ابر ترکیبی در مقابل چند ابر: کدام یک برای شما مناسب است؟

  • صفحه اصلی
  • ابر ترکیبی در مقابل چند ابر: کدام یک برای شما مناسب است؟

در این مقاله با ابر جامعه و مدل چند ابری آشنا می شوید. همچنین در مورد جوانب مثبت و منفی هر کدام از این موارد، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

Cloud Community

ابر جامعه Cloud Community

ابر جامعه یا Cloud Community اگرچه به طور معمول به عنوان سه مدل دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد، یک پلت فرم مشترک و چند مستاجر است که توسط چندین سازمان مجزا برای به اشتراک گذاشتن برنامه های یکسان استفاده می شود. کاربران معمولاً در همان صنعت یا زمینه مشابه کار می کنند و نگرانی های مشترکی از نظر امنیت، انطباق و عملکرد دارند.

در حقیقت، ابر جامعه یک ابر خصوصی است که تقریباً مانند ابر عمومی کار می کند. سیستم عامل خود به صورت خصوصی، یا در یک مرکز داده یا در محل، مدیریت می شود. سپس کاربران مجاز در آن محیط تقسیم بندی می شوند. این استقرارها معمولاً توسط سازمان های دولتی، سازمان های بهداشتی، شرکت های خدمات مالی و سایر جوامع حرفه ای استفاده می شود.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب کلاس اندروید بخوانید.

جوانب مثبت خدمات Cloud Community

مانند سایر مدل ها، مقیاس پذیری یک مزیت است . البته با توجه به هزینه ای که می تواند در بین سازمان ها تقسیم شود. بعلاوه، به دلیل نیازهای مشترک امنیتی، سازمان ها آسئده خاطر هستند و می دانند که این مدل با هر مقررات صنعتی مطابقت دارد. همچنین نظارت بر این امر به نفع همسایگان “دیجیتال” آنها نیز است. به همین ترتیب، تصمیم گیری در مورد تغییر در سیستم ها به صورت مشارکتی است و از بسیاری جهات اطمینان می یابد که بهترین تصمیمات به نفع گروه گرفته می شود.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

حتی با وجود فضای مشترک، سیستم بسیار انعطاف پذیر باقی می ماند. سازمان های فردی قادر به تنظیم کنترل دسترسی هستند و به سیستم اجازه می دهد تا با خواسته های یک سازمان سازگار شود و در صورت لزوم منابع را جابجا کند.

جوانب منفی خدمات Cloud Community

ابر جامعه یا Cloud Community متأسفانه با یک نقطه ضعف همراه است. فضای ذخیره سازی و پهنای باند مشترک می تواند اولویت بندی و عملکرد را با تنظیم سرورها بر اساس خواسته ها، ایجاد کند. از آنجا که فضای ذخیره سازی مشترک است، امنیت داده می تواند نگران کننده باشد. این به دلایل برای اکثر مشاغل کاربردی ندارد. البته مورد ذکر شده مربوط به مشکلات احتمالی است.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب آنلاین بخوانید.

مدل چند ابری چیست؟

مدل چند ابری چیست؟

در بعضی موارد، یک ابر عمومی برای تأمین نیازهای محاسباتی یک سازمان کافی نیست. آنها در عوض به چند ابر تبدیل می شوند. یک مثال ترکیبی پیچیده تر که ترکیبی از یک ابر خصوصی با چندین سرویس ابر عمومی است. در حالی که یک مدل ترکیبی همیشه از یک مدل عمومی و خصوصی تشکیل شده است، یک محیط چند ابره به تناسب موارد کمی متفاوت است. در این ترتیب، زیرساخت IT سازمان از چندین ابر عمومی و از چندین ارائه دهنده تشکیل شده است. اگرچه ممکن است از طریق یک شبکه تعریف شده توسط نرم افزار به آن ابرها دسترسی داشته باشد. یک ابر خصوصی قطعاً می تواند بخشی از یک معماری چند ابر باشد. اما معمولاً بیشتر از نمونه های عمومی خود جدا است.

در مورد نرم افزار ارسال مراسلات بخوانید.

