برچسب حمل و نقل و اندازه بار

تعریف برچسب حمل و نقل و اندازه چیست؟ یک قطعه کوچک از اسناد که تمام اطلاعات لازم در مورد محموله را پوشش می دهد، برچسب حمل و نقل نامیده می شود. اگرچه کوچک هستند، اما بی اهمیت نیستند. برچسب های حمل و نقل از طریق فرآیند لجستیک و مدیریت حمل و نقل کمک می کنند. از نام و آدرس فرستنده تا ردیابی محصول، همه چیز در برچسب حمل و نقل درج شده است.

انواع مختلفی از برچسب های حمل و نقل وجود دارد و شرکت حمل و نقل تصمیم می گیرد که کدام برچسب برای بسته (های) آنها مناسب است. همچنین در مورد مزایا و اشتباهات رایجی که با تهیه برچسب حمل و نقل انجام می شود آشنا شوید.

در مورد نرم افزار مدیریت ارسال مرسولات بخوانید.

فرم گمرکی یا فاکتور تجاری

برچسب حمل و نقل و اندازه

فاکتورهای تجاری نوعی سند قانونی است که توسط فروشنده به خریداران ارائه می شود. همچنین نوعی قرارداد بین دو طرف محسوب می شود. یک فاکتور تجاری با یک لیست پیش فرم یا یک لیست بسته بندی ارائه می شود. همچنین، باید از سه عنصر یا عنوان بسیار مهم تشکیل شود.

با همه اطلاعاتی که در یک فاکتور تجاری درج شده است، تفاوت بین فاکتور تجاری و لیست بسته بندی و لیست پروفرما را بدانید. تمام جزئیات دقیق که برای فاکتور تجاری ضروری است.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

بارنامه

به عنوان یکی از اسناد ضروری مورد نیاز برای تجارت بین المللی برچسب گذاری شده است. این به عنوان یک سند قانونی بین دو طرف، حامل و فرستنده عمل می کند. این سند مهم است. زیرا به شرایط مرسوله و اطلاعات پرداخت دلالت دارد.

همچنین به این ترتیب رابطه بین صادرکننده و فرستنده بسیار شفاف و روشن است. دو نوع بارنامه وجود دارد: بارنامه قابل معامله و بارنامه غیر قابل معامله. جدای از این، بارنامه ها بر اساس روش اجرا و نحوه عملکرد تقریباً ۱۶ طبقه بندی دارند.

اطلاعات خود را در مورد تمام اسنادی که یک بارنامه باید داشته باشد، افزایش دهید.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

قبض حمل و نقل

قبض حمل و نقل

آیا به قبض حمل و نقل نیاز دارید یا خیر؟ قبض حمل و نقل اغلب با بارنامه اشتباه می شود. صورتحساب حمل و نقل عمدتاً بر شخص یا شرکت ارسال کننده محموله و هزینه محموله یا حمل و نقل متمرکز است. این به عنوان یک سند قانونی عمل نمی کند. اما به طور گسترده برای اهداف داخلی یا برای اهداف حسابداری استفاده می شود.

چرا قبض حمل و نقل مهم است؟

زیرا به سازماندهی امور حمل و نقل شما کمک می کند، تمام اطلاعات مربوط به حمل و نقل شما را پوشش می دهد، به برنامه ریزی کمک می کند. صورت‌حساب‌های حمل‌ونقل بر خلاف سایر اسناد مدیریت حمل‌ونقل معمولاً فرمت ثابتی ندارند.

در مورد نرم افزار مدیریت ارسال مرسولات پستی بخوانید.

بیمه حمل و نقل

هنگامی که یک محموله به مقصد می رود، فروشنده همیشه نگران شکستن، آسیب دیدن یا گم شدن چیزی در حمل و نقل است. بهترین راه برای جلوگیری از این نگرانی ها، درخواست بیمه حمل و نقل است. به این ترتیب، شما امنیت دارید.

در ضمن حمل کالا، داشتن بیمه نامه الزامی است که به آن مسئولیت حمل کننده می گویند. اما، کل ارزش حمل و نقل را پوشش نمی دهد. بنابراین، همیشه به دنبال بیمه حمل و نقل بروید، حتی اگر آن را تحت پوشش یک مسئولیت حامل هستید. بیمه حمل و نقل همه نوع خطرات را پوشش می دهد و بیش از آن مزایای متعددی را ارائه می دهد. همچنین، تضمین بیمه حمل و نقل چندان دشوار نیست. فقط باید مدارک خاصی در دست داشته باشید.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

لیست بسته بندی و فاکتور

لیست بسته بندی سندی است که تمام کالاهای قرار داده شده در محموله را ذکر می کند. این برای اهداف داخلی استفاده می شود که عمدتاً در مدیریت حمل و نقل استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که لیست و محصولی که دریافت کرده اند مطابقت کامل دارند. به این ترتیب، هر دو، فرستنده و فروشنده، در یک صفحه قرار دارند.

لیست بسته بندی مهم است. زیرا می توان از آن برای ردیابی کالاهای شما و اطلاع از وضعیت دقیق استفاده کرد. اگرچه یک برگه بسته بندی مانند یک سند به نظر می رسد، اما شامل تقریباً ۱۲ اطلاعات ضروری است که باید پوشش داده شوند. همچنین، لیست بسته بندی به عنوان مدرکی برای تحویل کالا به شرکت حمل و نقل عمل می کند. در حال حاضر، لیست بسته بندی و فاکتور ممکن است شبیه به هم به نظر برسند. اما بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

در مورد نرم افزار مدیریت ارسال مرسولات بخوانید.

حمل و نقل