ایجاد می کند. آنها را به نیرو ، فضا و راه حل های جدید برای مقیاس زیرساخت ها در صورت لزوم به علاوه متخصص، پشتیبانی در محل برای مدیریت محیط بدون نیاز به پهنای باند از استعداد داخلی IT مجهز می کند. علاوه بر این، انتقال به یک مرکز همسان سازی می تواند به کاهش CapEx شما کمک کند و به طور همزمان از جدیدترین فن آوری های مرکز داده استفاده کنید.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات پستی بخوانید.

ارائه دهندگان مکان یابی همچنین خدمات ابری “قابل انفجار” به معنای بیشترین تخفیف را که یک اصطلاح است؛ به مشتریان ارائه می دهند. در مقابل سرمایه گذاری در قرارداد حداکثر سطح یک ساله، مشاغل توانایی استفاده و پرداخت هزینه خدمات ابر را دارند. این یک گزینه ابری مقرون به صرفه به مشاغل ارائه می دهد که می تواند متناسب با خواسته های آنها باشد و آنها را مجبور نمی کند همه زیرساخت های خود را به یکباره به ابر منتقل کنند.

کاهش خطر

یکی از بزرگترین مزایای colocation در مقایسه با انواع مختلف رایانش ابری، انطباق است. هماهنگی برای استقرارهای ابر با رعایت دقیق شرایط امنیتی و بسیاری از صنایع با مشکل روبرو است. ارائه دهندگان برتر مکان یابی که اغلب تحت سخت ترین استانداردهای صنعت دارای مجوز هستند، اگر قصد دارند زیرساخت ها را خارج از سایت خود منتقل کنند اما هنوز نگرانی های امنیتی یا انطباق دارند، colocation گزینه مناسبی برای آنها می باشد.

در مورد نرم افزار بایگانی الکترونیک اسناد بخوانید.

نحوه انتخاب مناسب ارائه دهنده مکان یابی

مدل فناوری ترکیبی مزایای بسیاری را به همراه دارد. اما شناسایی ارائه دهنده مناسب می تواند برای شرکت ها چالش برانگیز باشد. شاید بزرگترین چالش در انتخاب یک ارائه دهنده مشاغل، مقاومت در برابر اصرار برای نزدیک شدن به سرمایه گذاری به عنوان یک کالا باشد. ارائه دهنده مناسب مکان یابی می تواند چیزهای فراتر از صرف نیرو و فضا را ارائه دهد. یکپارچه سازی بدون درز با محیط های ابری موجود تنها یکی از مزایای بالقوه کار با ارائه دهنده مناسب است. برای مشاغل مهم است که به طور واضح الزامات فنی و تجاری را که سعی در برآورده ساختن دارند؛ تعریف کنند. سپس ارائه دهندگان بالقوه را بر اساس توانایی آنها در کمک به دستیابی به این اهداف ارزیابی کنند. از آنجا مقایسه قیمت ها، مجموعه ویژگی ها و گزینه های خدمات کاملاً آسان تر می شود.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب پرسنل بخوانید.

نکته اصلی این است که:

روند تحقیق خود را تا حد ممکن جامع و کامل کنید. تمام سناریوهای احتمالی، همه نیازهای احتمالی و چگونگی ارائه دهنده خدمات، پشتیبانی  و … را در نظر بگیرید.

رایانش ابری شیوه تجارت شرکت های سراسر دنیا را به طریقی تغییر داده است. البته بسیاری از مردم حتی متوجه آن نیستند. درک تفاوت بین انواع مختلف رایانش ابری و شناسایی مناسب بودن برای یک تجارت در حال رشد بسیار مهم است. خدمات ابری همچنان در حال تکثیر هستند. پس فرصت های جدیدی را برای شرکت هایی که به دنبال نوآوری و نتایج کسب و کار هستند، فراهم می کنند. اگر می خواهید از این نوآوری ها و فرصت ها استفاده کنید، ارائه دهنده ابر مناسب را انتخاب کنید.

 

انواع خدمات رایانش ابری