هدف از مدل چند ابری چیست؟

هدف از مدل چند ابری چیست؟

هدف از یک مدل همه کاره بودن و تخصص است. به عنوان مثال، در سازمان های سطح سازمانی، هر بخش نیازهای یکسانی ندارد. به عنوان مثال:

یک بخش بازاریابی به انواع مختلفی از ابزارهای رایانش نسبت به یک بخش تحقیقاتی یا منابع انسانی نیاز دارد. بجای تلاش برای ایجاد یک راه حل متناسب با همه، شرکت ها می توانند از بین ارائه دهندگان عمومی موجود یکی را انتخاب کنند تا اطمینان حاصل شود که هر بخش راه حلی برای نیازهای خاص آنها دارد.

مدل های چند ابری نیز اطمینان خاطر را ارائه می دهند. زیرا سازمان ها را فقط به یک ارائه دهنده اختصاص نمی دهد. این می تواند باعث کاهش هزینه ها و افزایش انعطاف پذیری در طولانی مدت شود. استقرارهای چند ابر به سازمان ها امکان می دهد چندین هدف را همزمان انجام دهند. بدون اینکه بخواهند زیرساخت های موجود خود را کاملاً گسترش دهند یا تجدید نظر کنند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

ابر ترکیبی در مقابل چند ابر: کدام یک برای شما مناسب است؟

ابر ترکیبی در مقابل چند ابر: کدام یک برای شما مناسب است؟

تمایز کلیدی که باید در خاطر داشته باشید این است که:

مدل های چند ابری شامل استفاده از محیط های جداگانه برای انجام کارهای جداگانه هستند. اگر سازمانی به زیرساخت های فناوری اطلاعات خود نیاز دارد تا بتواند تقاضاهای متناقض بخش های مختلف را برآورده سازد، پس احتمالاً باید به دنبال استقرار چند ابر باشد. تیم فروش ممکن است به ویژگی های CRM ارائه شده توسط یک ارائه دهنده ابر خاص نیاز داشته باشد. در حالی که برنامه نویسان نرم افزار ممکن است از انواع مختلف محاسبات که ظرفیت ذخیره سازی و پردازش بالاتری را ارائه می دهند، طرفداری کنند.

سازمانهای بزرگی که دارای بخش هایی در “سیلوهای” جداگانه هستند، معمولاً در می یابند که راه حل های چند ابر بیشتر نیازهای تجاری آنها را برطرف می کند. در سطح اجرایی، CIO ها کارآیی هزینه و همه کاره بودن استراتژی های چند ابری را جذاب می دانند. زیرا به آنها این قدرت را می دهد تا از ارائه دهندگان در برابر یکدیگر برای کاهش هزینه های فناوری اطلاعات استفاده کنند. همچنین به آنها کمک می کند تا درصدی از استقلال را حفظ کنند که از آنها در برابر هرگونه تغییر ناگهانی که ممکن است یک فروشنده ابر بر روی آنها ایجاد کند، محافظت کند. زیرا سازمان قبلاً در آن ثبت شده و همه ی آنها به یک سیستم عامل وابسته هستند.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب دورکاری بخوانید.

مرایای ابر ترکیبی در سازمان ها

مرایای ابر ترکیبی در سازمان ها

از طرف دیگر، مدل های ابر ترکیبی مزایای زیادی را ارائه می دهند. از آنجا که آنها فقط شامل اتصالات بین دو محیط هستند، تنظیم و مقیاس آنها آسان تر است. سازمان ها می توانند در معرض تهدیدهای امنیتی بالقوه قرار بگیرند. اما با استفاده از ابر خصوصی برای قرار دادن داده های حساس و اجرای برنامه های پیش رو در ابر عمومی، می توانند مراقب فعالیت های خود باشند. از آنجایی که خدمات محاسبات ابری عمومی را می توان با الگوی “پرداخت هزینه آنچه که استفاده می کنید” ارائه داد، ابرهای ترکیبی می توانند هزینه کلی فناوری اطلاعات را کاهش دهند. در حالی که همچنان به شرکت ها امکان می دهند قدرت پردازشی را در صورت نیاز، مقیاس بندی کنند.

از آنجایی که یک مدل هیبریدی بیشتر ساخته شده است تا نیازهای خاص یک سازمان را تأمین کند، به تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات امکان کنترل بیشتر بر استقرار آنها را می دهد. این سطح از سفارشی سازی می تواند برای شرکتهای کوچکتر که ایده کاملاً واضحی از نیازهای زیرساخت های خود دارند بسیار ارزشمند باشد و باید برای ارائه خدمات برتر بهینه شود.

در مورد نرم افزار حضور و غیاب اندروید بخوانید.

مرایای ابر ترکیبی در سازمان ها