انواع مختلف حمل و نقل چیست؟

انواع مختلف حمل و نقل چیست؟ برای درک آسان شرکت های حمل و نقل و شرکت هایی که می خواهند کالاهای خود را ارسال کنند، ارسال مرسولات را می توان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد. بنابراین، همه ما می دانیم که ارسال تنها به معنای ارسال کالا از طریق کشتی نیست. همچنین شامل حمل و نقل کالا از طریق راه آهن، جاده، کشتی و هوایی است. اما همه این ها در انواع روش ارسال گنجانده شده است.

در مورد نرم افزار مدیریت ارسال مرسولات بخوانید.

در اینجا وقتی صحبت از محموله می شود، منظور انواع محموله ها نیز هست. به عنوان مثال، پاکت نامه یا جعبه های بزرگ. محموله ها از یک پاکت سند کوچک تا یک کانتینر با اندازه کامل متغیر است. اما، اول از همه. بگذارید هر دو را نام ببریم:

  • انواع حمل و نقل

  • انواع بار

حمل و نقل از طریق راه آهن، جاده، هوایی و دریایی

حمل و نقل از طریق راه آهن، جاده، هوایی و دریایی

حمل و نقل محموله یکی از راه های اصلی رونق اقتصاد تجاری است که به طور غیرمستقیم با رونق اقتصاد جهان نیز مرتبط است. بنابراین، این محموله های باری بسیار مهم هستند. همچنین، با در نظر گرفتن اقتصاد، ارسال از طریق راه آهن و جاده از محبوب ترین روش ها هستند. زیرا ماهیت اقتصادی دارند. انواع مختلفی از ارسال مانند ریلی، جاده ای، پرواز هوایی و کشتی (دریایی) وجود دارد.

حمل و نقل ریلی یکی از قدیمی ترین روش های ارسال است. اولین بار در قرن هجدهم معرفی شد و از آن زمان تاکنون وجود دارد. سریع، مقرون به صرفه و کارآمدتر است. ارسال ریلی برای حمل کالاهایی مانند: مصرفی، کالاهای خطرناک، محموله های ویژه، محموله های نظامی و غیره محبوب هستند. اجازه دهید لیست کامل را در اینجا مرور کنیم و با مزایا و معایب، انواع ارسال ریلی و مقایسه با حمل و نقل جاده ای آشنا شویم.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیکی اسناد بخوانید.

ارسال مرسولات جاده ای از روزهای پایاپای وجود داشته است. و حتی در حال حاضر، پس از چندین دهه، ارسال جاده ای هنوز مد است. این فقط به این دلیل است که به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه است. شما به راحتی می توانید انواع کامیون ها را به راحتی انتخاب کنید. همچنین، هزینه عملیات و هزینه های نگهداری آنها نسبت به هر نوع ارسال دیگری کمتر است. برخی از اقلام ارسال شامل کالاهای یخچال دار، اتومبیل، کامیون های نیمه تریلر، کامیون های جامبو و بسیاری موارد دیگر است. بیایید با هم مزایای ارسال جاده ای، نکات قابل توجه، انواع ارسال جاده ای و مقایسه با حمل و نقل ریلی را بیاموزیم.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

ارسال هوایی اولین بار در سال ۱۹۱۰ با حمل ۲۰۰ پوند ابریشم برای افتتاح یک فروشگاه انجام شد. در دوران مدرن، ارسال مرسولات هوایی به طور گسترده توسط شرکت های سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت های حمل و نقل مانند FedEx، DHL و UPS از اولین کسانی بودند که حمل و نقل هوایی مدرن را فتح کردند. همچنین FedEx اولین شرکتی بود که سیستم ردیابی را با ارسال نرم افزار ردیابی به تمامی مشتریان خود یکپارچه کرد. درباره حمل و نقل هوایی، اندازه های مختلف بسته ها، مزایا و معایب حمل و نقل هوایی و استفاده از نرم افزار ارسال مناسب بیشتر بدانید.

در مورد نرم افزار مدیریت ارسال مرسولات پستی بخوانید.

حمل و نقل دریایی به چندین دهه قبل باز می گردد. پادشاهان تجارت سفر و حمل و نقل را از طریق کشتی انجام می دادند. در سال های پیش رو، خیلی چیزها تغییر کرده است. نوع کشتی ها، مسیرهای رفت و آمد، انواع کالاها و غیره تغییرات شدیدی داشته است. انواع مختلفی از کشتی های باری نیز وجود دارد.

Dropshipping

اکثر خرده فروشان آنلاین از dropshipping برای شروع حرفه کارآفرینی خود استفاده می کنند. در اینجا، خرده‌فروش مجبور نیست کالایی را ذخیره یا خریداری کند. آنها به سادگی باید محصولات را به بازار عرضه کنند. اکثراً فروشندگان در فضای مجازی از روش dropshipping استفاده می کنند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

عوامل زیادی برای نهایی کردن شریک dropshipping مناسب در نظر گرفته می شود. از آنجایی که تامین کنندگان جعلی زیادی وجود دارد، شناسایی تامین کنندگان صحیح ضروری است.

حمل و نقل