ترک کار کارمندان؛ استراتژی برای رسیدگی به پرونده های ترک کار

Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image Virtuf-Image

ترک کار کارمندان؛ استراتژی برای رسیدگی به پرونده های ترک کار

ترک کار کارمندان تهدیدی سازمانی است که نه تنها بر بهره وری تاثیر می گذارد، بلکه نمونه ای منفی برای دیگران نیز می باشد. در صورتی که با ترک کار غیر منتظره کارمندان به طور حرفه ای و سختگیرانه برخورد نشود، کارمندان ممکن است سیاست  های ترک کار سازمانی را نادیده بگیرند.

ترک کار کارمندان چیست؟

ترک کار کارمند، به عبارت دیگر، عملی است که یک کارمند بدون اجازه محل کار خود را ترک می کند یا حاضر نمی شود. هنگامی که یک کارمند برای مدت طولانی یا به طور دائم غیبت می کند، می تواند جریان کار را مختل کند. بهره وری را کاهش دهد و مشکلاتی را برای سایر کارمندانی که باید آن را پر کنند، ایجاد می کند. طبق گزارش اداره آمار کار، ۳٫۲ درصد از کارگران تمام وقت دستمزد و حقوق کار را از دست داده اند.

اگرچه روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در پاسخ به کارکنانی که به طور غیر منتظره از شغل خود استعفا می‌دهند، در پیش بگیرید، ابتدا باید دلایل آن را شناسایی کنید. کارکنانی که به طور غیرمنتظره و بدون اخطار خارج می شوند، در صورت بروز مشکل در محل کار، باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: پیاده سازی و مدیریت سیاست های زمان استراحت کارمندان

بیایید چند استراتژی برای رسیدگی به پرونده های ترک کار کارکنان را بررسی کنیم:

چگونه باید با فراری برخورد کرد؟

هنگام برخورد با فرار کارکنان، باید محتاط و استراتژیک باشید. کارفرمایان موظفند قوانین کار را رعایت کنند و با کارگرانی که از شغل خود فرار می کنند رفتار منصفانه داشته باشند.

تعیین وضعیت کارمند مفقود شده و تأیید اینکه آنها واقعاً ترک کار کرده اند قبل از هر اقدامی بسیار مهم است. کارفرمایان می توانند کارگران را با استفاده از نرم افزاری مانند برنامه حضور و غیاب ابری پرشین که دارای قابلیت GPS است، ردیابی کنند. این ویژگی امکان ردیابی دقیق زمان و حضور و غیاب را فراهم می کند. همچنین یک رکورد واضح از غیبت و حضور کارکنان را ارائه می دهد.

بنابراین، پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت کارمند با نرم افزار کارکرد پرسنل پرشین می‌تواند به شما در تشخیص و اطمینان از رسیدگی به حوادث ترک واقعی کارکنان کمک کند. پس از اطمینان می توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: سوالات رایج درباره مدیریت حضورغیاب کارمندان

ترک کار کارمندان چیست؟

با فردی که کار را ترک کرده در تماس باشید

برقراری ارتباط با کارمندی که از محل کار رفته است اولین قدم برای یافتن راه حل است. برای اینکه بفهمید چرا کارمند از کار ناپدید شده است، باید با آنها صحبت کنید. اگر آنها واقعاً بهانه  قابل قبولی برای از دست دادن کار خود دارند، باید آنها را تشویق کنید که به کار خود بازگردند.

سعی کنید از طریق تلفن با کارمند تماس بگیرید تا علت ناپدید شدن آنها را بیابید. پس از در نظر گرفتن نگرانی‌هایشان، به آن‌ها اطلاع دهید که در محل کار از آنها چه انتظاری می‌رود.

بیشتر بخوانید: سرقت زمان کارمندان؛ راهنمای جامع برای جلوگیری از دزدی زمان در سال ۲۰۲۴

پوشش غیبت کارکنان به بیش از نیمی از اضافه کاری نیاز دارد

با ابراز همدردی و شفقت نسبت به وضعیت کارمند، ضمن بیان اینکه ترک کار کارمند غیرقابل قبول است. در صورت همکاری و واکنش خوب کارمند می توان راه حل هایی برای اصلاح وضعیت ارائه داد. کسب و کارها باید همیشه آماده کمک به کارکنان در حل تعارضات و در عین حال انجام وظایف خود باشند.

همچنین لازم است هر ارتباطی با افرادی که کار را ترک کرده اند ثبت شود. اگر همه چیز درست پیش نرود و مجبور شوید به دادگاه بروید، تمام سوابق مکاتبات مورد نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل بزرگ و مهم برای ماندن کارمندان در یک شرکت

تمام پرداخت های قانونی مورد نیاز را بپردازید

تعهدات کارفرما از شما می‌خواهد که تمام پرداخت‌های قانونی بدهکار به کارمند را حتی در مواردی که کارمند ترک کار و از بازگشت به کار خودداری می‌کند، پرداخت کنید. پرداخت ها را نمی توان رد کرد و پرداخت مزایا و استحقاق وظیفه اخلاقی شماست.

حقوق مورد نیاز قانونی، اضافه کاری، دستمزد بدون پرداخت، مرخصی انباشته، و هر گونه پاداش یا پورسانتی که یک کارمند مستحق آن است، به عنوان «پرداخت های قانونی» شناخته می شود. برای یافتن فاکتورهای پرداخت نشده، HR باید سوابق ساعت کاری کارمند را تا قبل از ترک کار کارمندان بررسی کند.

هنگام تعیین پرداخت های قانونی، هرگونه قصور یا کسر مورد نیاز، مانند مالیات یا تعهدات پرداخت نشده کارمند بدهکار را محاسبه کنید. اطمینان حاصل کنید که همه کسرها براساس قوانین و مقررات قابل اجرا انجام می شود. تسویه حساب نهایی را با ذکر کلیه پرداخت ها و کسورات تنظیم کنید و شخصاً به کارگر بدهید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار مدیریت سهام

ترک کار کارمندان

روابط عمومی هلدینگ پرشین سیستم هخامنش

مفتخریم که برنامه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهیم. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های زیر به صفحه اصلی نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید. برای دریافت برنامه با ما تماس بگیرید.

برنامه حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

برنامه مدیریت حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب

برنامه حضور و غیاب ابری

سامانه حضور و غیاب

برنامه ورود و خروج

نرم افزار ورود و خروج

اپلیکیشن ورود و خروج

برنامه مدیریت حضور و غیاب

برنامه کارکرد پرسنل

سامانه ورود و خروج

برنامه ورود و خروج ابری

برنامه کارکرد پرسنل

اپلیکیشن کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل بدون دستگاه

سامانه کارکرد پرسنل

برنامه کارکرد پرسنل ابری

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل

نرم افزار لیست بیمه ماهانه پرسنل

اپلیکیشن لیست بیمه ماهانه پرسنل

سامانه لیست بیمه ماهانه پرسنل

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل ابری

برنامه خروجی بیمه

نرم افزار خروجی بیمه

برنامه لیست بیمه ماهانه پرسنل بدون دستگاه

برنامه خروجی بیمه

اپلیکیشن خروجی بیمه

برنامه خروجی بیمه ابری

برنامه خروجی بیمه بدون دستگاه

سامانه خروجی بیمه

نرم افزار کارکرد پرسنل

برنامه حضور و غیاب بدون دستگاه

تماس با پرشین سیستم هخامنش

برای اطلاعات بیشتر با شرکت ما تماس بگیرید

Image-HasTech