ابر خصوصی و ابر ترکیبی

در این مقاله با ابر خصوصی و ابر ترکیبی آشنا می شوید. همچنین در مورد جوانب مثبت و منفی هر کدام از این موارد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب کلاس اندروید بخوانید.

ابر خصوصی

ابرهای خصوصی معمولاً توسط یک سازمان واحد مورد استفاده قرار می گیرند. یک ابر کاملاً داخلی، ممکن است راه حل ارجح برای مشاغل با الزامات نظارتی بسیار محدود باشد. هرچند ابرهای خصوصی که از طریق یک شرکت ارائه دهنده مکان یابی اجرا می شوند، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. کاربران مجاز می توانند از هر جایی به داده های خود در ابر خصوصی دسترسی داشته باشند. از آن استفاده کرده و آن را ذخیره کنند. دقیقاً مانند آنچه که می توانند با یک ابر عمومی داشته باشند. تفاوت این است که هیچ کس دیگری نمی تواند به آن منابع محاسباتی دسترسی پیدا کرده یا از آنها استفاده کند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

جوانب مثبت و منفی خدمات ابر خصوصی

ابر خصوصی و ترکیبی

اگر کنترل محیط ضروری است، همانطور که مقررات امنیتی سختگیرانه ای به دلیل صنعت وجود دارد، راه حل های خصوصی ابری، هم امنیت و هم کنترل را ارائه می دهند. کنترل اضافی ارائه شده توسط یک ابر خصوصی محدود کردن دسترسی به دارایی های ارزشمند را آسان تر می کند. اطمینان می دهد که یک شرکت قادر خواهد بود هر زمان که بخواهد داده ها و برنامه های خود را به هرجایی که بخواهد انتقال دهد. علاوه بر این، از آنجا که ابر خصوصی توسط یک فروشنده خارجی کنترل نمی شود، خطر ایجاد تغییرات ناگهانی در کل زیرساخت های شرکت وجود ندارد. یک راه حل خصوصی ابری نیز تحت تأثیر خرابی سیستم یک ارائه دهنده ابر عمومی قرار نمی گیرد. با این حال، شما پشتیبانی فنی ارائه شده و همچنین بازیابی آنها در برابر بلایا را دریافت می کنید.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب آنلاین بخوانید.

مزایای مرتبط با یک ابر خصوصی هزینه دارد. شرکتی که صاحب ابر است؛ هم مسئولیت نرم افزار و هم زیرساخت ها را بر عهده دارد. بنابراین، ابرخصوصی را نسبت به ابر عمومی به صرفه تر می کند. به علاوه، ابرهای خصوصی از قابلیت انعطاف پذیری ابرهای عمومی برخوردار نیستند. فقط با افزودن سخت افزار و ظرفیت ذخیره سازی بیشتر می توان ایم مزیت را به آنان افزود. اما در صورت نیاز به تجارت، مقیاس گذاری سریع عملیات یا صرفه جویی در آن دشوار خواهد بود.

ابر ترکیبی

ابر خصوصی و ترکیبی

به زبان ساده، ترکیب ابرهای عمومی با ابرهای خصوصی هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که امکان تعامل یکپارچه دو سیستم عامل را فراهم می کنند. به این ترتیب داده ها و برنامه ها از یکی به دیگری در رفت و آمد هستند. این یک راه حل مناسب برای مشاغل یا سازمانی است که به هر دو گزینه نیاز دارد و معمولاً به صنعت و اندازه بستگی دارد.

دو نوع معمول از این نوع معماری ابر وجود دارد. Cloudbursting از یک ابر خصوصی به عنوان ابر اصلی خود استفاده می کند. داده ها را ذخیره می کند و برنامه های اختصاصی را در یک محیط امن قرار می دهد. با این وجود، وقتی تقاضای خدمات افزایش می یابد، زیرساخت های خصوصی ابری توانایی ادامه کار را ندارند. در اینجا ابر عمومی وارد می شود. یک مدل ابر پراکنده از منابع محاسباتی ابر عمومی برای تکمیل ابر خصوصی استفاده می کند. این به این شرکت اجازه می دهد تا بدون نیاز به خرید سرورهای جدید یا سایر زیرساخت ها، میزان افزایش ترافیک را مدیریت کند.

در مورد نرم افزار ارسال مراسلات بخوانید.

نوع دوم مدل ابر ترکیبی نیز اکثر برنامه ها را اجرا می کند و داده ها را در یک فضای ابری خصوصی نگهداری می کند. اما برنامه های غیر مهم را به یک ارائه دهنده ابر عمومی برون سپاری می کند. این چیدمان برای سازمانهایی که نیاز به دسترسی به ابزارهای تخصصی توسعه مانند: Adobe Creative Cloud، نرم افزار اساسی بهره وری مانند: Microsoft Office 365  یا سیستم عامل های CRM  مانند: Salesforce دارند، معمول است. معماری چند ابر اغلب در اینجا استفاده می شود. به این ترتیب چندین ارائه دهنده خدمات ابری را برای پاسخگویی به انواع مختلف نیازهای سازمانی در بر می گیرد.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

جوانب مثبت و منفی خدمات ابر ترکیبی

ابر خصوصی و ابر ترکیبی

مزیت اصلی مدل ابر ترکیبی توانایی آن در تأمین قدرت محاسباتی مقیاس پذیر یک ابر عمومی با امنیت و کنترل یک ابر خصوصی است. داده ها را می توان با خیال راحت در پشت فایروال ها و پروتکل های رمزگذاری ابر خصوصی ذخیره نمود. سپس در صورت لزوم؛ به صورت امن، در یک محیط ابر عمومی منتقل کرد. این امر به ویژه در عصر تجزیه و تحلیل داده های کلان، هنگامی که صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی باید به مقررات دقیق حریم خصوصی داده ها پایبند باشند و یا در عین حال از الگوریتم های پیچیده مجهز به هوش مصنوعی (AI) برای بدست آوردن بینش عملی از انبوه داده های غیر ساختاری استفاده می کنند، بسیار مفید است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب دورکاری بخوانید.

همچنین به دلیل ترکیب دو مدل ابر، می تواند مقرون به صرفه باشد. گرچه باید هزینه اولیه برای ابر خصوصی در نظر گرفته شود. مقیاس پذیری و رشد را می توان در ابر عمومی انجام داد و در صورت لزوم، این هزینه ها می توانند بعداً جبران شوند.

در آخر، لازم به ذکر است که شما می خواهید با یک ارائه دهنده خدمات که دارای تجربه قابل توجهی در مدل ابر ترکیبی است کار کنید. زیرا احتمال بالقوه عملکرد و امنیت وجود دارد که به ارتباط دو سرور مختلف (دولتی و خصوصی) نیاز دارد و بعد ازآن می توانید داده ها را به اشتراک بگذارید.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب اندروید بخوانید.

ابر خصوصی و ترکیبی