تفاوت های بین RPA و BPM چیست؟

سالهاست که فناوری های مدیریت فرآیند تجارت BPM  بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های تحول دیجیتال بوده است. اتوماسیون فرآیند رباتیک RPA به عنوان جدیدترین فناوری اتوماسیون در حال کسب محبوبیت است. زیرا مشاغل همیشه به دنبال فناوری های جدیدتر برای بهینه سازی فرایندهای تجاری خود هستند.

برای اکثر شرکت ها، دستیابی به تحول دیجیتال موفق یک روزه اتفاق نمی افتد. برعکس، این یک مسیر طولانی است. با این وجود، فناوری های مفیدی وجود دارد که می توانید برای تسریع در کل روند استفاده کنید.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بدانید.

اما تفاوت RPA با BPM چیست؟

در حالی که هر دو روش های RPA و BPM در نوع خود متفاوت هستند، مکمل یکدیگر نیز هستند و می توانند به شما کمک کنند تا تحول دیجیتال را به صورت یکپارچه در سراسر شرکت انجام دهید.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بدانید.

اتوماسیون فرآیند رباتیک RPA چیست؟

اتوماسیون فرآیند رباتیک RPA چیست؟

اتوماسیون فرآیند رباتیک RPA، به شما کمک می کند تا کارهای یکنواخت، معمول و زمان بر خودکار شود، و به نوبه خود تیم شما می تواند بر روی کارهای مهم و پیچیده تجاری تمرکز کند. این برنامه مستقل است و به رویدادهای سطح پایین، استفاده از صفحه کلید یا ماوس و محرک های مورد استفاده در وب متکی است.

در مورد نرم افزار حضورغیاب تحت وب بدانید.

با این حال، RPA بیشتر یک رفع نیاز سطحی است و هدف آن بهینه سازی فرایندها نیست. درعوض، این سیستم برای این است که فرایندها با جایگزینی به جای تلاشهای دستی انسان سریعتر انجام شوند.

در مورد نرم افزار ارسال مراسلات بدانید.

مدیریت فرآیند تجارت BPM چیست؟

مدیریت فرآیند تجارت BPM چیست؟

تمرکز BPM بر ساده سازی و بازسازی فرایندهای اساسی کسب و کار برای دستیابی به کارایی بالاتر است. BPM می تواند با تجزیه و تحلیل نحوه کار در سناریوهای مختلف شرکت، ایجاد پیشرفت، نظارت بر فرآیندهای تغییر یافته و ارائه بهینه سازی مداوم، فرایندهای تجاری را بهبود بخشد.

توجه به این نکته مهم است که BPM نه یک ابزار مدیریت وظیفه است و نه یک ابزار مدیریت پروژه. تمرکز BPM بر به کارگیری بهینه سازی فرآیندهای مداوم و تکراری است که از الگوی قابل پیش بینی پیروی می کنند.

در مورد نرم افزار حضورغیاب دورکاری بدانید.

بنابراین؛ این دو فناوری تفاوتهای اساسی زیادی دارند:

RPA

فن آوری: ربات های فناوری برای تکمیل وظایف rooncFton و زمانبر پیکربندی شده اند تا در وقت صرفه جویی کنند. همچنین کارمندان را قادر به تمرکز بر کارهای پیچیده تر و دارای اولویت بالاتر کنند.

تمرکز اولیه: این به حداقل رساندن تعداد کارهای دستی، تکراری و مبتنی بر قانون است که نیازی به تصمیم گیری پیچیده ندارند.

تلاش توزیع: ابزارهای RPA به تلاش کمتری نیاز دارند زیرا می توانند در برنامه ها و فرآیندهای موجود سازمان شما به طور یکپارچه اجرا شوند.

تأثیر تجاری: RPA به سرعت و فوری انجام می شود. اما پیاده سازی های RPA ممکن است همیشه مشکلاتی را که در فرآیندهای کسب و کار شما ایجاد می شود برطرف نکنند.

BPM

فرآیند را برای از بین بردن گلوگاه ها و دستیابی به چرخه های کوتاه تر تعریف و ساده می کند.

طراحی مجدد و اصلاح فرآیند تجارت برای افزایش کارایی و بهره وری در کل شرکت را فراهم می کند.

BPM به شما کمک می کند تا فرایندهای حرفه ای کسب و کار خود را تغییر دهید.

BPM  بهره وری بالاتر و کاهش هزینه را با بازدهی بالا و بلند مدت فراهم می کند. زیرا سازگار و قابل ادغام است.

در مورد نرم افزار کنترل ورود وخروج پرنسل بدانید.

چگونه از RPA و BPM استفاده کنیم؟

چگونه از RPA و BPM استفاده کنیم؟

RPA  بیشتر در سیستم های قدیمی استفاده می شود که توسط مشاغل کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که فرآیندهایِ با داده های زیاد خودکار می شوند، می توانید فوراً تأثیر مستقیم تجارت در پس انداز هزینه، کارایی و خطرات را مشاهده کنید. با این وجود، هنوز هم می توان از RPA برای کارهای معمول استفاده کرد. کارهایی که شامل هیچ استدلال پیچیده یا تصمیم گیری نمی شود.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب آنلاین بدانید.

در مقایسه با RPA ، BPM برای اتوماسیون کامل فرایندهای پایان به پایان استفاده می شود. BPM می تواند این کار را به صورت زیر انجام دهد:

  • تعیین کلیه وظایف اداری مورد نیاز فرآیند

  • طرح کلی کلیه گردش کارها

  • تجزیه و تحلیل مناطقی که جریان کار می تواند بهینه شود

  • تغییر روند کار برای تأثیرگذاری بیشتر آنها

در مقایسه با RPA که تنها می تواند یک فرآیند را بصورت خودکار در یک زمان انجام دهد، BPM می تواند به جریانهای کل کار و چندین فرآیند کمک کند تا احتمال خطاهای دستی را کاهش داده و کارایی کلی را افزایش دهد.

در مورد نرم افزار بایگانی الکترونیک اسناد بدانید.

چگونه یک انتخاب درست انجام دهیم؟

درک صحیح هر دو نوع RPA و BPM قطعاً می تواند به شما کمک کند در مورد فناوری مناسب برای پروژه اتوماسیون خود تصمیم بگیرید.

هنگامی که نیاز دارید فرآیندهایی را تغییر دهید که مرتباً تغییر نخواهند کرد و نیازی به ادغام ندارند، باید RPA را انتخاب کنید. BPM باید به طور عمده برای فرآیندهای انسان محور یا فرایندهایی که نیاز به ادغام شخص ثالث دارند استفاده شود.

استقرار همزمان RPA و BPM می تواند به شما کمک کند. تا یک بستر قدرتمند ایجاد کنید که از تحول دیجیتال در سراسر سازمان شما پشتیبانی کند. به عنوان مثال، هنگامی که از BPM برای اتوماسیون کل فرآیند کسب و کار استفاده می کنید، می توانید برای یک یا دو مرحله از فرآیند مبتنی بر قانون از RPA استفاده کنید.

با این حال، اگر می خواهید تنها یک گزینه را انتخاب کنید، BPM انتخاب درستی خواهد بود. زیرا فناوری بسیار قدرتمندتری است که می تواند تجارت شما را به سمت تحول دیجیتال موفق سوق دهد.

مدیریت